View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 00:08



Reply to topic  [ 11 posts ] 
Valvetech Hayseed 2x12 
Author Message

Joined: 06 Jan 2008, 19:09
Posts: 193
Location:
Post Valvetech Hayseed 2x12
Ett styck Valvetech Hayseed skall nu säljas. Köpte stärken för runt två års sedan och har bara använts hemma och i studio vid ett par tillfället, kanske runt 12 timmar speltid sammanlagt! Knappt så att den är inspelad.

Stärken är utrustad med reverb och två av Celestion blåa högtalare. Låter hur bra som helst men jag är tvungen att börja sålla lite bland samlingen och även om jag verkligen älskar den här stärken så är den på tok för effektstark och stor för mig.

Till stärkaren har jag också ett måttanpassat roadcase modell "<i>håller för vad som helst"]" på hjul.

Lite svårt att sätta pris, men som riktlinje kan man ju säga att caset kostade nära fyratusen och har använt en gång (till studion och hem), ett par blåa celestion kostar i nypris nära sjutusen och 1325$ kostar en Hayseed på plats i staterna med Webers keramiska blåa och reverb. Till detta tillkommer ju frakt och allt annat som hör till att köpa saker från staterna.

Finns på Hisingen om någon är intresserad. Säljer inte högtalarna eller caset var för sig, utan allt skall bort samtidigt!

På bilderna syns inte loggan, men den sitter där nu!

-------------------------------------------------------

Är nu tillbaka från dryga två månader i Tanzania, och lägger ut den till salu igen nu när jag har chansen att svara på frågor igen... Kan tänkas att det inom kort kommer dyka upp en annons på en Ceriatone 18W med en massa fina icke-original (Ceriatone's original alltså) komponenter av fin och dyr kvalisort plus en 2x12 med gröna mycket tidiga Rola (minns inte stämpeln just nu, men de är samma som pre-rola). Det blir antingen Hayseeden eller Ceriationen som får gå... Vänta ett par dagar så kommer där en annons.

Image
Image
Image
Image


21 Sep 2008, 18:20
Profile ICQ WWW

Joined: 27 Dec 2007, 12:27
Posts: 969
Location:
Post 
Rekommenderas varmt, särskilt med de blåa högtalarna. Är faktiskt sugen själv [:)]

"May the funk be with you"


26 Sep 2008, 09:03
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 12:19
Posts: 468
Location:
Post 
Prisidé?


26 Sep 2008, 16:06
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2008, 19:09
Posts: 193
Location:
Post 
Hittade ett gammalt mail från Valvetech, priset för en Hayseed i mitt utförande (reverb, celestions blåa) ligger på nästan tvåtusen dollars. Detta i åtanke, plus alla tillägg (skatt, tull, frakt) så är det ju en ganska kostsam historia att dra hem. Detta i åtanke med andrahandsvärdet på de få Hayseed stärkare som sålts i Sverige de senaste åren (utan celestions blåa) ger en ju en ganska bra uppfattning om värdet.

Stärkaren plus det i princip nya caset skulle jag helst vilja ha kring sjutton/arton för, men bud är så klart intressant. Skulle man vara intresserad av bara stärkaren, utan caset, så skulle det säkert gå att lösa det också.


26 Sep 2008, 18:36
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2008, 19:09
Posts: 193
Location:
Post 
INFO!

Den tionde Nov sticker jag till Tanzania ett tag (slutet av Jan), så om någon är intresserad så är det innan dess som gäller annars får man hålla sig några månader!


31 Oct 2008, 17:29
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Dec 2007, 11:57
Posts: 3406
Location:
Post 
[:p][:p][:p]

Kan det bli bättre?


01 Nov 2008, 08:23
Profile ICQ WWW

Joined: 09 Oct 2008, 09:10
Posts: 833
Location:
Post 
Du har mail


01 Nov 2008, 13:32
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 06 Jan 2008, 19:09
Posts: 193
Location:
Post 
Priset ligger väl runt sjutton för allt, ett par tusingar mindre utan case. Står i tråden i ett av mina tidigare inlägg.


Rambler: har inte fått något mail, så jag skickar ett till dig.
Annars kan du skicka till rutgerssonATgmail.com

Laros: Nej, jag tror knappt det kan bli mycket bättre om man är ute efter ett vox-sound. Men som student är det svårt att få pengar för andra inköp och den här är lite väl stark för mig som det ser ut nu, så därför får den offras för att ge medel för inköp av ny dator och grejor till båten.


02 Nov 2008, 00:43
Profile ICQ WWW

Joined: 06 Jan 2008, 19:09
Posts: 193
Location:
Post 
Då bumpar vi upp den här igen, bara att köp ser ni!


12 Jul 2009, 16:26
Profile ICQ WWW

Joined: 19 Apr 2006, 17:22
Posts: 1092
Location: Göteborg
Post 
Hej.

Har du kvar den här till försäljning?

/Vibrolux


26 Jan 2010, 17:47
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 11 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: ralvejd and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.