Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

Yttemperatur elektrolyter?
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=24&t=58130
Page 1 of 1

Author:  Dodger [ 21 May 2011, 16:17 ]
Post subject:  Yttemperatur elektrolyter?

Blir det någon högre yttemperatur på elektrolyter ( i det här fallet axiella 16mikroF/450V)? Tänkte trä en isolerslang över den för att isolera höljet från att kortsluta inne i chassiet och isolerslangen är godkänd upp till 80 grader, räcker det?

Author:  rudmark [ 21 May 2011, 19:50 ]
Post subject: 

Höljet (runtomkring - ändarna däremot)leder ingenting, såvida du inte har några urgamla saker. Tåtarna däremot..men för att svara på din fråga så värmer det väl lite granna, mer synd om kondingen än om slangen om man säger.[:p]

Author:  Dodger [ 21 May 2011, 20:06 ]
Post subject: 

rudmark wrote:

Höljet (runtomkring - ändarna däremot)leder ingenting, såvida du inte har några urgamla saker. Tåtarna däremot..men för att svara på din fråga så värmer det väl lite granna, mer synd om kondingen än om slangen om man säger.[:p]


ok, fick uppfattningen att höljet var av plåt men jag kan ha misstagit mig. De gamla var iaf definitivt i plåt och de hade ett plasthölje påträtt utanpå sig.

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/