View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Apr 2024, 00:57



Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Overtone kit projekt 
Author Message
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post Overtone kit projekt
Hej alla!
Jag beställde för ett (större) antal veckor sedan en Overtone Special i form av ett kit från Ceriatone. Tyvärr hade Nik trafo-brist så jag fick vänta ett tag [:(] Dock var postgången från Malaysia förvånansvärt snabb. Skickades runt 16/12 och hämtades av mig denna dag.
Detta ska bli vårens projekt[:D] Det är nog tyvärr inte den bästa stärkaren att ha som första rör-byggprojekt. Men jag har byggt mycket annan elektronik i mina dar så det ska nog gå[:o)]
Sedan finns det ju gedigen hjälp att få här på bojen hoppas jag[:I]
Jag ska försöka dokumentera hur det framskrider, men förvänta er ingen racerfart på bygget[;)]

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


02 Jan 2008, 20:32
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Image
Hmmm..låda från Malaysia..kackerlackor eller ormar kan hoppa ut ju...[:D]

Image
Välpackat är det! Med många vita flingor - men inga odjur[^]

Image
Såja, nåt var det i lådan i alla fall[:D]

Image
Hela härligheten uppackad![:p] Otroligt väl sorterat med små påsar med säkerligen någon logik att de hör till olika kort. Ingen idé att tömma allt i en tom glassburk alltså[:)]

Lägg märke till hur sladdarna närapå pedantiskt surrats med gummisnoddar...billig arbetskraft eller[:I]
Image
Ser nu att dom hamnade på Sydamerika, inte Asien...sorry[:D]


- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


02 Jan 2008, 20:58
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 20:36
Posts: 739
Location: Lund, Skåne, Sweden
Post 
Mmmm... ser spännande ut det där! Ser fram emot dokumentation av detta projektet och naturligtvis ljudklipp när den är färdig!!! [:p]


02 Jan 2008, 23:27
Profile WWW

Joined: 24 Oct 2005, 20:39
Posts: 1167
Location: Lund, Sweden
Post 
Hej!

Oj oj, dumble-kit, det måste väll vara rätt nytt från ceriatone eller är jag fel ute?
Får man fråga hur mkt kalaset kostade totalt?

MvH Daniel


03 Jan 2008, 00:18
Profile WWW
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Jodå -ljudklipp kommer i sinom tid[:p]

Tribal: Jo det är ganska nytt från Ceriatone. Ganska snart efter lanseringen annonserade man att man lade ner försäljningen. Verkar som man blev ansatta på något sätt. Dock säljer man fortfarande delar som kit. Detta var Package 2 i http://www.ceriatone.com/productSubPages/Overtone_noprice/CTOvertoneKits_no$.htm. Utan kabinett och rör.
Det blev inte helt gratis kitet + frakt 4 450:- Tullen snodde sedan 1300:-. De krävde in köpbevis/kontoutdrag. Vågade inte försöka lura dom på det[V] Men jag ser det som ett antal timmars nöje utöver att få en stärkare att spela på[:p]

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


03 Jan 2008, 09:47
Profile

Joined: 03 Jan 2008, 02:19
Posts: 833
Location:
Post 
BGSoul wrote:
De krävde in köpbevis/kontoutdrag. Vågade inte försöka lura dom på det


Intressant, är detta vanligt på internationella beställningar eller hör det till ovanligheterna? Har hört att Nik ska vara snäll på att skriva ner värdet på grejjerna men det torde ju kunna bli pinsamt om tullen får ångest och vill se köpbevis.

Ursäkta sidospåret, ska hur som helst bli intressant att följa din dumble byggar tråd.

/Peder

Signature deleted due to offencive remarks


03 Jan 2008, 13:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 23 Sep 2004, 08:06
Posts: 278
Location: Hannas
Post 
linusberg wrote:
Intressant, är detta vanligt på internationella beställningar eller hör det till ovanligheterna? Har hört att Nik ska vara snäll på att skriva ner värdet på grejjerna men det torde ju kunna bli pinsamt om tullen får ångest och vill se köpbevis.

