View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 21:28



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Ceriatone 5e3 topp+112" låda 
Author Message

Joined: 28 Oct 2008, 01:55
Posts: 29
Location:
Post Ceriatone 5e3 topp+112" låda
Ceriatone 5e3 Tweed Deluxe i toppform(at)! Femton STARKA helrörs-Watt, PTP-byggd i Malaysia; googla, kolla på Fejan, eller ni vet redan vad Ceriatone står för. Kanonfina byggen för kaffepengar jämfört med 'boutique'-märkena från EU/US...loggan säger förstås "Ford" - originalloggan finns också här någonstans men denna är rätt cool ändå. Toppen är byggd som en stridsvagn och har de typiska 5e3-quirksen som gör tonen så speciell: två kanaler med interaktiva volymkontroller - testa att köra den ena på fullt spett och den andra kring '10' - där ungefär bor Neil Young. På mer normal volym en härligt 'luden' tredimensionell nästan-ren ton som käkar pedaler till frukost. Litet 'sag' pga likriktarrör. Basen låter fuzz på högre volym. Älska tweed för vad det är! Ett *nästan* okrontrollerbart monster! Som spottar och fräser! Det väntar på dig som vågar...

Högtalarlådan är en TT-Cabs 1x12 plywoodlåda med tweedklädsel, tredelat bakstycke där mittersta delen - som medföljer - kan tas loss och man kan då gå från sluten låda till halvöppen likt en Fender-combo. Bara att välja, och lådan kan du ju köra med andra toppar också om du har. Det sitter en nyproducerad Celestion Greenback, 25 W, 16 ohm i lådan. Låter som Satans tandläkare (inkl lustgas). Jag skulle inte sälja om jag inte hade en 5e3-combo med AlNiCo 12". Denna är dock mer roadworthy.

5500:- för båda; vill du ha skickat med Bussgods så pröjsar du el rubbo, annars var god hämta i Malmö.

_________________
Ich bin ein Hamburger.


20 Dec 2016, 22:00
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 08 Apr 2007, 15:40
Posts: 1233
Location: Uppsala SWISH
Post Re: Ceriatone 5e3 topp+112" låda
Min gamla. Lät riktigt bra. Zuma direkt!

_________________
If you're too stupid for science - try religion!


20 Dec 2016, 23:03
Profile

Joined: 28 Oct 2008, 01:55
Posts: 29
Location:
Post Re: Ceriatone 5e3 topp+112" låda
rocky67 wrote:
Min gamla. Lät riktigt bra. Zuma direkt!


Den är the Shiznit. Jag har bara kört den i replokalen då combon fått stå för klubbgigandet. Men med separat topp och låda kan man ju ha lådan till någon eller några andra toppar också.

För det fall folk här har mer än en förstärkare, vad vet jag... 8)

_________________
Ich bin ein Hamburger.


20 Dec 2016, 23:07
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Fender5555 and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.