View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 01:25



Reply to topic  [ 21 posts ] 
Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet 
Author Message
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
De börjar bli några stycken de Gelosos jag importerat.
Kan 10 miljarder flugor ha fel liksom? :mrgreen:
Som jag nämnt på annan plats kom jag i slang med holländaren Tos och..han är då bra mycket mer inne på gamla Faylons,Philips osv och anser i stort att Geloso maskinerna är för mycket jobb för hans del.
Hm.
Different stroke for different folk i guess.

Image

Vid det här laget har jag ju varit nere och rotat i Gelosos -30talare..-40talare..-50talare...-60talare...och de som tilltalar mig mest är nog faktiskt -40 och -50 talarna.
Får säga att satt i perspektiv är det ju smått otroligt att man kan modernisera en maskin så gammal att den platsar i vilket modernt sammanhang som helst. ÄVEN estetiskt.
Men. Det primära är givetvis deras prestanda. Som Aleks uttryckt det,"det är dags att du tillverkar en egen skylt att sätta på dina alster".
Ja. Jo. Så så kommer det att bli.

Hur som. Det där är alltså en G.226. Besläktad med såväl 225´an som 228´an och 229´an. I stort,som jag sett iaf,så delar de chassistorlek tex.
Även i detta fallet då så är det en 6L6 push/pull maskin. Inte mycket att orda om. På gott och ont är de gamla "G" flaskorna bytta sedan länge i just denna pjäs.

Image

I det att jag snackat med Tos så berättar han att ngn sedan tidigare varit nere med skallen i denna,och det syns ju helt klart. Dock FÖREFALLER det som att det inte handlar om Mr Handyman denna gången. Isf...tack för det.
Hur som helst,som ni ser handlar detta primärt om oktaler. Vet att flera av oss "regulars" på Bojen har olika åsikter om det med oktaler i preampen men..för min egen del får jag säga att det jag upplever i skillnad mot novalrör som tex ECC-83 är AVSEVÄRT mindre än man kan tro.

Image

Appropå preamp så sitter det alltså 12SL7 i näsan på dessa,som då får likriktad glöd. Då får man som jag ser det ändå vara respektfull för att maskinen lanserades hösten 1953. Inte illa..

Image

Ja. Någon har varit nere i denna för det där är inte original inte. Å..en fingervisning kring det med Mr Handyman,eller avsaknaden av hnm,är tex gummigenomföringarna som använts. Sedan kan väl jag lite försynt undra varför man inte chassimonterat de där lytarna helt när man ändå var i farten? På så vis hade man sluppit friliggande poler som håller spänning... Å andra sidan sitter det ett par heffa resistorer utvändigt som pulldown vs B+ med iaf så..

Image

Moddandet förefaller ha några år på nacken. Gamla BY serie dioder tex.. På det då har man bytt elektrolyter högt och lågt. Verkar vara av sådan ålder att det är dags att byta skiten igen,och inte mig emot.

Image

Nää..."mustarder" hör inte hemma i dessa ifrån början. Så e re. På det verkar man ha härjat runt med ngn form av droppresistor till kretsen för bias och glöd mot preampen. Kan jag iofs se det rimliga i iom bytet till BY serie dioder.

Sist jag kollade nu har paketet med denna 226a i nått Malmö vid middagstid igår så med lite flax landar den i Gbg innan julen stänger allt som e.
Återstår att se,och rapporterar tillbaka då.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


Last edited by Racing on 24 Dec 2016, 15:56, edited 1 time in total.



22 Dec 2016, 04:17
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226
Image

Örnen har landat! Märk nu...paketet skickade ifrån Amsterdam igår morse med Bring.
Det plingar till i min mobil i eftermiddags. Från Amsterdam och hit...till en kostnad av 22 Euro. Ok. SCHENKER!!! LÄSER NI NU?!?!

Hur som helst. Den gode "Tos" visade sig på alla plan vara en hedervärd man. Så enkelt kan det summeras.

Image

Mm. Man har alltså vevat runt lite i denna,men då inte fullkomligt talanglöst eller utan insikt. Som synes bla av dioderna är då inte moddandet direkt utfört igår. Kort summerat fungerar det,och det fungerar mkt bra.

Image

Framtill vid pottar mm är INTET bytt och allt fungerar ändå. Ner till pottar och det som är. Tjipp liksom!