Vad som helst kan hända.
Posten i Malmö skickade brev till mig för att de inte hittade någon faktura på ett paket från USA. Efter diverse turer och tio dagars väntan fick jag paketet. Fakturan satt på utsidan i en plastficka. Hur kan man missa det? [}:)]

Lycka till med bygget! [:p]


03 Jan 2008, 13:44
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Jo, Nik skrev ner värdet rejält. Orsaken kan vara att etiketten var väldigt otydlig och nästan oläsbar. Jag har köpt mycket, mest från USA, och har aldrig varit med om det. Ofta har det trillat igenom helt utan moms/tull, men det har varit mindre/lättare paket[:)]

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


03 Jan 2008, 14:16
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 10:11
Posts: 1823
Location: Helsingborg
Post 
Samma här. Beställt mycket från USA genom åren men det är först den senaste månaden det har börjar dyka upp brev att de kräver beskrivning av varan och kvitto på betalningen. Som för Sven, i plastfick på utsida satt faktura med $$$ och beskrivning av innehållet. Praktikanter på tullen?

Spännande arbete BG! Jag har en liknande förstärkare på gång. Är färdigbyggd och redo för en första test av byggaren (jag klarar inte av det) nu i veckan. Mycket spännande!!


03 Jan 2008, 14:55
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
johan wrote:

...Jag har en liknande förstärkare på gång. Är färdigbyggd och redo för en första test av byggaren (jag klarar inte av det) nu i veckan. Mycket spännande!!
Den "byggaren" är jag [:)][;)].

Stärkaren ifråga är en s.k. D-Lite fast med två 6L6:or i slutsteget. Det är en "byggsats" som Johan köpt från Brown Note och som jag satt ihop. Allstå en stärkare som ska efterlikna en Dumble Overdrive Special. http://brownnote.net/dlite22.html

Den funkade förvånansvärt bra redan från första uppstart. Inga av de problem som många andra har med dylika skapelser. Lite har man tydligen lärt sig om tråddragning och så inne i stärkare under årens lopp... [;)] En high-gain-förstärkare kan ju annars spöka ganska rejält. T.ex. kan bara några få millimeter göra stor skillnad på brum eller inte eller andra konstigheter.

Jag återkommer antagligen om detta med bilder och mer information. Kanske det blir ljudklipp också. Vi får se. Men det blir då i en egen tråd, som Johan själv också får sanktionera.

Ursäkta att jag kladdar om detta i denna tråd om Håkans bygge... [8)] Mer info kommer, som sagt, i en egen tråd.

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker


03 Jan 2008, 15:26
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Inga problem med kladd i tråden - bara kul[:)]
Tråddragningen verkar vara bland det viktigaste att få till på ett bra sätt. Sven-Johan, har du några 10 tråddragarens bud?[:D] Vore bar att göra någorlunda rätt från början[:I]
Tvinna ac, skärma ingångskablarna men vilka bör man t ex hålla isär. Även om det blir kliniskt snyggt är det (nog?) inte bra att bunta ihop ordentligt med buntband...[}:)] Tips mottages tacksamt[:D]

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


03 Jan 2008, 15:58
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
BGSoul wrote:

...Sven-Johan, har du några 10 tråddragarens bud?[:D] Vore bar att göra någorlunda rätt från början[:I]
Tvinna ac, skärma ingångskablarna men vilka bör man t ex hålla isär. Även om det blir kliniskt snyggt är det (nog?) inte bra att bunta ihop ordentligt med buntband...[}:)] Tips mottages tacksamt[:D]
Jag återkommer om detta. Nu behöver jag jobba och ikväll blir det förstärkarverkstan.

