View unanswered posts | View active topics It is currently 26 Apr 2024, 05:15



Reply to topic  [ 3 posts ] 
Luxor utgångstrafo 
Author Message

Joined: 10 Feb 2008, 21:54
Posts: 4
Post Luxor utgångstrafo
Hej, hej!

Tänkte kolla med den samlade expertisen om någon har nån information om en Luxor utgångstrafo vid namn TU 205.

Jag erkänner stolt(?) att jag lägger mycket mer tid på att tjyvläsa på det här forumet än på att bygga egna grejer, men tänkte försöka ändra lite på det[:)]. Passar på med sambon bortrest... när katten är borta[:D].

Hoppas kunna ta två såna här från ett spolbandspelar-vrak och få ihop ett litet rörsteg till jobbdatorn. Är trött på mina plastburkar. Är det nån som har tips i den riktningen dessutom?

/Jonas


10 Feb 2008, 22:13
Profile
User avatar

Joined: 07 Jan 2008, 14:34
Posts: 924
Location:
Post 
jag har ett gäng T-U-trafos, men inte just den tyvärr. Min erfarenhet är i alla fall att de är rätt ok. Ibland behöver man justera frekvenskurvan lite genom att lägga ett filter över primären, typ 10k och 47n i serie, om jag minns rätt. Omsättningstalet tar du ju lätt reda på själv (om du inte redan vet hur så har gammelnalle instruktioner i nån av de mest aktuella trådarna här).

Johan H


11 Feb 2008, 12:18
Profile ICQ WWW

Joined: 20 Mar 2005, 19:19
Posts: 1037
Location:
Post 
SURA DK-59!
Hysterisk hysteres.
Plåten i järnkärnan vill säga. Den görs inte längre.
Det var vad en gamlärare sa på gymnasiet om den plåten när vi räknade på magnetism, att dom bla hittade till Luxorapparater.
Inga garantier men man sover bättre om man vet att det kan vara så..

<font size="1">Edited by - DNS on jada jada 2008 alldeles nyligen. </font id="size1">


11 Feb 2008, 15:51
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 3 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 51 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.