View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 00:54



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Värt att modda Dynacord Eminent? 
Author Message
User avatar

Joined: 30 Jun 2011, 11:20
Posts: 263
Location: Göteborg
Post Värt att modda Dynacord Eminent?
Jag har en Dynacord Eminent som jag gillar rätt mycket. Använder för gitarr. Men den är ju rätt basig alltså + att det är lite osmidigt med din-jack

Skulle det vara värt att låta någon kunnig modda den med typ telejack ist för din, ev re-cap (om det behövs) sedan även se om den går att få lite jämnare över frekvensregistret?

Alltså, jag menar i jämförelse med att bara sälja den och köpa nån annan topp istället.

Luddig fråga. Men kanske nån annan här har gjort liknande?

_________________
Occult Electronics


18 Apr 2017, 15:03
Profile

Joined: 09 Mar 2009, 17:33
Posts: 2462
Location: Karlshamn
Post Re: Värt att modda Dynacord Eminent?
Om det är Eminent I det handlar om så är svaret JA. A. Hjelm Amp bytte allt slitet (elektrolyter mm), inkl sladd, fixade telejack mm åt mig, som munspelare behövdes ingen moddning förstärkarmässigt. Men han gjorde om ena kanalen åt en polare som lirar gura. Mindre bas mm, och den lät kanon hans Eminent också. Så hör med honom om du undrar vad som kan göras för en gitarrist. 8)

_________________
Blow On!

http://www.myspace.com/henhousebluesband


18 Apr 2017, 15:51
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2062
Location: Tjörn
Post Re: Värt att modda Dynacord Eminent?
Sök på Eminent i detta forumet, du kommer att få upp hur mycket som helst... ;-)

Sedan, om du gillar förstärkaren som den är så är det förstås värt besväret, det du nämner är ju inte att riva ner allt och bygg a upp igen, utan lite mindre jobb.

_________________
/Lennart


18 Apr 2017, 16:12
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Värt att modda Dynacord Eminent?
Som tidigare svar så är allt möjligt. Basigheten kan inte jacken göra något åt. Möjligen kan lite rengöring med elektronikspray ändra något. Men om man bara vill testa jacken finns adaptrar. Tror Conrad har ett bra utbud. Jag har någon variant. Men adaptrar är en källa till problem så om grejorna verkligen ska användas är så tycker jag att jackbyte är bättre.

Som ovan beskrivit är det nog helrörsvarianten av förstärkaren som är ett bra utgångsläge för en egen gitarrförstärkare.


20 Apr 2017, 02:59
Profile
User avatar

Joined: 30 Jun 2011, 11:20
Posts: 263
Location: Göteborg
Post Re: Värt att modda Dynacord Eminent?
Tack för alla svar!

Ja, det är en Eminent I jag har.

Har läst de mesta om Eminent här på forumet, var det nån speciell tråd du tänkte på, Custom Sam? Hittade nån mod-tråd av Racing bl.a.

Jag är lite nyfiken på om det är nån som gjort liknande moddar och även i efterhand tycker de var "värda" det så att säga. För jag antar att man ändå får vara beredd att hosta upp lite deg för att för det gjort.

_________________
Occult Electronics


20 Apr 2017, 11:05
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 17:17
Posts: 2062
Location: Tjörn
Post Re: Värt att modda Dynacord Eminent?
Nej, det är ingen specifik tråd jag tänkte på, men Racing moddning av Hr. Pinternagels design borde innehålla lite matnyttigt.

Om du i stort sett är nöjd med förstärkaren så behöver du ju inte göra så stor ombyggnad, bara typ det du själv föreslog från början. Det borde helt klart vara värt pengarna.

Racing -Jesper bor i Göteborgstrakten och kan väl det mesta om de förstärkarna t.ex. Finns andra också om du inte vill joxa med det själv. :D

_________________
/Lennart


20 Apr 2017, 15:32
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.