Några snabba tips:
- Glödspänningstrådar tvinnande och placerade "upplyfta" från chassit.
- Anodspänningstrådar till förstegsrören liggande ner mot chassit.
- Katodspänningstrådar till förstegsrören liggande ner mot chassit.
- Inte placera anod- och katodspänningstrådar parallellt.
- Styrgallertrådar till förstegen placerade upp från chassit (typ, mellan glödspänningstrådarna och anodspänningstrådarna). Placeringen av styrgallertrådarna i förhållande till de andra trådarna är, som jag ser det ytterst viktig.
- Vissa trådar skärmade. Skärmen ansluten bara i ena änden mot "rätt" jordpunkt.
- Placeringen av trådarna mellan komponentkortet och kontrollpotentiometrarna är viktig.
- Placeringen av trådarna för den negativa återkopplingen och för Presence-kontrollen är viktig.
- Att jordpunkter görs rätt och på rätt fysiska ställe.

I D-Lite:en har jag, i huvudsak gått på min erfarenhet från att få tyst på brum och sådant oljud i Marshallförstärkare.

Mer info kommer nog i tråden om D-Lite:en. Det finns annars info om detta på nätet. Den som söker han finner... [;)]

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker


03 Jan 2008, 16:13
Profile
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 10:11
Posts: 1823
Location: Helsingborg
Post 
Sven-Johan, jag visste om jag vågade berätta så mycket mer än så då förstärkaren bara är "sjösatt" men inte invigd än.
Dessutom är det helt upp till dig om du vill göra en tråd om bygget. Jag är inte rätt person att berätta så mycket om förstärkaren, lösningar, kvalitet etc. Det är ditt område.
Tack än en gång för allt arbete du lagt ner. Kanske kan BG få lite tips när han drar igång sitt bygge. Förstärkarna är ju starkt besläktade med varandra.


03 Jan 2008, 16:32
Profile
User avatar

Joined: 29 Dec 2007, 11:47
Posts: 104
Location: Stora Höga
Post 
@BGsoul
Vilket roligt bygge du har framför dig [:p]. Prylarna ser ju gedigna ut. Skall bli roligt att se hur det framskrider och vad du säger om resultatet, framförallt ljudmässigt.
Finns det schema att titta på till denna någonstans? Har kollat lite på Ceriatone men hittade inget.

mvh// Ove Tegnér
http://www.binatech.se


03 Jan 2008, 17:23
Profile WWW
User avatar

Joined: 12 Aug 2002, 10:11
Posts: 1823
Location: Helsingborg
Post 
Amp Garage har väl alla Dumble o TW scheman du behöver och lite till.
Ceriatone är precis som DLite en mix av Dumble lösning.
Ingen exakt version av ODS men lite av varje...tydligen...jag kan det inte.
TC diskuterade det på gamla GMF.


03 Jan 2008, 17:30
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Nik hänvisar till detta http://www.boogiebenders.se/pics/ods101nonhrm.GIF(nog från AmpGarage) men inte till att det är exakt den kitet bygger på [V] Istället får jag köra 100% efter layouten på http://www.ceriatone.com/images/layoutPic/dumbleLayout/Overtone---Mid-Boost--01120.jpg. Jag lär nog få utröna det exakta schemat parallellt.

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


03 Jan 2008, 18:29
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
<u>Bygget del 2.</u>
Började löda kretskorten igår. Skitkul - blev tvungen att ta semester idag för att hinna med nåt. Detta projekt kanske går fortare än jag tror[:D]

Lödning av kretskorten påbörjat! Det är totalt 5 kort-en massa jobb! Jag märker att det går åt mycket lödtenn till dessa häringa öljetterna (heter så, turrets?) Men det är ju betydligt enklare och "större" en att pilla med IC-kretsar[;)]
Image



Såja[^] Kretskorten "i princip" klara. Har lämnar lite kablar som ska lödas in - svårt med längderne dessutom. Alla kablar är med, tyvärr inte uppmärkt med när vilken typ ska användas. men lite sunt förnuft så går det[;)]
Image



O så i med dom ichassit för att se hur det tar sig ut. Ummm det ska nog bli bra det här[:)]
Image



Så här ser arbetsplatsen ut förresten. Bra med schema på datorn så man får mer plats på skrivbordet. Oscilloscopet inköpt på Tradera för 400:-. Saknar min riktiga lödstation jag hade förr[:(]
Image



