View unanswered posts | View active topics It is currently 20 Apr 2024, 00:09



Reply to topic  [ 1 post ] 
SÅLD 
Author Message

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post SÅLD
SÅLD!

Stärkare: Marshall Super P.A., 100 W, från 1970.
Högtalare: Marshall 4x12, från 1975.

Bilder finns nedan.

Stärkaren är i mycket bra skick. Nyservad. Rören är gamla godingar. Slutrören är NOS (New Old Stock) RFT EL34 med mindre än 10 timmars speltid. Förstegsrören är Mullard ECC83, RFT ECC83, RFT ECC83 och GE 12AX7A.

Kretslösningen i dessa Super PA-stärkare är likadan som i de vanliga 4-håls-Marshall från samma tid, men har fyra kanaler, åtta ingångsjack och fyra förstegsrör (de vanliga har, som ni vet, två kanaler, fyra ingångsjack och tre förstegsrör). Super Lead, Super Bass och Super P.A. hade, i övrigt, samma kretslösning med bara olika värden på några komponenter. Tänk denna i ljud, på varje kanal, som en Super Bass där man har bryggat kanalerna och har de båda volymkontrollerna lika mycket uppvridna.

Högtalaren har några dings men är i hyffsat skick. Den har sina fyra original Celestion Blackback 25 Watts, 55 Hz:are. Det är ett tag sedan jag hade den öppen men jag vill minnas att de är daterade 1975. Eventuellt är den från 1976, men om det är viktigt för någon som är allvarligt intresserad öppnar jag gärna lådan och kollar.

Pris 20000:-.

Jag säljer helst hela riggen tillsammans, men jag kan tänka mig att först sälja stärkaren separat för 15000:-. Efter det kan jag tänka mig att sälja 4x12:an för 5000:-.

Riggen finns utanför Växjö i Småland och skickas, av förklarliga skäl, helst inte. Men, jag kan tänka mig att köra en bit för att göra affär.

_________________
Sven-Johan
Rörförstärkartekniker Emeritus


12 Jan 2017, 21:40
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 33 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.