 |
 |
 |
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Ampeg J-12r sprak efter en stund
| Author |
Message |
|
plowhand
Joined: 09 Dec 2009, 11:59 Posts: 445
|
 Ampeg J-12r sprak efter en stund
Har en sådan alltså, som låter ganska så ljuvligt och fungerande, men efter kanske 5-10 minuter börjar den spraka och hela tonen liksom smulas sönder... Högtalaren och rören ska vara bytta nyligen, proffesionellt gjort alltså och den har inte spelats så mycket... Vad kan detta bero på?
|
| 22 May 2011, 00:37 |
|
 |
|
urbanblues
Joined: 21 Mar 2008, 23:41 Posts: 186 Location:
|
På min hade in-jackets lödningar släppt, kolla lödningarna
|
| 22 May 2011, 12:55 |
|
 |
|
plowhand
Joined: 09 Dec 2009, 11:59 Posts: 445
|
Låter inte helt orimligt! Du hade samma problem eller?
|
| 22 May 2011, 22:16 |
|
 |
|
urbanblues
Joined: 21 Mar 2008, 23:41 Posts: 186 Location:
|
Tyvärr så kommer jag inte ihåg, föutom att det sprakandet. Men efter som detta händer när den blir varm så kan det vara en dålig lödning. Har du provat byta jack. Kanske högtalarens anlutningar.
|
| 28 May 2011, 09:00 |
|
 |
|
plowhand
Joined: 09 Dec 2009, 11:59 Posts: 445
|
Det visade sig att det var slutrören... Klantigt av mig kanske att inte kolla, men dom är rätt nyligen bytta trodde jag... Nu låter den som den ska igen iaf!
|
| 29 May 2011, 02:29 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 5 posts ] |
|
Who is online |
Users browsing this forum: No registered users and 17 guests |
|
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot post attachments in this forum
|
|
 |
|