View unanswered posts | View active topics It is currently 23 Apr 2024, 08:04



Reply to topic  [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next
NAD - Pro rev. museiföremål. 
Author Message
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


24 Sep 2021, 21:42
Profile
User avatar

Joined: 19 May 2008, 15:13
Posts: 678
Location: Skåne
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Vilket fint exemplar! De gånger jag bytt mallory lytarna i gamla fenders har kunderna blivit otroligt nöjda över hur bra de lät efteråt. Visst det handlar bara om totalt fyra 60talare för min del och slutrören byttes i ett par av fallen med. Fixa med förstärkare är en hobby jag endast gör åt andra om någon bekant tjatar på mig. Senast en helt original bassman ab165 där tidigare endast slutrören bytts, och där basisten nu hellre lirar på den än på sin ampeg svt. Den har aldrig låtit så bra enligt honom. Visst den förstärkaren hade stått ett tag när han fick tag i den och flera av elektrolyterna hade synliga utbuktningar i kortändan. Biaskondingen fick i det fallet biffas upp lite för att ta bort brum. 100uf tror jag den hamnade på.
Jag hade frågat kunden. Hade det varit min stärkare hade jag bytt trafo och lytarna. I Sverige skall jordad nätsladd användas till gitarrförstärkare.

_________________
/Nicklas


25 Sep 2021, 13:21
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Skall vi knyta ihop detta kalas nu.


Om någon har trollat med en Vintage förstärkare.
Som inte vet vad han pratar om.

Om du har behov att byta alla grejer då är du fel man.
Skicka åt någon som kan.

Isåfall sjunker priset till Reissue priser.

Rör inte gamla förstärkare om du inte förstår eller vet.

En Gibson 1959 Les Paul med bytt hals.

Aldrig att jag skulle röra något sådant.

Eller en 1968 Super Reverb där någon säger att nu har denna en massa nya grejer...

Uschiamej som långben sa....

Jag hade en 1970 Marshall Super Bass.
Och vi hade en splitter ny Marshall Super Lead.

En fyrtolva och båda brevid varann.

Min Superbass surrade mycket mera men var mjukare i soundet.
Tillika som den nya var klinisk och aggressiv.

Båda skulle funka inom Lsd Rock som jag spelar.

Säkerligen skulle man få tyst på Superbassen med lite jobb.

Men man måste nog vara lite ödmjuk och ta in information.

Ingen av oss är Smokey Yunick Eller Janne Lundin eller Richard Dawkins.


Aktivera er BS detector.

https://www.youtube.com/watch?v=r8lf7RLYIww


Last edited by salesman on 25 Sep 2021, 17:27, edited 2 times in total.



25 Sep 2021, 13:36
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2349
Location: Varberg
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Aktivera er BS detector.


Japp, gjort nu!

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


25 Sep 2021, 16:17
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Mätt lite och plate voltage ligger med nya PT´n runt drygt 460 VDC med 230 v tappen och glöden ligger runt 6.3 VAC. Gott så. Har inte fått de beställda elektrolytkondingarna ännu och kanske är det de gamla som spökar för vart jag än knackar med en chopstick pinne på kortet eller på chassit så poffar det till i högtalarna. Något plockar upp och förstärker mitt petande med pinnen. Vad? Kan de gamla elyterna vara orsak?

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


25 Sep 2021, 18:30
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Om man tar bort förstegsrören, ett i taget så försvinner "poffandet" först efter att PI röret, de sista innan slutrören, avlägsnats.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


25 Sep 2021, 18:54
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Lynxtrap wrote:

Jag ser framför mig att man skickar sin Deluxe Reverb med nyligen bytta filterkondingar till Skip, och den kommer tillbaka förbättrad med gamla bruna Mallorys från 1965 i hundkojan :mrgreen:
Och om han gör på det viset för att få till det rätta sunkiga ljudet med gamla fallerande filterkondingar är han ju ganska okunnig eftersom det går att lösa på andra sätt via att sätta dit extra resistorer vilken sunkar ner det men samtidigt sänker brummet vilket är en mycket bättre lösning. Alltså det är inte första gången någon kommit dragandes med en amerikansk guru som lyckats få följare. Mojo är stort i USA. De vägrar även adoptera det metriska systemet.....

