Rör. Mullard, RFT, Philips, RCA, GE m.fl.
Bojaren Tonebuddys efterlämnade rör säljes nu.
De flesta rör är testade med Orange Valve Tester. Några är testade med en riktig rörtestare och dessa mätvärden finns i dokumentet. Ett fåtal är inte alls testade.
Orangetestern duger inte till att matcha rör. Därför skriver jag inte ut mätvärden. Den duger till att testa om röret är friskt, nött eller trasigt. Jag har plockat bort alla rör som var nötta (ca. 10 st. av några hundra) och trasiga (bara 2-3 st.).
De paren som säljs som matchade har alltså matchats med annan testare.
De flesta rören är använda, men där finns några NOS också. De som jag inte är säkra på om de är NOS säljer jag som begagnade.
Tonebuddy hade inte tålamod att använda samma rör länge, sen skulle det bytas igen, så de flesta rör han själv köpt som NOS ska ha många timmar kvar. Han giggade inte heller.
OBS, ange radnummer på dokumentet för de rör ni vill ha, så är det lättare för mig att hitta rätt rör.Jag kan naturligtvis inte ge garanti på gamla rör även om de är testade, men om de är trasiga när ni pluggar i dem så får ni pengarna tillbaka, mot att ni returnerar rören på egen bekostnad naturligtvis.
Först till kvarn får mjöl i mun, or whatever.
Rören finns här
https://docs.google.com/spreadsheets/d/ ... sp=sharingEDIT: Uppdaterad lista