View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 07:53



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Torodialer 
Author Message

Joined: 03 Jan 2008, 02:19
Posts: 833
Location:
Post Torodialer
Skulle precis dra iväg en beställning hos Tubetown för ett projekt jag håller på med när jag upptäckte vilka bra priser dom har på sina Torodial trafos. Efter lite rotande i skrot lådorna och ett hammond ut-trafo fynd senare börjar hungern efter en "kompakt" 18wattare bli påtaglig. Torodialer är helt obevandrad mark för mig och är det något jag bör begrunda innan man ger sig i kast med dom? Konstruktionsmässigt? Avstörningsmässigt?

Även rent mekaniskt, hur monteras dessa tingestar? Har inte sett något monterings material på några av dom sidorna jag brukar nyttja? Bult och en hemmasnickrad "täck-ring" tillräcklig förankring? Hur mår isolering i så fall av 10 års vibrationer mot chassi under de falska toner min fingrar åstadkommer.

Vad är bojjen expertisens samlade uppfattning om dessa trafos?

/Peder

Signature deleted due to offencive remarks


08 Jan 2008, 05:10
Profile ICQ WWW

Joined: 03 Jan 2008, 02:19
Posts: 833
Location:
Post 
Ingen som har någon erfarenhet av torodialer? Har kollat runt lite och ser att det verkar vara gott om folk som kör på dessa men det vore roligt och höra vad ni anser om dom och om någon har erfarenhet av dom?

/Peder

Signature deleted due to offencive remarks


08 Jan 2008, 21:31
Profile ICQ WWW

Joined: 08 Jan 2008, 10:48
Posts: 1988
Location: Uppsala
Post 
Har ingen personlig erfarenhet, men jag har sneglat en hel del på TT's toroider inför nästa bygge (när det nu kan tänkas bli av).

Kevin O'Connor skriver en del om toroider i TUT-arna. Han använder så vitt jag förstår själv toroider till alla sina stärkare.

Erik Runeson


09 Jan 2008, 11:22
Profile

Joined: 03 Jan 2008, 02:19
Posts: 833
Location:
Post 
Får nog ta och bita det sura äpplet och beställa tut'arna och läsa lite istället för att klänga omkring på boards. =)

Jag bestämde mig för att testa på en toroid i mitt TMB hop-plock nu så vi får väl se hur väl de presterar.

Signature deleted due to offencive remarks


09 Jan 2008, 22:33
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.