View unanswered posts | View active topics It is currently 16 Apr 2024, 17:51



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Fender Ramparte 
Author Message

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Fender Ramparte
Att inte den har blivit en sån fullträff som tex Excelsior blev,den sålde ju slut lite varstans hörde man ju och många hissade den till skyarna...
Köpte en Ramparte för några veckor sedan,har alltid gillat ljudkaraktären som 6L6 ger,klippte feedbackloopen och kör den igenom ett V30 element.
Jäklar vilken schysst hemmastärk (skulle väl iof funka live också,trots allt 9w),tar pedaler riktigt bra om man nu vill det,och har ett sjung utan dess like på rimlig volym!!
Kan inte annat än att rekommendera.

//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


13 Sep 2016, 15:09
Profile

Joined: 08 Jan 2009, 19:42
Posts: 337
Location: Stockholm
Post Re: Fender Ramparte
Hej Robban
Läste en test av Ramparte där man anmärkte på att den hade ett rätt högt "brum" som blev störande när man spelade på låga ljudnivåer. Är det nått du märkt?
/Kalle


17 Sep 2016, 18:52
Profile WWW

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Fender Ramparte
Kalle_in_Sweden wrote:
Hej Robban
Läste en test av Ramparte där man anmärkte på att den hade ett rätt högt "brum" som blev störande när man spelade på låga ljudnivåer. Är det nått du märkt?
/Kalle


Hej..Ja,jag hade också läst detta före jag köpte min,men jag har ett gäng stärkare hemma,och jag tycker absolut inte att Ramparten brummar mer än nån annan jag har.Finns antagligen måndagsex av allt.
Har även en Fender SuperSonic som jag haft som huvudstärkare under många år,kastats in och ut ur vanen före och efter gig både i värme och kyla,den har jag också läst mycket skumt om,att den krånglar mycket,håller ingenting,brum osv,men inte då.
Den startar upp gång på gång och låter kanon.
Så det är alltid bäst att testa själv före man går på internetsägner som kan sänka en produkt utan nån som helst kalla fakta i ryggen!
Testa en Ramparte och bli glad :-)

//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


19 Sep 2016, 09:27
Profile

Joined: 31 Dec 2007, 15:54
Posts: 1018
Location: Järbo,Dalsland
Post Re: Fender Ramparte,uppdatering.
En liten uppdatering!!!Har moddat tonstacken så att båda volymrattarna/kanalerna påverkar varann..
Tex om du spelar i "cool" kanalen och vrider upp "hot" volymen,så får du en påverkan i mellanregistret,användbart.
Klippte även bort en konding till försteget (C18 på schemat) så jag fick lite mindre gain och mer headroom,vilket också påverkade ytterst positivt.
Detta är fasen en liten 9watts uppenbarelse :-)


//Robban

_________________
GREEN KRYPTONITE
ROB`S ROCKIN`BLUES COMBO


27 Sep 2016, 09:59
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 8 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.