View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:58



Reply to topic  [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next
En HaggelaBäckis 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post En HaggelaBäckis
Nä.
Nä,jag har inte dött. Inte alls,men som jag skrivit tidigare har det varit en del uppför en längre stund och därför har jag omprioriterat lite. Av ren nödvändighet.
Innebär rent praktiskt framgent att det sannolikt kommer vara lite längre tid mellan uppdateringar på direkta byggen. Annat kommer före.

Jaha.
HaggelaBäckis?
Fan har han hittat på nu?

Image

Ja asså,detta e itte mitt hittepå va...utan de kom tydligen såhär. Stämde av lite med Sustain som kvitterade det hela och tydligen har detta sålts en ggn i tiden.?
Rätt av,en Bäckström 128 utan toppkåpa rakt in i en cab som osar så mycket Hagström att det finns knappt. Mm...iom Bäckis chassit e den inte direkt någon lättviktare,tro fan det med det där chassit i pansarplåt.
(Finns det NÅN som någonsin ens krökt ett sådant chassi? Inte toppkåpan nu utan chassit i sig. Går det?)

Image

Cabben har levt ett hårt liv. Så e re,så denna behöver ju repareras om den skall återanvändas. Helt klart. Gjord i spånplatta fö.

Image

Ja? Vad säger man liksom? GM-128C. Inga nyheter direkt.

Image

Å visst är det det Hagströmstypiska gallret baktill. Inte heller det mycket att tveka om. Detta har då dessvärre i likhet med cabben sett bättre dagar.

Image

-"De e fan inge noga!"-... Mm. Kolla noga nu. Att ena slutflaskan en EL-34 kan vi nog alla kvittera men..den andra e definitivt inte. Den andra e ett gammal 6L6G! :lol:
Alla flaskorna e fö Mullard (bortsett från G röret då-ingen aning om fabrikat där) och alla fungerar,är uppmätta vad avser hur friska de är osv.

Image

Under huven i sin tur råder inte heller ngr överraskningar. En syn vi sett många ggr vid detta laget.

ESR mätare fram,mest för att kolla att det inte skulle säga boom direkt iaf,å lo n behold.. Efter kontroll var det bara att skaka liv i skiten.
Visst fungerar den. Inte mycket mer med med.

Bäckisarna,känns lite som man vet vad man har där vid detta laget eller? Som plattformar är det som jag ser det bra skit. På allvar.
Gör man om de till fixed bias blir det definitivt annat ljud i skällan.

Men i detta fallet vetti faen om man inte skall fokusera på det med cabben till att börja med. Va me lite nu... Bäckisar finns det så vi kan så med dem. En HaggaBäckis däremot e ju lite av en annan femma varför jag kan känna att en del av dess identitet sitter i det.?
Jag skall försöka iaf.

Kretsmässigt i sin tur,blir vad det blir tids nog. DET däremot..e "inge noga" :wink: (DOH!!)

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


21 Jul 2017, 01:52
Profile
User avatar

Joined: 09 Oct 2013, 09:59
Posts: 2106
Post Re: En HaggelaBäckis
Din rörtrådar är suveräna Racing! Spännande läsning! :D

_________________
##################


21 Jul 2017, 10:06
Profile
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Jag ser fram emot mera rörtrådar, instruktiva och bildande. Visar också på hur man med kunskap kan
återanvända och få nytt liv i gammal utrustning och ge dem unika egenskaper.

Detta är en konstnär i arbete ! Varje verk är unikt, varje verk är hantverk och funktion i förening.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


21 Jul 2017, 11:50
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Tack för de värmande orden killar.

Update?
Ja,skulle väl vara att den är helt renrensad invändigt nu. Ut med allt,börja om från början. Som sagt,vet ju med mig vad jag har att tas med i detta fallet. Bra skit.

Hade denna inte varit så unik i sig,som jag förstått det-tydligen är de allt annat än vanliga,så hade jag faktiskt funderingar på att göra ett chassibyte till ngt mer i JTM/JMP style. Aluminium å hela det där,men eftersom den nu ÄR lite ovanlig ges inget alternativ annat än att renovera den rent estetiskt i min mening.
Vi får väl se var det tar vägen.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


22 Jul 2017, 11:41
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Rensat blev det och en ny preamp bidde de mäh!
Denna ggn har jag tänkt skoja till det lite varför jag kommer prova att åka ett par parallellkopplade trioder lite längre in i kedjan. Skall bli kul att se vad det ger.