_________________
Johan Hansson


25 Sep 2021, 20:18
Profile

Joined: 28 Dec 2007, 10:24
Posts: 1478
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Den där s k gurun har uppenbarlige aldrig haft ett gäng gamla AC30 på bänken, med uppgiften att få dom att låta kungligt igen. Eller en gammal Dynacord. Eller en gammal MusicMan eller en Ampeg....allesammans har i regel sopslut elektrolyter (speciellt HUNTS) , och i en del fall rutinmässigt även läckande kopplingskondingar. Nä, I call bullshit.


25 Sep 2021, 22:14
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Ballz wrote:
Den där s k gurun har uppenbarlige aldrig haft ett gäng gamla AC30 på bänken, med uppgiften att få dom att låta kungligt igen. Eller en gammal Dynacord. Eller en gammal MusicMan eller en Ampeg....allesammans har i regel sopslut elektrolyter (speciellt HUNTS) , och i en del fall rutinmässigt även läckande kopplingskondingar. Nä, I call bullshit.

Jag vill inte ens reparera längre för att jag måste säga till kunden att allt är kasst i deras gamla pjäser. Det är ju inte bara det du nämner utan potar, switchar, jack, rörsocklar och det bara rullar på. Tusentals kronor.

_________________
Johan Hansson


25 Sep 2021, 22:21
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Ballz wrote:
Den där s k gurun har uppenbarlige aldrig haft ett gäng gamla AC30 på bänken, med uppgiften att få dom att låta kungligt igen. Eller en gammal Dynacord. Eller en gammal MusicMan eller en Ampeg....allesammans har i regel sopslut elektrolyter (speciellt HUNTS) , och i en del fall rutinmässigt även läckande kopplingskondingar. Nä, I call bullshit.





Guru? WTF

Karln har jobbat sedan slutet av 1970talet med att reparera förstärkare.

Här finns ingen magi eller guru BS.

Man bara vill ha bra ton.


Jisses vad ni är besvärliga....


26 Sep 2021, 04:36
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål. Edit: felsökning!
Skulle behöva lite hjälp med felsökning här. Kanske ska vi släppa diskussionen om huruvida man ska eller inte byta delar på en vintage pjäs tills vidare?

Så här ligger landet: När man startar förstärkaren, utan något instrument inkopplat och alla tonkontroller på 0, så hörs väldigt starka sporadiskt kommande "crackle and pop" ljud. Alltså väldigt starka. :shock: De försvinner inte förrän jag tagit bort PI röret om jag börjar från V1 och går till V2 osv.

Vart jag än petar i chassit eller på bordet så plockas ljudet upp och förstärks, ungefär som på en gitarrmick när man petar på den.

Detta har jag testat:
Lödit om rörtåtarna på V6.
Sprayat alla rörhållare samt slipat med sandpapper på alla input jack.
Synat alla lödningar på bordet
Fönat bordet mot eventuell fukt däri.
Testat olika rör i V6 samt likriktarrör
Testat alla andra rör i min Avo rörprovare

Jag har ännu inte bytt elyterna pga att de inte kommit än. Kan dåliga elyter bidra till dessa symtom?

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


26 Sep 2021, 10:37
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Jag upptäckte att det negativa feedback loops motståndet på 820 ohm bara mätte drygt 100 ohm. När jag lödde bort det lossnade även 100 ohms motståndet som sitter ihop med 820 ohms motståndet. På andra sidan! Där satt antagligen den kall lödning som spökade. Passade på att byta katod bias kondingen (blunda nu Salesman :wink: ) där då den driftat en del. Nu är förstärkaren tyst och fin! :)

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


26 Sep 2021, 16:55
Profile

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2547
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Polytone wrote:
Jag upptäckte att det negativa feedback loops motståndet på 820 ohm bara mätte drygt 100 ohm. När jag lödde bort det lossnade även 100 ohms motståndet som sitter ihop med 820 ohms motståndet. På andra sidan! Där satt antagligen den kall lödning som spökade. Passade på att byta katod bias kondingen (blunda nu Salesman :wink: ) där då den driftat en del. Nu är förstärkaren tyst och fin! :)
Ok, så nu är den tyst och fin, men hur låter den på full pa**e... ???? :mrgreen:


26 Sep 2021, 19:30
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
zoork_1 wrote:
Ok, så nu är den tyst och fin, men hur låter den på full pa**e... ???? :mrgreen:

Ja det skulle man ju vilja veta! 8) Nu har den ju inte använts på 10 år och de gamla elyterna sitter fortfarande i så det får vi allt vänta med att utröna. OM, jag behåller de gamla elyterna (denna stärkare är i dagsläget den tystaste av av alla mina Blackface stärkare, 7 st) så vill jag att de ska få formeras i lugn och ro innan jag börjar provocera dem. Dock lutar det åt att jag stoppar in en kvintett med Sprague kondingar när de behagar komma. Vissa hade backorder (22 uFx500 V) hos leverantören.

Så här skriver för övrigt denna Skip Simmons på sin hemsida: "Filter caps certainly can go bad, and I replace lots of them, but I don't consider it a "must," especially on amps from the eighties or newer. Replacing them will not cause a loss of tone, or make the amp sound less "vintage."

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


26 Sep 2021, 19:38
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Polytone wrote:

Så här skriver för övrigt denna Skip Simmons på sin hemsida: "Filter caps certainly can go bad, and I replace lots of them, but I don't consider it a "must," especially on amps from the eighties or newer. Replacing them will not cause a loss of tone, or make the amp sound less "vintage."

Det kanske råder en begreppsförvirring här. Recapping brukat mig veterligen vara just att man byter elektrolyterna inte alla kondingar. På en gammal förstärkare om en elektrolyt visar sig vara kass tycker jag det är ganska smart att man helt enkelt byter alla elektrolyterna så är den good to go i decennier. De enda gångerna jag stött på att någon bytt alla kondingar är när man fått för sig att ett speciellt märke skulle "förbättra" tonen.....

_________________
Johan Hansson


Last edited by Tubis on 26 Sep 2021, 20:42, edited 1 time in total.



26 Sep 2021, 20:22
Profile
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Tubis wrote:
Det kanske råder en begreppsförvirring här. Recapping brukat mig veterligen vara just att man byter elektrolyterna inte alla kondingar. På en gammal förstärkare om en elektrolyt visar sig vara kass tycker jag det är ganska smart att man helt enkelt byter alla så är den good to go i decennier. De enda gångerna jag stött på att någon bytt alla kondingar är när man fått för sig att ett speciellt märke skulle "förbättra" tonen.....

Precis vad jag tänkte. Att man byter filterkondingarna anser ju även Skip kan vara klokt. Sedan bytar man väl bara det som är absolut nödvändigt för att förstärkaren ska kunna jobba ordentligt. Jag tycker då man kan ha visst överseende med att motstånd driver iväg lite etc.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


26 Sep 2021, 20:35
Profile
User avatar

Joined: 07 Sep 2008, 11:14
Posts: 7473
Location: Götelaborg
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Mm Johan.
Korksniffarna är många.

Som du vet har jag ju producerat en och annan burk, ironin till det är att jag haft en mängd herrar (för det är alltid herrar i min egen ålder och upp) som FÖRKLARAR för mig vad för fabrikat jag använder på kondensatorerna i signalvägen.

Nåja.
De har alla haft en sak gemensamt.

De har alla haft fel.

_________________
jesper@by-racing.se
Racing amps-like having bacon...for your ears.


29 Sep 2021, 03:26
Profile
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 397
Location: Mönsterås
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Guru? WTF

Karln har jobbat sedan slutet av 1970talet med att reparera förstärkare.

Här finns ingen magi eller guru BS.

Man bara vill ha bra ton.


Jisses vad ni är besvärliga....


Vår salesman, saknar tydligen förmågan att läsa enelska.
Det står tydligt på skip hemsida : Over the past twenty years, I have been doing vintage tube amplifier repair
Salesman twenty years betyder 20 ÅR och då har man INTE jobbat sedan slutet av 1970talet med att reparera förstärkare.

Så besvärligt att vi kan räkna :mrgreen:

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


29 Sep 2021, 17:50
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Please...

Lyssna på podcasten.... suck...


29 Sep 2021, 20:19
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 29 Mar 2014, 18:05
Posts: 1880
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Please...

