View unanswered posts | View active topics It is currently 25 Jun 2026, 23:56



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Ampeg J-12r sprak efter en stund 
Author Message

Joined: 09 Dec 2009, 11:59
Posts: 445
Post Ampeg J-12r sprak efter en stund
Har en sådan alltså, som låter ganska så ljuvligt och fungerande, men efter kanske 5-10 minuter börjar den spraka och hela tonen liksom smulas sönder... Högtalaren och rören ska vara bytta nyligen, proffesionellt gjort alltså och den har inte spelats så mycket... Vad kan detta bero på?


22 May 2011, 00:37
Profile
User avatar

Joined: 21 Mar 2008, 23:41
Posts: 186
Location:
Post 
På min hade in-jackets lödningar släppt, kolla lödningarna


22 May 2011, 12:55
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Dec 2009, 11:59
Posts: 445
Post 
Låter inte helt orimligt! Du hade samma problem eller?


22 May 2011, 22:16
Profile
User avatar

Joined: 21 Mar 2008, 23:41
Posts: 186
Location:
Post 
Tyvärr så kommer jag inte ihåg, föutom att det sprakandet. Men efter som detta händer när den blir varm så kan det vara en dålig lödning. Har du provat byta jack. Kanske högtalarens anlutningar.


28 May 2011, 09:00
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 09 Dec 2009, 11:59
Posts: 445
Post 
Det visade sig att det var slutrören... Klantigt av mig kanske att inte kolla, men dom är rätt nyligen bytta trodde jag... Nu låter den som den ska igen iaf!


29 May 2011, 02:29
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 17 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.