Image

Jahaaaaw. Säkringar e bra. Vi gillar säkringar,så det har installerats lite varstans. På det i vanlig ordning sk saver dioder samt utgångar för fixed bias...åsså givetvis en bräda för individuellt justerbar sådan. Denna ggn med lite fler smålytar än jag brukar använda.
På det har skyddsjord fått egen anslutning,IEC jack e installerat osv i vanlig ordning

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


25 Jul 2017, 21:57
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Jahepp!
Här stod en annan å tyckte man var redig som skam när man plåta en av de där spiralerna jag lindar till för att kunna binda samman två komponentben. Tex på högbelastade komponenter,som i detta fallet pinaler till g2 matningen.
Gick ju sådär... Fokus fokus fokus för fan!
Jaja.
Hoppas ni får ut ngt av bilden iaf. Vad jag gör e alltså att jag rätar ut en bit enkardelkabel med en tång varefter jag nyper fast trådens ena ände kring klingan på en juvelerarmejsel (tex) åsså vindar jag glatt på... Å resultatet e som ovan.
Därefter fylls det hela givetvis med lödtenn.

Image

Mm.
Om vi nu bortser från den mkt temporära svarta kabeln som utgör jord för ngr av preampflaskorna samt de två kablarna mot g1 så..den e rent elektriskt uppe å lullar å går.
470VDC@34mA per EL-34 i 240VAC läge. Får väl sägas vara väl godkänt.

De är ju rent relativt rätt tacksamma att arbeta med de gamle Bäckisarna. Tycker jag ärligt allt... Gott om plats,man slipper slåss med sig själv om utrymmet (me,myself & I) vilket ger för handen att man får iaf ett hyggligt ordnat estetiskt intryck.

Det tomma hålet ovan kannan till vänster i bild,där skall det alltså dit en noval till. För att tjänstgöra som loop. Finns ingen anledning att inte putta dit en...

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


27 Jul 2017, 00:49
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Lurat lite på det med layout. Skulle vara trevligt att kunna bibehålla faceplaten som den är,men jag tror det blir svårt med de möjligheter jag vill få till.
Som synes har jag adderat lite lampor i träkörka meh.... Tänkte som så att fronttyget inte direkt är ogenomträngligt. Kan kanske vara en trevlig grej med lite ljus genom det.?
På det är en noval adderad,där bakom trafon. E den enda av de som är solitt installerad mot chassi,vilket inte gör mig ett skvatt då det är ett ECC-82 som skall agera loop.

Image

Jaaa,å så e ju den superduperfantastiska skylten installerad med. Utan den kommer det ju LÄTT saknas 30 watt i ren uteffekt! :lol:
Nä. Men som ni kanske förstår är det hela rengjort med. Alltid trevligt när gamla grejer kan få visa patina,men det behöver fan inte vara direkt skitigt för det.

Image

Mm. Invändigt har det ju hänt lite med som ni ser. Med alla flaskorna på plats och i 240VAC läge så mäter nu dessvärre glödspänningen lite lågt. Saken är den att vi då fortsatt ser ~470VDC i B+. Mao? Om jag ställer om till 220VAC i ambition att få upp glödspänningen dit den hör hemma så lär B+ hoppa med,med påföljd att vi lär passera 500VDC med allt det medför.
Ngt som givetvis är lösbart med en modern MOSFET setup i ambition att "elda av" en del av det som felar. Men frågan är om jag ändå inte skall prova old school metoden först,dvs en 10k resistor mot backen. Ökar förvisso belastningen på GZ flaskan,och därmed även inåt i kretsen,men..känner att jag har råd att tappa lite där.
Jaja.
Den som lever får se. Den funkar ju bevisligen på den glödspänning som är nu med...

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


27 Jul 2017, 22:30
Profile
User avatar

Joined: 19 May 2008, 15:13
Posts: 678
Location: Skåne
Post Re: En HaggelaBäckis
Hallå Jesper. Trevligt med en GM-128C tråd, jag har en ståendes med vad som ser ut att vara samma trafos. Tänkte passa på att ställa ett par frågor. Är spänningen lägre när den körs i katodbias? Ett 10k motstånd till jord borde väl dra ungefär skillnaden mellan katodbias och "fixed" i tomgång dvs 50ma. Är det så du tänker?
Min tanke var annars att koppla in en mosfet. Tror en IRFPE50PBF skulle klara det.

