View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 16:52



Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Ålder på Marshall super bass 
Author Message

Joined: 01 Apr 2011, 09:26
Posts: 534
Location:
Post Re: Ålder på Marshall super bass
Tror inte MG har rört denna, de brukar vara väldigt duktiga i att dra sladdar och löda så det ser snyggt ut. Det är det som är problemet. Men MG är duktiga med detta att dressa sladdar och göra lödningar som är gjorda för att det ska se helt orört ut.

Sen kan det ibland skvallra om att något är fixat och trixat när delarna är från olika perioder och modeller sitter ihop och lödningar som är rödmålade som om de vore från fabrik.

plexi


09 May 2016, 20:04
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 03 Feb 2008, 02:08
Posts: 510
Location: Vittinge, Uppsala
Post Re: Ålder på Marshall super bass
MG skulle inte göra något så "oriktigt" som detta.
Har en likadan ser.nr 10443, alltså lite tidigare än denna och jag har daterat elektrolyterna till januari 68. Tyvärr för mig, ville så gärna ha en 67a då jag är det :)
Det som är gjort på den är att lampan har gått sönder, resterna sitter kvar inuti, stora elektrolyten på kortet gav upp, den bytte jag. Tyvärr tyckte förra ägaren att det var coolt med en stor logga så den enda skavanken är hål gjorda i fronten för stor logga och givetvis inte originallogga som sitter på nu. Annars är allt original, förmodligen även rören!! Den är tyst och låter fantastiskt så jag ser ingen anledning att bytta något i den. I min värld så är 12-serien det sista som låter bra, nästa 10-serie är mycket hårdare och inte alls lika kul (till det jag vill ha en Marshall till), det får vara hur mycket plexi det vill.....
Image

_________________
Ägare av Sveriges fetaste pedalbord!
Image


09 May 2016, 20:31
Profile WWW

Joined: 18 Apr 2010, 16:00
Posts: 78
Location:
Post Re: Ålder på Marshall super bass
Jag har sett bådå och vad gäller MG plexis - jag har ägt 2st. Som tur är kunde jag returnera de & fick återbetalt stålarna. Vad jag menade med just denna stärkare var att det ser ut att kunna vara ett MG alster. Även så kan någon annan ha varit inne & "fixat" stärkaren sen. Jag har också sett exempel på det. Men jag håller med - för det mesta har de varit duktiga på att tillverka plexis så att de ser tidsenliga ut.

Steve Fidler (fd Hiwatt, JMI Amplification etc) hade många intressanta synpunkter angående just fake MG plexis och ägarna Richard & Justin Harrison metoder vad gäller begagnat.


10 May 2016, 00:02
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.