View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 16:17



Reply to topic  [ 8 posts ] 
Pure tone input jack - sålda 
Author Message

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Pure tone input jack - sålda
Behöver byta inputjack på en gitarr (och eventuellt fler) så jag beställde något som åtminstone på papper verkar vara en bra idé: Ett inputjack med fyra kontaktytor!
Eller ja, jag beställde inte bara ett utan tolv stycken eftersom de bara kostar 4 dollar men frakten kostar 20! Så jag har ett gäng som jag säljer till bra pris. Om du bor i Göteborgsområdet så kan du bli ägare till ett sådant här inputjack för den furstliga summan av 35 kronor. 45 kronor inklusive frakt om jag ska skicka.

Jag har en annons ute på Vend där det finns en bild på mitt paket som vilar på gitarren (alltså paketet med inputjack), men här kommer en länk till webbsidan som säljer jacken så kan ni läsa lite mer. Mycket bra omdömen om dessa jack så det ska bli spännande att prova något nytt. Skicka gärna ett PM om du är intresserad av ett jack eller två. Jag tänkte nog sälja 8- 10 stycken av dem.

https://puretonetechnologies.com/produc ... o-14-jack/

Bild kommer förhoppningsvis här om det fungerar:


Attachments:
Puretone.jpg
Puretone.jpg [ 150.96 KiB | Viewed 1595 times ]


Last edited by Frankan on 19 Jan 2017, 21:07, edited 1 time in total.

18 Jan 2017, 19:43
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Pure tone input jack
Liten uppdatering: Två intressenter, en person som vill ha ett jack och en person (från Vend) som vill ha fem stycken. Ingen affär spikad än, men det verkar som sex stycken försvinner ganska snart och då säljer jag nog tre till tror jag. Så preliminärt finns det tre stycken kvar!

/Frank


18 Jan 2017, 21:58
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 03 Nov 2008, 21:14
Posts: 1317
Location: Dorotea Lapplands Sydport
Post Re: Pure tone input jack
Jag köper gärna två, skicka ett PM hur du vill ha betalt
/Erik


18 Jan 2017, 22:38
Profile

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Pure tone input jack
Ok, de är nog sålda redan, en till via Vend som vill ha tre (inte betalt än dock) så det verkar vara slutsålt då jag tänkt behålla tre själv. JTM, jag uppdaterar tråden i eftermiddag med definitivt besked! Aktuell status är ett jack skickas till bojare med dagens post, fem till vendare och troligtvis tre till en annan vendare imorgon


19 Jan 2017, 09:09
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 05 Sep 2011, 07:49
Posts: 2740
Location: Kalmartrakten SWISH
Post Re: Pure tone input jack
Frankan wrote:
Jag har en annons ute på Vend där det finns en bild på mitt paket som vilar på gitarren (alltså paketet med inputjack),


:shock: :wink:

Den där gitarren ser riktigt trevlig ut, såväl färgmässigt som pickupmässigt, snygg! :P

Jag funderar på om det överhuvudtaget är möjligt att upptäcka någon som helst ljudskillnad med dessa jack eller om det är vetskapen att man har ett installerat och att det ger en känsla av...extra säkerhet, typ både hängsle och livrem. Hmm, får nog ta och läsa din länk...

_________________
granis, medlem sedan 2/1 2003, sedan 5/11 2011 som Granis67.

Religion vs fossils. Fossils win.


19 Jan 2017, 09:28
Profile

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Pure tone input jack
Hej Granis, tack för komplimangerna, det är en warmoth strata i candy apple green som en bojare var vänlig att sätta ihop åt mig mot en liten kompensation! Jag tror inte det blir någon större skillnad i ton, men det blir nog mer stabilt och mindre risk för glapp och att jacket bråkar, har haft en del jack som krånglat genom åren och denna konstruktion känns mycket smartare och med eventuell bonus att tonen kaaaaaanske blir liiiite bättre.


19 Jan 2017, 10:13
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 04 May 2008, 18:00
Posts: 3354
Location:
Post Re: Pure tone input jack
Blir det något över så kan jag ta ett eller två. PM:a i så fall.


19 Jan 2017, 16:50
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post Re: Pure tone input jack - sålda
Nu är nio stycken sålda (8 via Vend, en till bojare) så JTM och CarlM, tyvärr kan jag inte sälja något till er.


19 Jan 2017, 21:09
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 8 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 22 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.