_________________
/Nicklas


27 Jul 2017, 23:25
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: En HaggelaBäckis
Jag måste säga att det blir bara snyggare och snyggare. Inte för att det har varit fult eller rörigt någonsin, men eftersom jag pysslar med samma sak (om än i mindre skala) vet jag att det ställer krav att göra en snygg layout i ett fördisponerat chassie. Fanimej rena kontverken numera. :mrgreen:

_________________
bneostman@live.se


28 Jul 2017, 00:43
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
skumberg wrote:
Hallå Jesper. Trevligt med en GM-128C tråd, jag har en ståendes med vad som ser ut att vara samma trafos. Tänkte passa på att ställa ett par frågor. Är spänningen lägre när den körs i katodbias? Ett 10k motstånd till jord borde väl dra ungefär skillnaden mellan katodbias och "fixed" i tomgång dvs 50ma. Är det så du tänker?
Min tanke var annars att koppla in en mosfet. Tror en IRFPE50PBF skulle klara det.


Ja. B+ i tomgång sjunker i katodbias. Ganska självskrivet egentligen.
Ja. En sk "pulldown resistor" är precis det. Då ett GZ löser i vart fall 225mA så finns det att ta av för 50 watt uteffekt som jag ser det. Vet ju med mig sedan tidigare att den där kompressionen som ofta finns närvarande i äldre designer pga RLR´n skapar sag kan man bygga runt relativt effektivt. Märk nu väl även bruket av "saver" dioder. Ngt som markant minskar lasten på RLR´n.

Ja. MOSFET som lösning,där är jag med dig. I detta fallet,och många andra där jag är i farten,känns det som en 2a lösning pga ursprungets ålder på ngt vis.
Vet att resonemanget är direkt löjligt men....ja,du fattar.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


28 Jul 2017, 00:53
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
trälhavsvägen wrote:
Jag måste säga att det blir bara snyggare och snyggare. Inte för att det har varit fult eller rörigt någonsin, men eftersom jag pysslar med samma sak (om än i mindre skala) vet jag att det ställer krav att göra en snygg layout i ett fördisponerat chassie. Fanimej rena kontverken numera. :mrgreen:


Tack!
Ja,att man lär under resans gång står väl till rim&reson antar jag? :mrgreen:
Sen,Bäckisarna ÄR tacksamma. De ÄR det. Som jag ser det har de en enda sak emot sig och det är vikten. Något som till stor grad mynnar i det där pansarchassit.
Tanken har ju funnits på att bara spara trafona och putta ner de i en normalt aluminium dito,men så icke i detta fallet då det rör sig om en HaggelaBäckis. Den får allt vara vad den e...utom invändigt då :mrgreen:

Fö. Det där med att skapa kabelbuntar är enklare än du tror. Små små snuttar med lagom dia krympslang löser den saken.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


28 Jul 2017, 00:55
Profile
User avatar

Joined: 10 Feb 2010, 22:08
Posts: 2100
Location: Åkersberga
Post Re: En HaggelaBäckis
Fast det är inte bara det, det är väldigt genomtänkt. Och, ja erfarenhet och intresse är givetvis nyckeln. Snygga funkislösningar kort och gott.

_________________
bneostman@live.se


28 Jul 2017, 01:00
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Ja,jag bockar å slickar i mig.

Image

Loop var det ja och baktill på Bäckisarna sitter ju ingångarna original. De har jag ju skrotat,var XLR´r i detta fallet,varför där var 4 hål.
Passar utmärkt att klappa dit ett par loop jack och pottar i tycker jag... :D Flaskan och dess komponenter e allt klart det med så..
Nä. Det där blir bra.

Image

Mm. Jag HAR faktiskt gjort ett extra hål i faceplaten nu. Till det där. Huh? Ja,det är en flervägsswitch där man kan välja kapacitans in på diskantpotten i den James jag avser använda. Är den typen av switch man ändrar medelst en skruvmejsel. I min erfarenhet är det den kondensatorn samt den kondensatorn ut ur bas dito som har störst påverkan på ljudet.
Givetvis kommer det kompletteras med en 1M pot som "balansresistor" mellan de två,då även det har stor inverkan på ljudet.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


29 Jul 2017, 16:09
Profile
User avatar

Joined: 19 May 2008, 15:13
Posts: 678
Location: Skåne
Post Re: En HaggelaBäckis
Skulle ett 5u4gb fungera för att sänka spänningarna? De drar ju 3A, glöden fixar kanske inte detta.