Dax att börja montera kontakter, hållare osv i chassit. Drar bara åt allt för hand först - risken finns att jag får lossa för att komma åt osv. Bra passform på allt, precis alla hål finns där de ska. Till exempel pottarnas små fixeringshål.
Image


Kommit lite längre nu. Upptäcker att tyvärr att två Carling switchar saknas, on/off och standby. Mailar snabbt Nik som svarar att de var restade och ska skickas. Kundservice kan man kalla det![:)]
Image

Hittade ett ljudclip på http://www.spmblues.com/overtone/R8_OT_G1265_MD421.mp3 som bådar gott[:p]

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


04 Jan 2008, 18:18
Profile

Joined: 24 Oct 2005, 20:39
Posts: 1167
Location: Lund, Sweden
Post 
Hej!

Jag hittade denna från Gearpage, samma kit som du bygger!
Låter riktigt shysst, men jag hade nog ställt in lite annat ljud, men hursomhelst låter den bra!
http://www.youtube.com/watch?v=6xD4Z4jous0

MvH Daniel


07 Jan 2008, 17:23
Profile WWW

Joined: 09 Mar 2006, 13:52
Posts: 122
Post 
Hej Håkan och Sven-Johan. Hur går det med byggena? Jag beställde
en D'lite 22W som äntligen nu efter 2,5 månad verkar vara på gång. Jag beställde detta kitet(byggsats komplett med cab, grön toolex därav väntetiden).
http://brownnote.net/dlite22.html
Såg dina inlägg Sven-Johan i Amp garage. Verkar inte vara ett helt lätt
bygge, många tweaks att välja mellan. Ceriatonen lyckades jag precis missa, tänkte precis beställa en färdigbyggd förstärkare från Nic men
då slutade han bygga dem. Verkar vara litet infekterat där. Klippen på
Youtube från någon i Finland låter i varje fall mycket bra tycker jag.


10 Jan 2008, 13:02
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
Gitarrmongot wrote:

Hej Håkan och Sven-Johan. Hur går det med byggena?...

...Såg dina inlägg Sven-Johan i Amp garage. Verkar inte vara ett helt lätt bygge...

Den jag gjort är färdig. Johan fick den i måndags och håller på att testa för fullt. Vi ska träffas på lördag så då får jag information om vad han tycker och om vi ska göra några förändringar.

Trotts att det var en byggsats, var det inte helt enkelt att få till stärkaren. Det tog längre tid än vad jag trodde innan. Detta trotts att jag nog kan anses som väldigt van vid rörförstärkare som är byggda på det sättet (point-to-point, vad nu det kan heta på svenska). Det är nog inte så lätt att få till en stärkare så här om man inte är van. Det hade varit bra med MÅNGA detaljerade bilder på hur det i detalj ska se ut.

D-Lite:en fungerade förvånansvärt bra redan från början. Jag var rädd att den skulle brumma och ha andra sattyg för sig, men så var inte fallet. Antagligen har man under åren fått ett visst hum om tråddragning och sådant...

När jag bara får tummarna ur ska jag skriva en mer utförlig rapport.

Det jag skrev om på Amp Garage handlade om att jag tyckte att det första rörsteget distade för lätt så att det var svårt att få ett helt rent ljud även på â€Â


10 Jan 2008, 13:43
Profile
User avatar

Joined: 11 Nov 2004, 22:59
Posts: 3783
Location: Stockholm Sweden
Post 
Ser läckert ut!

Fattar att detta kanske kommer senare, men vad har du tänkt stoppa stärkaren i för kabinett? Ceriatone säljer väl bara chassin? Finns det något standard-cab som denna kan passa i?