Image

Bortsett från det att man lattjat runt lite kring det med biaskretsen,vilket står till reson iom den högre verkningsgraden i de nya dioderna,så inskränker sig annat arbete som gjorts mest till reparationer. Dvs byte av läckande kondensatorer mm.

Image

Känns ju närmast osannolikt numer,men denna har man alltså INTE "doppat" i färg. Ytrosten som är där..vet vi vad det är och vad det innebär att tas med. Gott nog.

Image

Japp. Precis. Just denna maskinen är fö specialbeställd av en av gitarrmekarna i norr. :D

Image

Jajamen. Tom rattar mm är intakt. Ha i tanke att pjäsen är ifrån hösten -53,så den har ju varit med en stund.

Image

Nope. Inga extravaganser här heller. Inget vi inte känner igen.

Image

Nu skall ju allt göras iordning...men... Keramisk sockel hjälper ju inte mkt när det är sprucket. På gott å ont.

Image

Original 6L6G flaskorna är utbytta mot detta. 6L6GC..check,men vafan det är för fabrikat.? Beats the fuck outta me!

Image

Jajamen!
Klippte ur original nätkabeln och klippte ur de båda "death caps" som sitter i. Därefter fram med plunchverktyget och dit med ett IEC jack rakt av. Iom det på plats med skyddsjord...
Kolla över allt kablage. Mäta ESR på lytar... Åsså igång med skiten utan 5U4´an på plats...allt ok,dit med 5U4´an...å jooodå.
Den rullar allt igång så snällt så. :mrgreen:

De låter verkligen skitbra de här. Som de står.
Alltså...herrskap... Om man vill ha sig ngt som ger sound som en "plexi" utan att betala för den så morötterna i kylen skrumpnar..så är detta utan tvekan ETT av svaren. Japp. De är i det läget,precis som en gammal Plexi,rena one-trick ponies...men för en djävla häst!
Så den som jagar ngt gammalt..coolt..å som OSAR rocknroll redan som det står..här har ni.
Se över den rent tekniskt. Byt det i kondningar som behövs,addera telejack och gör den elsäker...addera ett bärhandtag...bra där.

Denna skall rivas och byggas upp igen efter mina senaste idéer. Denna ggn bla med adderande av en digital Belton reverbenhet. Mao tvåkanligt och med div finesser.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


23 Dec 2016, 00:47
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Geloso G.226
ryska 19 watts 6p3s är nästa som de där 7591

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


23 Dec 2016, 01:03
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226
Huh?
Det som sitter i här e 6L6GC?

En snabb googling ger för handen att tyska Welter fortfarande e med i matchen. Har varit sedan -75 tydligen. Att rören är rebrands torde väl stå helt klart.?
Men att tyskar skulle märka ngt för vad det inte är känns inte speciellt troligt.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


23 Dec 2016, 03:52
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226
https://www.youtube.com/watch?v=l6JfspKJYo8

Gjorde en kort video av originalet,och jag menar nog att den inte lämnar mkt utrymme för tvivel.
Mao. Skaffa en sådan här och serva den. Fräscha till den och addera ett bärhandtag,så e man som BRA one-trick pony hemma.
Enda som är adderat här är attenuatorn,och detta av praktiska skäl för att få en vettig ljudnivå för mobilen att hantera.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


24 Dec 2016, 15:55
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Geloso G.226
Racing wrote:
Huh?
Det som sitter i här e 6L6GC?

En snabb googling ger för handen att tyska Welter fortfarande e med i matchen. Har varit sedan -75 tydligen. Att rören är rebrands torde väl stå helt klart.?
Men att tyskar skulle märka ngt för vad det inte är känns inte speciellt troligt.


det där är inte äkta 6L6 GC max pa är 19 watt är rebranded voskhod 6p3s....

Image

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


25 Dec 2016, 02:00
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
fast de later bra men tål inte mer än 370 volt på G2 blir kort livslängd om kör för hög spänning

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


25 Dec 2016, 02:01
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Det vi talar om nu är ganska allvarligt Sven.
Det är isf ett solklart fall av bedrägeri,vilket ju är straffbart. Känns märkligt att Welter fortsatt är med i matchen i ljuset av det.

