Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

Ampeg J-12r sprak efter en stund
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=58163
Page 1 of 1

Author:  plowhand [ 22 May 2011, 00:37 ]
Post subject:  Ampeg J-12r sprak efter en stund

Har en sådan alltså, som låter ganska så ljuvligt och fungerande, men efter kanske 5-10 minuter börjar den spraka och hela tonen liksom smulas sönder... Högtalaren och rören ska vara bytta nyligen, proffesionellt gjort alltså och den har inte spelats så mycket... Vad kan detta bero på?

Author:  urbanblues [ 22 May 2011, 12:55 ]
Post subject: 

På min hade in-jackets lödningar släppt, kolla lödningarna

Author:  plowhand [ 22 May 2011, 22:16 ]
Post subject: 

Låter inte helt orimligt! Du hade samma problem eller?

Author:  urbanblues [ 28 May 2011, 09:00 ]
Post subject: 

Tyvärr så kommer jag inte ihåg, föutom att det sprakandet. Men efter som detta händer när den blir varm så kan det vara en dålig lödning. Har du provat byta jack. Kanske högtalarens anlutningar.

Author:  plowhand [ 29 May 2011, 02:29 ]
Post subject: 

Det visade sig att det var slutrören... Klantigt av mig kanske att inte kolla, men dom är rätt nyligen bytta trodde jag... Nu låter den som den ska igen iaf!

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/