/G


10 Jan 2008, 13:47
Profile

Joined: 09 Mar 2006, 13:52
Posts: 122
Post 
Ser jättesnyggt ut. Du grillar rören enligt Fendermodellen ser jag. Köpte du till relay switcharna eller är det 'hemmagjort'? Väntar med spänning på din byggtråd eller i varje fall ljudklipp. Är också intresserad av att veta vilka de slutliga moddarna blev. Har varit (väldigt inaktiv) medlem på amp garage ganska länge innan jag fick tummen ur och beställde byggsatsen. Där finns ju en del härliga djupingar på Dumble kloner. Själv har jag länge haft de här stärkarna som ljudideal. Har dock inte
byggt speciellt mycket, mest distar och andra skojiga boxar. Gäller väl
att kolla alla dessa byggbilder i detalj och planera innan man startar lödstationen.
Fäster du de större kondingarna med något förresten? Har sett en del som använder pistollim, andra använder silikon tydligen. Silikon känns inte helt rätt, brukar vara ett helvete att få bort silikonrester om det skulle behövas.


10 Jan 2008, 14:29
Profile

Joined: 09 Mar 2006, 13:52
Posts: 122
Post 
Vad har ni tänkt att använda för högtalare till dessa byggen? Vad jag förstår så skall det vara EV eller Celestion 1265. Har själv inte använt
någon av dessa tidigare. Försöker få tag i en 1265:a


10 Jan 2008, 15:45
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post 
Gitarrmongot wrote:

Fäster du de större kondingarna med något förresten? Har sett en del som använder pistollim, andra använder silikon tydligen. Silikon känns inte helt rätt, brukar vara ett helvete att få bort silikonrester om det skulle behövas.



Min favorit: karlssons klister. Tycker det funkar perfa till lyter och lite större saker. Ger en kristallklar fog som nätt och jämt syns.
Buntband genom ett par hål i kretskortet är en annan favorit till större lyter.


10 Jan 2008, 15:52
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
Gitarrmongot wrote:

Ser jättesnyggt ut. Du grillar rören enligt Fendermodellen ser jag. Köpte du till relay switcharna eller är det 'hemmagjort'? Väntar med spänning på din byggtråd eller i varje fall ljudklipp. Är också intresserad av att veta vilka de slutliga moddarna blev...

Menar du mig eller Håkan (BGSoul)?

Om du menar mig:

Det var Johan själv som köpte D-Lite-satsen. Kretskorten med reläna och deras strömförsörjning är tillbehör från Brown Note. De kom alltså med satsen, så som Johan köpte den.

Hur jag än skruvar min tjockskalle så förstår jag inte vad du menar med att jag "grillar rören enligt Fendermodellen". Vad menar du?

Jag återkommer med schema på de slutliga moddarna, men jag tror inte vi är där riktigt ännu... [;)]
För att nämna de största hitintills: Tonkontrollkresten är Dumble's Skyline-typ istället för D-Lite-original.
Anodspänningen till första röret (V1) är högre än till det andra (V2). När det gäller detta och FET-simuleringsmotståndet vara eller inte vara, kan det nog bli ändringar...
Kanske, kanske blir det en justerbar "diskantminskarkrets" efter overdrivesteget. Några ODS-klon-byggare har goda erfarenheter av det.

Det skiljer inte så värst mycket från det ODS-101-NON-HRM-schema som hänvisas till ett av Håkans inlägg ovan.

Håkan! Förlåt att vi kladdar i din tråd [:o)] Förhoppningsvis ger det även dig information för ditt roliga bygge. Har du reggat dig på Amp Garage och kollar där? Om du inte gjort det ännu, är mitt tips att göra det.

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker


10 Jan 2008, 16:36
Profile

Joined: 09 Mar 2006, 13:52
Posts: 122
Post 
Det är jag som skall be om förlåtelse Håkan. Blev litet uppspelt bara
när jag ser att fler är på gång med Dumble kloner.
Sven- Johan : Med "Fender grillning" refererade jag bara till hur du dragit glödspänningen, något allvarligare var det inte.

Har förstått att det finns en del olika skolor vad det gäller FET - ingångssimuleringen.

Tubis, tackar för Karlsson klister tipset. Sist jag använde det var nog
i pappersslöjden på mellanstadiet, och det är länge sedan..