I denna maskinen har de ledigt sett BRA mycket mer spänning mot g2,och länge till på köpet vad det verkar. Det som plockar ner spänningen mot g2 är ju en resistorlösning som vetter mot jord i form av en pulldown. Faktum är att man styr anodförlust i tomgång genom att flytta en slider på ena resistorn. Sitter två resistorer,och båda dessa på chassits utsida.
En gissning är att iom ~450VDC i B+ ser vi kanske 400-420 mot g2. Skall kolla.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


25 Dec 2016, 04:14
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
nha man köpte in dessa för skitpengar då rörindustrin avvecklades i Europa.. de finns med säkert 50 brands :)

och de tål 20 watt...

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


25 Dec 2016, 14:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Jojo.
Min poäng är att om det står stämplat 6L6GC och det inte håller specs så är det bedrägeri. Är väl inte mycket att orda om?
6L6GC är ju en referens. Liksom inte mycket att putta på.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


25 Dec 2016, 19:35
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 21:50
Posts: 2620
Location: Eskilstuna
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Racing wrote:
Jojo.
Min poäng är att om det står stämplat 6L6GC och det inte håller specs så är det bedrägeri. Är väl inte mycket att orda om?
6L6GC är ju en referens. Liksom inte mycket att putta på.

så är det :)

_________________
    Zvenamps
    Rörförstärkaretekniker


26 Dec 2016, 12:20
Profile WWW

Joined: 21 Jul 2015, 12:14
Posts: 1226
Location: Vallentuna
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
zven wrote:
Racing wrote:
Jojo.
Min poäng är att om det står stämplat 6L6GC och det inte håller specs så är det bedrägeri. Är väl inte mycket att orda om?
6L6GC är ju en referens. Liksom inte mycket att putta på.

så är det :)


Men...! SÅÅ skönt att ta in detta! Typbeteckningen är en referens: Yes!
Jag har spenderat för mycket tid på forum för hifimänniskor, där tror man att tillverkarnamnet avgör rörets egenskaper.... Vilket ingen normal människa övervägde som en vettig åsikt på den tiden man använde rör i kommersiell verksamhet...
"Jag vill ha ett 807!"
"Sylvania eller RCA?"
Och då vet man att Sylvania håller lite längre men är dyrare... Men det är samma rör.

Gott nytt år!


26 Dec 2016, 22:46
Profile WWW
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Detsamma! Gott nytt!

Ja. Det med referenser e ju trots allt ryggraden i det vi sysslar med..på gott och ont. Datablad är vår "bibel" till mångt och mycket,och skall som jag ser det värderas därefter.
Om det Sven för fram här de facto håller vatten,och det förefaller det ju som,så ÄR det inget kort på rent bedrägeri. Om det ligger till så så FYLLER inte dessa rören den referens märkningen på de står för. Är faktiskt inte mycket mer med det,vilket isf ställer mig frågande till hur den tyska firman finns kvar. Jaja..skiter i så måtto i vilket,men förstå mig rätt.

Fått rensat och röjt en del i maskinen. Summeringen av det är att det så långt ser bra mkt mera "cleant" ut under huven. En biasbräda med individuellt justerbar gallerförspänning är tillverkad och klar och eftersom den delen av maskin även matar glödspänning till preampens 12SL7´or så sitter glättningen därför på samma kort.

En av de gamla keramiska socklarna var ju spräckt i sin ena kant (den till likriktaren) så den har ersatts. Resten av de har tagits isär och blivit rengjorda samt uppspända enl alla konstens regler. Neeeej...det är inte ett kostnadseffektivt jobb direkt men..jag tycker det ÄR så charmigt att det ens går att göra...så jag kan fan inte låta bli. En omgång nya Belton e ju fan inte ens hälften så porrigt...

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


28 Dec 2016, 02:53
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Jaaa...där är adderat lite säkringshållare.."saver dioder" mm med.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


28 Dec 2016, 02:58
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Är fortsatt i den fasen när det handlar om att tvätta,städa upp och allmänt se över saker. Nya hål som behöver göras mm.
Anledningen till att "golvet" ser lite trist ut handlar om att där som effekt av ålder,antar jag,var så skitigt och djävligt att färgen till slut började ge med sig.
Inte mycket att orda om antar jag utan..det e väl vad det är.