Lyssna på podcasten.... suck...

Det är 79 avsnitt...Räcker det att lyssna på avsnitt 1 för att bli upplyst? När man säger "lyssna på podcasten" så är det nästan samma som att säga "googla så får du reda på det". Specificera gärna vilket avsnitt du syftar till.

_________________
If you don't know where you're going, any road will take you there.

George Harrison


29 Sep 2021, 20:42
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Please...

Lyssna på podcasten.... suck...

Det finns mycket man kan lyssna på. Grejen är att många av oss här är tillräckligt kunniga för att förstå hur elektronik fungerar och den här personen som du hittat på nätet kommer inte tillföra något.

_________________
Johan Hansson


29 Sep 2021, 21:28
Profile
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 397
Location: Mönsterås
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Tubis wrote:
salesman wrote:
Please...

Lyssna på podcasten.... suck...

Det finns mycket man kan lyssna på. Grejen är att många av oss här är tillräckligt kunniga för att förstå hur elektronik fungerar och den här personen som du hittat på nätet kommer inte tillföra något.


Amen Johan! Och saleman kan inte ens läsa inantill som han ger ref till ! Det står står tydiligt att jobbat med detta i 20 år och inte som saleman säger från 70.talet.
Skit jag har labbat med detta över 25+ ,,,,,, men det hjälper ju inte om jag hittar på saker som inte är sant som skip gör.

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


29 Sep 2021, 21:36
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Skip borde ha jobbat sen slutet av 1970 talet om jag minns rätt, enligt podcasten.


Nu tvivlar jag inte på att ni inte kan skruva reissues och moderna förstärkare men om ni inte hör skillnaden
Mellan en gammal Blackace Twin och en ny så börjar man ju tvivla lite.


Vill säga ni får gärna reparera min nyare reissue.
Men ni får inte modda min gamla.

Dessutom verkar ni ha tagit lite illa upp vilket även signalerar en del.

Och om passionen finns för förstärkare och att jobba med dem så tycker man ju att det borde finnas ett
Naturligt intresse för att lyssna på en annan duktig kollega som dessutom stötter dagligen på dessa gamla förstärkare.

Jag tycker det är intressant när man träffar på någon kunnig inom ett område man är jätteintresserad av.
Och oftast slukar man allt vare sig det är hur man får fart på en Chevy BigBlock eller vad som gör soundet i en 1959 Les Paul.
Eller varför ingen kan pressa skateboardbrädor som dom gjorde 1989.


29 Sep 2021, 22:06
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 397
Location: Mönsterås
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Skip borde ha jobbat sen slutet av 1970 talet om jag minns rätt, enligt podcasten.


Nu tvivlar jag inte på att ni inte kan skruva reissues och moderna förstärkare men om ni inte hör skillnaden
Mellan en gammal Blackace Twin och en ny så börjar man ju tvivla lite.


Vill säga ni får gärna reparera min nyare reissue.
Men ni får inte modda min gamla.

Dessutom verkar ni ha tagit lite illa upp vilket även signalerar en del.

Och om passionen finns för förstärkare och att jobba med dem så tycker man ju att det borde finnas ett
Naturligt intresse för att lyssna på en annan duktig kollega som dessutom stötter dagligen på dessa gamla förstärkare.

Jag tycker det är intressant när man träffar på någon kunnig inom ett område man är jätteintresserad av.
Och oftast slukar man allt vare sig det är hur man får fart på en Chevy BigBlock eller vad som gör soundet i en 1959 Les Paul.
Eller varför ingen kan pressa skateboardbrädor som dom gjorde 1989.


Over the past twenty years, I have been doing vintage tube amplifier repair.
Tråkigt om du inte kan läsa engelsk .

Och skip är helt inkompiten när jag läser vad han skriver:The filters had already been changed to the Illinois Capacitor 22mfd 500-volt cap, a part that has proven to be extremely reliable over the years.
Det finns INGEN E-konding som har visat sig så dålig som Illinois !!! gör en sök så kommer du se !!!!

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


Last edited by Amp Healer II on 29 Sep 2021, 22:19, edited 1 time in total.



29 Sep 2021, 22:13
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Tror du att podcasten är på Svenska?

Jag har pratat Finska Svenska Engelska sedan liten ...


