View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Jun 2026, 02:15



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Yttemperatur elektrolyter? 
Author Message

Joined: 15 Feb 2010, 02:21
Posts: 841
Location: Gävle
Post Yttemperatur elektrolyter?
Blir det någon högre yttemperatur på elektrolyter ( i det här fallet axiella 16mikroF/450V)? Tänkte trä en isolerslang över den för att isolera höljet från att kortsluta inne i chassiet och isolerslangen är godkänd upp till 80 grader, räcker det?


21 May 2011, 16:17
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 21:55
Posts: 2892
Location: Uppsala
Post 
Höljet (runtomkring - ändarna däremot)leder ingenting, såvida du inte har några urgamla saker. Tåtarna däremot..men för att svara på din fråga så värmer det väl lite granna, mer synd om kondingen än om slangen om man säger.[:p]


21 May 2011, 19:50
Profile

Joined: 15 Feb 2010, 02:21
Posts: 841
Location: Gävle
Post 
rudmark wrote:

Höljet (runtomkring - ändarna däremot)leder ingenting, såvida du inte har några urgamla saker. Tåtarna däremot..men för att svara på din fråga så värmer det väl lite granna, mer synd om kondingen än om slangen om man säger.[:p]


ok, fick uppfattningen att höljet var av plåt men jag kan ha misstagit mig. De gamla var iaf definitivt i plåt och de hade ett plasthölje påträtt utanpå sig.


21 May 2011, 20:06
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 5 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.