_________________
/Nicklas


29 Jul 2017, 21:28
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Ja,jag har övervägt det jag med.
Enda vettiga är väl eg att prova. Kontrollera spänningsfallet med den extra amperen på glöden.

Vidare är ju saken den att det finns fler varianter att ta av,och jag har de flesta liggande. Så inget större besvär mao.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


29 Jul 2017, 23:32
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Fick snickrat till ett nytt "tak" till cabben i plyfa,men utan tolex eller ytbehandling ser det ju fan helt efterblivet ut! :shock:
Hur som helst,fick pluggat det hela med 6mm plugg å dragit ihop det med vitlim osv.

Hm. Tillbaka till ritbordet tror jag. Samtidigt,jag VILL verkligen behålla identiteten på den här prylen. Vill det,men den är verkligen inte speciellt vacker.
Ska fan veta.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


01 Aug 2017, 01:11
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 23:30
Posts: 2735
Location: Göteborg, Majorna/Linné
Post Re: En HaggelaBäckis
Racing wrote:
Ja,jag har övervägt det jag med.
Enda vettiga är väl eg att prova. Kontrollera spänningsfallet med den extra amperen på glöden.

Hur menar du?

_________________
Alex
Tubewonder, Louder&More, Zagray! - Made in Västra Götaland - så de' så!
http://www.anacon-tech.com
http://www.youtube.com/vacuumvoodoo
Zagray! - test & review


01 Aug 2017, 11:16
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Det jag tänker Aleks e att jmfr spänningen över 5V glödlinan till RLR´n med dels original GZ flaskan och dels tex ett 5U4 eller liknande.
Om spänningsfallet är begränsat så torde ju lindningen klara den extra ampere i glöd som behövs till den senare modellen av RLR.

Det jag sett hittills brukar ge för handen att lite äldre grejer ofta är rätt överdimensionerade för sin uppgift. Därav...

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


02 Aug 2017, 14:13
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Provat,och skillnaden i glödspänning mellan GZ och 5U4 begränsas till ca 40mVAC

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


02 Aug 2017, 15:51
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Ja asså,snickare blir jag aldrig. Meeeen..å andra sidan aldrig utgett mig för att vara heller :lol: .
Unisont svart i alla fall. Man får se det positivt,å inte bara det utan helt med! :mrgreen:

Image

Mm. Det där typiska Hagström gallret baktill hade ju inte mått dåligt av att jag investerade en liten stund till i att rikta det. Får se hur jag gör med det.
Det hör till saken att det är helmjuk aluminium och iom det inte speciellt svårt att driva till den form man önskar. Isf får det väl bli till att man svarvar fram några matriser och formar spjälorna med.

För övrigt.
Om någon har ett Hagström emblem över köper jag gärna det. Tycker det kan höra till.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


02 Aug 2017, 21:25
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Som många av er vet sparkar ju vår gode Aleks på mig med jämna mellanrum. Å ibland poppar det till mer rejält,som nu...

Ja. Jo. Det fick bli en massa extrahål i faceplaten. Inget att bju för,och såhär med facit i hand..så värt det att det är rent löjligt. :shock:

Ok?
Ja. Ok.

Image

Förbise nu all temporär kabeldragning är ni snälla,för detta är VERKLIGEN "a work in progress". Huh? Mja...jo..se..
Den här använder nu på välkänt manér dubbla ingångsflaskor. Med delad katodresistor. Men se..där tar alla normala liknelser slut för ena flaskan är en EF-86´a och det andra en 6n2p triod. :lol:
Huh?
Parallellt?
Japp,å se det hela funkar så bra att det är rent löjligt. Tänk er Marshall vintage/modern bara det att..här snackar vi karaktärsskillnader beroende på hur man rattar! :shock:
Så långt då alltså med varsin anodresistor,å se det tänkte jag kika på imorgon. Att låta de två stegen DELA anodresistor med. Är ju enkelt nog gjort och..så har man svar på det man e nyfiken på!

Tonkontrollen är ju,för att vara mig,i vanlig ordning en James men som postats ovan då denna gång med ett helt löjligt spann iom in alles totalt 7 val på inkommande kondensator för diskant. På det i vanlig ordning en minibrytare för bas ut och...en 1M pot som skiljeresistor de emellan.

