| Ljudbojen.com http://ljudbojen.com/ |
|
| Död Fender http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=58133 |
Page 1 of 1 |
| Author: | torjamt [ 21 May 2011, 17:01 ] |
| Post subject: | Död Fender |
Help me please.Fender custom vibrolux amp spelade sen bara dog den,ingen rök eller brann nånstans,trodde det var säkringen men ikke den er lika död,har någon några tips på vad det kan vara? |
|
| Author: | rudmark [ 21 May 2011, 18:02 ] |
| Post subject: | |
Mer info, annars får du svaret att stoppa in kontakten helt i vägguttaget........[^] |
|
| Author: | torjamt [ 21 May 2011, 18:30 ] |
| Post subject: | |
ja hur skall jag forklara,den får inte ström,rören lyser inte och det är inte säkringen,ingen rök eller lukt från trafo.den bara dog utan varnig med oljud osv.det är inget som tänns värken lampa,rör.jag är inte haj på ampar så det är svårt att forklara det på nått annat sätt.mvh Tor |
|
| Author: | rudmark [ 21 May 2011, 19:44 ] |
| Post subject: | |
Lyser lampan? Inte, isf får den ingen strömming. Själv nyss blivit med en CVR, och den var "dead on arrival".. felet var att kontakterna till On/Off switchen glappade eller nåt. Om du vet vad du gör, om inte -öppna stärkaren, vänta 24 timmar sedan sist den var på, rucka på sladdarna till on/off'en Annars är ett känt fel att standby switchen leder till säkringsdöd. Sitter tydligen ingen säkring inne i stärkarn. Lyser pilotlampan? glöm mitt svar... |
|
| Author: | spufuz [ 21 May 2011, 21:04 ] |
| Post subject: | |
Det sitter en NTC resistor (TH1 i schemat) i serie med matningen till power-trafon! Den kanske har gett upp!? |
|
| Author: | torjamt [ 22 May 2011, 14:06 ] |
| Post subject: | |
Tackar ,jag skall prova.mvh Tor |
|
| Page 1 of 1 | All times are UTC + 1 hour [ DST ] |
| Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |
|