Image

Mm. Vid mätning funkar vad det förefaller de lytar som satt där. Vet då inte när det servicejobbet är gjort och..att spara ngr sketna kronor i sammanhanget är bara dumheter. Så nya kannor blir det. 3st in alles.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


28 Dec 2016, 23:19
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Mm. Framåt. Man kan säkert tycka,som objektiv betraktare,att det är mkt väsen för ingenting det där med att riva dessa 50-talare i småbitar men...rost kan ha sin plats antar jag. Vet inte om ni minns det men jag gjorde ju av de första småttingarna så. Den såg ju rent ut sagt som fan den Geloso G.219 där jag enbart la krutet på det elektriska/tekniska.
Summeringen för min del är då att det röda,som de ju oftast blir,är en rätt juste kontrast till den design dessa just 50-talare besitter.
Hur som helst..
Rivas innebär det,och då efter att alla nya större hål är satta osv,givetvis...annars förtar det ju en del av iden med frisk färg.

Image

Innebär ju att precis allt får bort. Ner till faceplate och det som är löst. Inte mycket att orda om!

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


30 Dec 2016, 01:41
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Asså...tyck vad ni vill. Det är ngt väldigt ärligt,något väldigt vackert över de gamla tygisolerade... 8)

Image

Bilder e alltid bra när man behöver hålla ordning på vilken kabel som går vart när man river hela skiten. Minne? Asså...jag blir 52 om ngr veckor,HALLÅ!!! :mrgreen:

Image

Befrielse. Huh? Ja asså...den gode Tos försåg mig ju med gott med bilder som ni sett å..rost..visst. Men samtidigt inget doppande i svart färg denna gången varför både originalfärgen och rosten vart BRA mycket enklare att bli av med än annars!

Image

Uhu. Clean...as a whistle...

Image

Som sagt. BRA mycket enklare. Lite 800 papper,vatten och diskmedel senare liksom...

Image

Å för att inte ge rosten fäste igen va... :mrgreen:

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


30 Dec 2016, 19:52
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Fascineras fortsatt av hur mkt lite färg gör.

Image

I vanlig ordning valde jag svarta beslag. Dvs skruv osv.

Image

Iom att det handlar om en Geloso skulle jag skäligt anta att bruket av keramiska socklar till RLR och effektrör handlar om just..värme. Preamp och PI däremot har socklar i plast. De två "främre" i sin tur gummiupphängt. (Å tillika med likriktad glöd)

Image

Jopp. De har varit totalt isär varenda en av de och här ser man ju tydligt det med keramiskt vs plast.

Image

Dividerat lite med mig själv kring valet av rör och jag gör så att jag kör på de som sitter där,som typ,sedan -53. 12SL7 har ju ett ganska rikligt "mu" så..det blir förstärkning så det räcker och blir över i alla fall.
PI i sin tur kör vi det 6SN7 som satt där med. Att jmfr ungefär med ECC-82,och det finns en baktanke i det. Rent generellt brukar det innebära ett lite mer "öppet" sound i min erfarenhet och på det avsevärt mindre brus osv.

Image

Mm. Den BLIR djävligt röd denna med!! Så e re!! :mrgreen:

Enda smolken i bägaren i nuläget är att jag avser ju använda en digital Belton enhet som reverb och jag har fortfarande inte fått ngt leveransbesked vad avser den.
Jaja..det har varit jul å nyår osv så...man får väl snällt bygga färdigt antar jag och invänta besked.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


02 Jan 2017, 21:13
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Fick flytta på pulldown resistorn. Kunde inte hjälpas av rent praktiska skäl,och det som avgjorde saken var riskerna med strålningsvärmen ifrån den. Ni vet,alltid e det nått liksom...

Image

Biasbrädan. Nu då med de kompletterande lytarna till glättning av den likriktade glöden. Jag veeeet att jag eg inte skall använda radialer i den applikationen men..med benen vikta en bit ut och en rejäl dutt av det där Loctite limmet så sitter det stabilt som berget.
En annan aspekt som kommer behöva tas hänsyn till är just glödspänningen. Vet av erfarenhet att den hoppar upp en del vid byte till modern kiselbrygga. Nåja..handlar mest om droppresistor antar jag skäligt så den biten lär väl lösa sig.

Image

Som man kan se på bilderna ovan sitter där ett par JJ kannor installerade "utifrån" i den andra änden av chassit. Där..i bild,kommer det sitta ytterligare en. Blir den som tar de första två smällarna. Dvs centertapp för utgångstrafon samt utgång för g2.

