View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 03:26



Reply to topic  [ 5 posts ] 
[BORTBYTT!] Line6 FlexTone III XL 
Author Message

Joined: 25 Sep 2007, 23:40
Posts: 142
Location:
Post [BORTBYTT!] Line6 FlexTone III XL
Tokbra modellerande stärkare säljes till förmån för nya intressen... Denna går inte att jämföra med tidigare FlexTone-modeller, inte med den vanliga FlexTone III heller. Den låter helt enkelt mycket, mycket bättre. Går gott att jämföra med Line6 Vetta-serie som går på dryga 20 000. Skillnaden är ju då att Vetta serien har ännu fler förstärkarmodeller och pedaler inbyggda. Nog om det.

Line6 FlexTone III XL är en modellerande stärkare med tonvis med förstärkare inbyggda, som på riktigt låter riktigt riktigt bra (ja, jag lovar...). Det är en kombo med två stycken Celestion 12-tummare. Utöver det har den tre reverb inbyggda, men här kommer det riktigt bra - den har även Line6 tokbra effektpedaler DL-4 och MM-4 inbyggda. Detta gör att du alltså får tokigt bra delay, och tokigt bra modelleringseffekter med också. Sen tycker ju jag att den är skitsnygg också, men det är ju rent personligt.

Hur som helst, den är i språjlans nyskick. Köptes nyligen ny från 4 Sound Uppsala, och har sen dess stått i mitt studentrum och inte rört sig en tum. Nypris 6295. Säljes eftersom jag fått gas på någon liten liten liten rörkombo/rörtopp på max 10-15 watt. Har du något sådant kan det alltså vara ett intressant byte. Finns i Uppsala och ni får väldigt gärna komma och testa den.
<b>
Pris: 4500 </b>

Nog snackat! Bilder:

Image


Image


Image


22 Oct 2008, 04:55
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 16:00
Posts: 1182
Location: Uppsala
Post 
Har en likadan själv. Den är tokbra faktiskt. Vissa ljud man kan skruva fram är helt suveräna. Till skillnad mot många andra moddelleringskombon så spelar denna väldigt högt (2x60 W) och klådde ett 2X50 W Marshall rörsteg ut i en stereo 4x12 jag hade överlägset i volym. Fast det är klart, man kanske just köper en dylik stärk för att slippa spela högt [:D]

Se detta som en bump...[;)]

--------------------------------------------------
http://www.myspace.com/voodoobean
Läs min (omusikaliska)blogg http://adhocibulgarien.blogspot.com/


22 Oct 2008, 18:53
Profile WWW
User avatar

Joined: 10 Aug 2002, 10:34
Posts: 2257
Location: Söderhamn
Post 
Du borde ha mail.

----------------------------
<font color="green"><b>"Men inte fan finns det nåt vackert i att dö, av en överdos på en offentlig toalett"</b></font id="green">


22 Oct 2008, 22:13
Profile WWW

Joined: 25 Sep 2007, 23:40
Posts: 142
Location:
Post 
Mail inkommet, svar skickat!


22 Oct 2008, 23:40
Profile ICQ WWW

Joined: 25 Sep 2007, 23:40
Posts: 142
Location:
Post 
Vid snabb affär ingår det väldigt slitna vita ESP-plektrumet (!!!) som kan ses på bild nr 1.


24 Oct 2008, 12:53
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 30 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.