10 Jan 2008, 17:01
Profile

Joined: 21 Nov 2004, 23:16
Posts: 2772
Post 
Gitarrmongot wrote:

...Sven- Johan : Med "Fender grillning" refererade jag bara till hur du dragit glödspänningen, något allvarligare var det inte.
Här är en bild på en ÄKTA Dumble Overdrive Special. Inte bara Fender grillar rören så...[;)]

Image

På följande länk finns över 100 bilder på denna Overdrive Special med serienummer 0124: http://s55.photobucket.com/albums/g159/amp_guy/ods_amp/
Kan vara nyttiga om man ska bygga en ODS-typstärkare... [;)]

Se även dessa trådar på Amp Garage:
http://ampgarage.com/forum/viewtopic.php?t=1118
http://ampgarage.com/forum/viewtopic.php?t=4354
OBS! Man måste vara registrerad på Amp Garage för att kunna läsa dessa.

Sven-Johan
Rörförstärkartekniker


10 Jan 2008, 23:14
Profile
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Gitarrmongot och Sven-Johan: Inget problem med kladdig tråd[:D] det är så det ska vara. Det är också till stor hjälp med alla bilder, speciellt med för liten erfarenhet av tråddragning i rörstärkare. Tack S-J[:)]
På Ceriatones site finns bilder som täcker hela inkråmet. Jag växlar mellan dessa, layouten och schemat när jag bygger. Utan bilderna vore det knepigt.
Izzy: Kabinett funderar jag på från och till. Nån som har tips på "billig o bra" byggare i Svedala? Annars finns visst ett par siter i Tyskland om standardmått funkar. Sista alternativet är att själv snickra eller börja bearbeta min möbelsnickar-kompis. Bara att han är rätt trött på privata uppdrag[;)]
FET-ingången...har man egentligen alls någon nytta av den? Var den inte tänkt för typ låg-lågnivå a la piezomickar eller är jag ute o cyklar?[:I]
I övrigt är det just nu mycket annat än lödande som måste göras - löder en liten tråd då och då när jag får en stund över.

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


12 Jan 2008, 10:19
Profile
User avatar

Joined: 28 Dec 2007, 00:27
Posts: 1377
Location:
Post 
Hur går det med bygget?

Den låga dollarkursen (nå´n tiondel över 6 kr idag, och den kan nog gå under 6 kr framöver) gör att det börjar klia lite i fingrarna när det gäller en Ceriatonebeställning!

Funderar väl mest på nå´n Marshallklon men Overtone Special är också <u>väldigt</u> lockande.

Det är knappt så man vågar erkänna det, men jag beställer nog en färdigbyggd förstärkare om det blir nå´n beställning [:I] (Mitt Madampbygge slutade ju i förnedringens tecken [V] )

Se´n kan man ju alltid modda [:p] [}:)] [8D]


20 Mar 2008, 09:19
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 14 Nov 2004, 15:07
Posts: 647
Location: Linköping
Post 
Jodå! Bygget är klart, men rapporteringen här på Bojen avstannade då digitalkameran lämnade in[:(]
Den stora dagen kopplade jag in stärkaren med glödlampa i serie enligt konstens alla regler, kollade spänningar osv och sedan åkte rör och högtalare in.
En mäktig självsvängning uppenbarade sig[V] Svettig i pannan började felsökningen..efter att ha hittat "ett par" egentillverkade fel upptäckte jag att färgerna på OT'ns primär var felmarkerade i layouten -istället för att sura blev jag glad att ha hittat problemet. Sedan gick den som den skulle. Bra ljud men aningens fisslig dist. Med hjälp av ampgarage.com (tack för tipset S-J) moddade jag den i syfte att bli mer Stratavänlig.
Moddarna finns här: http://ceriatoneforum.com/index.php?topic=230.0
Senare gjorde jag motståndet över midpoten urkopplingsbart. Störst effekt had ändå bytet av högtalare, från V30 (inte bra för denna stärk[:(] till G12-65[^].
Nu är jag så nöjd med den att min CAA OD-100 Classic står som övningsstärkare hemma. Dock är Overtone'n mer scoopad i min mening. Men mer blues..[8D]
Kan varmt rekommendera denna D-klon, samt ampgarage.com.

- - - - - - - - - -
"Do not perform, do participate!"


21 Mar 2008, 16:16
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 23 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.