Image

Så fick sig huven ngr lager klarlack till. Gör helt klart gott. På det...dit med identitetsbrickan igen va... :mrgreen:

Sista som gjordes för dagen var att jag ställde eländet på vågen. 10kg....där har ni ngt som tilltalar en gammal räsers hjärta. Den effekten...med de tillgångar maskinen kommer att få...i ett paket om 10kg som är hur transportabelt som helst...med rötterna i hösten 1953.
Sätt den i pipan och rök den! 8)

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


03 Jan 2017, 19:40
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

...en del av det här är provisoriskt. Tycka vad man tycka vill då jag sprang på ngr frågetecken. Som ni ser är di guldfärgade effektresistorerna nu tvenne,för en total resistans av 20k Ohm mot backen.
Det var nämligen som så att i det att jag slog igång speleverket landade B+ på ringa 380VDC. Märk nu att vi har AC så det räcker in på likriktarrörets sockel för att ledigt nå 450VDC under last. Så...hm.
Installerade då ytterligare en 10k/25w i serie med den första,och det hjälpte ju givetvis. B+ hoppade iväg iaf till ca 415VDC under last.

Image

Så. Lite halvt oroad över ifall den negativa gallerförspänningen skulle räcka... Såg då ung minus 38 volt ut från respektive pott. Hm. Poängen e då att den likriktade spänningen innan droppresistorn visar ung minus 44...

Så vad jag gjorde var att ifrågasätta 5U4 flaskan. En sådan skall ju orka ca 225mA iaf,och se..det har jag inte direkt användning av så jag rotade i min nyligen påfyllda låda med rörlikriktare och rotade fram ett 5V4GA. Ett sådant e specat till 175mA,vilket precis orkar det vi har behov av-med lite marginal. Strömmen över di tvenne resistorerna skall vara ca 20mA+ om jag gjort matten rätt.... I med det..och nu var B+ iaf 435VDC. Ibland är verkligen det med 5V rörlikriktare inte helt utan merit...det blir behagligt enkelt att justera B+ kan man säga lite försiktigt,vilket i SIN tur eg kan göras när som helst under maskinens livstid för olika karaktär.

I det förtjänar det att nämnas att g2 spänningen tas ut via en första keram om 1k...och sedan varsin 47V zener i serie med ett 100 Ohms motstånd. De två första smällarna är på 50uF styck.
Justerat till 30mA+/rör såg jag mao 435VDC. Helt ok,och det kan jag leva med.

Image

Ja. För att kunna veva fart i skiten var det givetvis så att AC glöd till slutrören och 6SN7 flaskan vart tvunget att dras och på det i sin tur då drog jag även den likriktade glöden till de två 12SL7 rören. De senare behöver en droppresistor,som jag är inne på ovan,men det rör sig inte om ngt massivt direkt då respektive rör ser en likspänning av strax över 14 volt DC.

Mao är maskinen uppe och går. Inte mkt mer med det,och som vi konstaterat ovan kan det vara en ide med ett par andra 6L6 vill jag mena. ÄVEN om nu maskin är designad kring 6L6G så gör det ju inte direkt ngt om moset finns där. Tänker prova det där rent praktiskt "back to back" för att jag är nyfiken på utfallet. Ärligt sagt hade jag gärna sett ett par 6L6G installerat i den,men..det är att begära mycket iom att de saknades.

Plattformen e iaf klar så nu vidtar det med preamp osv. Inte så mkt att orda om. Den switchade 5 volts trafon och styrningen av maskin skall dit,pottar detsamma osv.
Med det gjort kommer det mao snart nog att vara en fungerande maskin,DOCK inte komplett enligt avtal. Det skall som sagt dit en av Beltons digitala reverbenheter...å se där har jag lite leveranstid. E ju vad de e...
Iom det får jag ta ett snack med Petter om det med faceplate. Han får avgöra den biten.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


05 Jan 2017, 00:58
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: Geloso G.226 / Ljudklipp av originalet
Image

Så e ´re vänner. Preamp. Städat och iordning i vanlig ordning.

Image

De två 100nF kondningarna längst ut e till PPIMV´n. Ena inte lödad i ena änden då den täcker skruven som håller brädan. Men..som synes,längd på kablage osv som tillåter rörelse osv.

Image

Iom att jag nu använder 5st noder så blir det en lödpilleplupp över,men..med baktanke. OM det nu är så att Petter lika förbannat vill ha med sig en loop...så finns det utrymme för det.

Det hela har varit igång och spänningarna för de olika flaskorna hamnar rätt exakt där jag vill ha dem. Tanken e ju tvåkanalig rocknroll,och för det bruket kan det nog fan inte bli mera rätt.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


05 Jan 2017, 21:47
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 21 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 28 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.