View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Apr 2024, 08:44



Reply to topic  [ 1 post ] 
Randall RM100C + moduler 
Author Message
User avatar

Joined: 18 Sep 2008, 18:07
Posts: 474
Location: Göteborg
Post Randall RM100C + moduler
Hjälp mig bli av med min Randall. Hade gärna haft den kvar men jag är bandlös, den står hemma i lägenheten där den är alldeles för volymstark för att använda och min fru är mäkta trött på att den tar upp plats. :(

Egnaters MTS-system med utbytbara förförstärkarmoduler. De jag har är Deluxe (Deluxe Reverb), Blackface (Twin) och Top Boost (AC30TB, moddad med en switch som tar ned gainen i ena läget). På bilden syns två Salvation-moddade moduler men de finns inte längre kvar.

Stärkaren i sig har: 4xJJ 6L6GC, 2x12 Celestion G12T-75 (som jag tycker gör sig bättre i den här stärkaren än de V30 jag hade i ett tag) och två effektloopar (en parallell, en seriell). Enkel bias-justering på baksidan vilket gör att man kan köra i princip vilka större slutrör som helst, till och med blanda modeller. T.ex. ett par 6L6 och ett par EL34. Uppgraderad med Salvations MDA Board som öppnar upp slutsteget med mer reaktiva kontroller. Kanalswitchning via MIDI och footswitch ingår, jag har dock flyttat inälvorna till en mindre låda än originalet.

MTS-modulerna är kompatibla mellan de olika tillverkarna, Egnater, Randall och Synergy. Modifieringsvänligt för den som är lagd åt det hållet. Om man inte vill göra det själv så låter t.ex. Salvations moduler asbra.

Det stora ockret är storleken och vikten. Frakt lär ju gå på en hel del och jag vet inte hur man ska kunna skicka den säkert utan en ordentlig låda. Pga detta skulle jag kunna tänka mig att åka en rimlig bit och möta upp köparen alt. leverera mot bränslekostnad (som förmodligen skulle bli billigare än frakt ändå).

De var svindyra när de kom men marknaden är som den är, tycker den är värd mer men men...

Pris: 6000 kr

Byten och delbyten kan vara intressant men då tycker jag nog bytesvärdet är högre. Vettiga grejer dock. Skulle det vara något i förstärkarväg så får det vara en topp.

Image

/Niklas

_________________
"A song has to appeal sentimentally, intellectually, physically, visceraly, dig deep down into your soul and suck you into it. After that , of course, it'd be a matter of taste." - Kim Thayil

www.myspace.com/doldrumsrocks


14 Mar 2021, 22:54
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 42 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.