Men tillbaka till ingångsstegen. Ut från jacket sitter alltså ett par kondensatorer. Ifrån dessa leder signalen ner till respektive steg. Mao är stegen DC kopplat särade och på det har de då givetvis varsin gridläcka osv i vanlig ordning.
Ut från respektive steg sedan matas signalen till varsin gainpot om 1M Ohm varvid signalerna möts ut ur dessa två pottar via varsitt 470k motstånd. Mao är det hela "hardwired".
Innebär ju givetvis att ett visst tapp av amplitud blir ofrånkomligt men ärligt sagt..det finns att ta av iaf då resten av maskin är tre steg av 6n2p till. Ja,antingen det eller bara ett i god ordning om man väljer att routa signalen den vägen via de H11`or som sitter i vägen.
Men.
Först som sist reserverar jag mig lite...för det är inte långe stunden jag fått med den lille maskinen,att leka med den. Men med det sagt,det lilla jag HAR lekt visar enorm potential.
Iom att vi talar ingångssteg så blir ju påverkan på totalprodukten ut ur högtalarna maximal. Saken är den då att om man tex rattar 6n2p steget till noll och rattar runt med enbart EF-86 signalen mot resten av maskin tills den ryter...åsså börjar man ratta in signalen från 6n2p steget så ändrar maskinen verkligen karaktär.

Jag antar att alla inblandade vet med sig att jag gillar vad småsignalspentoder ger...å det här med att addera 6n2p signalen vart fanimig krydda på det!

Se detta som en liten teaser. Nu kommer jag ägna lite mer tid åt att lattja och leka med konstruktionen,och vad som kommer ut i andra änden vet nog ingen av oss i nuläget.
Aleks skall givetvis ges utrymme att uppleva och tycka med. Inte tu tal om annat.... Så var sak har sin tid.

Stay tuned!

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


04 Aug 2017, 02:33
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Image

Jo-jo!

Image

"Snälla,du kan väl ringa! Lamporna lyser så fint i mörkret!"
Som sagt,tycker den behöver ett Hagström emblem. Om ngn har ett så säg till!

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


10 Aug 2017, 21:34
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Re: En HaggelaBäckis
<<kollar i lådorna.... :)


11 Aug 2017, 01:02
Profile

Joined: 30 Jan 2009, 16:53
Posts: 630
Location: Mölndal
Post Re: En HaggelaBäckis
Gulligt! :)
Låter säkert gött!

_________________
Dra röva i koks!


11 Aug 2017, 13:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Tack,båda två!

Mm. Skall försöka få till ett enklare ljudklipp med telefon idag. Provade göra ett igår,men för mkt volym så det blev bara sörja.

Bredden i maskin är mycket omfattande. Av flera av de orsaker som finns att läsa ovan. En James utrustad på detta sättet,enkelt summerat..hittar man inte "sitt" sound för rock i de tillgängliga kombinationerna så vet jag faktiskt inte om det existerar. Säger en del....
Mukke mukke kompetent liten burk detta. :D
Lesson learned.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


11 Aug 2017, 14:04
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
https://www.youtube.com/watch?v=XLMVzoPlqmA&feature=youtu.be

Ja. Ja,jo. Som vanligt med en sketen mobil.men det iaf äkta. Dvs rakt av,what you see is what you get.
Made in Åbro :mrgreen:

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


11 Aug 2017, 23:21
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Brukar ju ha som regel att en förstärkare e färdig när jag är villig att ta med den upp på scen.

Å se så är det.
Haggelabäckisen tjänstgjorde igår under ett 4 sets gig jag gjorde ihop med två av banden,och detta mkt mkt förtjänsfullt får jag säga.
De blir bra breda i det de kan med de där switcharna,det står helt klart. Jopp. E nöjd. Kan inte vara annat.... :mrgreen:

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


03 Sep 2017, 13:57
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: En HaggelaBäckis
Vet ej om du hittat någon logo. Men original kan finnas i länken nedan. Kanske dyrt? De har i alla fall inga Hag leftydelar jag är intresserad av. Men fråga är billigt.
http://www.hagstromparts.se


03 Sep 2017, 22:44
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Tack!
Stort tack!

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


04 Sep 2017, 00:46
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: En HaggelaBäckis
Det bidde faktiskt så!
En hundralapp för ett helt nytt emblem plus frakt. 114:- totalt. Inte mkt att orda om.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


05 Sep 2017, 22:55
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 31 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.