29 Sep 2021, 22:17
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 397
Location: Mönsterås
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Tror du att podcasten är på Svenska?

Jag har pratat Finska Svenska Engelska sedan liten ...

Jag pratar fler språk än det, men vad spelar det för roll när du inte fattar ?
Sök Illinois Capacitor som skip tycker är så bra, det finns ingen E-koning på marknaden som har så dåligt rykte och bevisat so !

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


29 Sep 2021, 22:32
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7406
Location: Uddevalla
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:


Nu tvivlar jag inte på att ni inte kan skruva reissues och moderna förstärkare men om ni inte hör skillnaden
Mellan en gammal Blackace Twin och en ny så börjar man ju tvivla lite.



Av någon anledning så ändrar man ofta i parametrar på reissues som tex spänningar och komponentvärden vilket kommer att påverka soundet. Även layouten påverkar saker. Det har inte att göra med att man inte har original snake oil kondingar.

_________________
Johan Hansson


29 Sep 2021, 22:43
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2993
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
salesman wrote:
Dessutom verkar ni ha tagit lite illa upp vilket även signalerar en del.


Kanske inte så konstigt iofs om man dundrar in och inkompetensförklarar folk som i vissa fall hållit på med förstärkare lika länge som Skip.
Vill man göra det bör man kunna backa upp det med mer än att Guru X säger si och så i en pod.
Vidare skulle jag tro att frågan om att byta gamla elektrolytkondensatorer diskuterats av och till sen det här forumet föddes som Planket, och troligen längre än så.
De flesta, inte bara här, utan överlag anser att de bör bytas efter ett tag, några anser att man kan köra tills de går upp i rök. Jag vill nästan påstå att även Skip Simmons skulle hålla med om att gamla eller nya elyter inte gör någon skillnad i ljud så länge de är av samma värde som i original. Men jag tänker inte lyssna genom 79 avsnitt för att ta reda på hans uppfattning om den saken.

Quote:
Och om passionen finns för förstärkare och att jobba med dem så tycker man ju att det borde finnas ett
Naturligt intresse för att lyssna på en annan duktig kollega som dessutom stötter dagligen på dessa gamla förstärkare.


För egen del har jag under en längre tid gjort flera försök att lyssna på den här podcasten, men jag pallar inte med telefonljudet som de uppenbarligen inte klarat av att fixa efter 79 avsnitt. Den är helt enkelt olyssningsbar i mina öron, särskilt om man gör nåt annat samtidigt, sitter i ett fordon eller liknande. Upplägget är dessutom väldigt ostrukturerat och det är svårt att sortera bland avsnitten efter något som kunde vara intressant.
Om de får råd att köpa en mikrofon åt Skip och lär killen i studion att spela in ljudet från den så börjar jag gärna lyssna.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


01 Oct 2021, 16:22
Profile
User avatar

Joined: 23 Apr 2019, 17:46
Posts: 397
Location: Mönsterås
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
Lynxtrap wrote:
salesman wrote:
Dessutom verkar ni ha tagit lite illa upp vilket även signalerar en del.


Kanske inte så konstigt iofs om man dundrar in och inkompetensförklarar folk som i vissa fall hållit på med förstärkare lika länge som Skip.
Vill man göra det bör man kunna backa upp det med mer än att Guru X säger si och så i en pod.
Vidare skulle jag tro att frågan om att byta gamla elektrolytkondensatorer diskuterats av och till sen det här forumet föddes som Planket, och troligen längre än så.
De flesta, inte bara här, utan överlag anser att de bör bytas efter ett tag, några anser att man kan köra tills de går upp i rök. Jag vill nästan påstå att även Skip Simmons skulle hålla med om att gamla eller nya elyter inte gör någon skillnad i ljud så länge de är av samma värde som i original. Men jag tänker inte lyssna genom 79 avsnitt för att ta reda på hans uppfattning om den saken.

Quote:
Och om passionen finns för förstärkare och att jobba med dem så tycker man ju att det borde finnas ett
Naturligt intresse för att lyssna på en annan duktig kollega som dessutom stötter dagligen på dessa gamla förstärkare.


För egen del har jag under en längre tid gjort flera försök att lyssna på den här podcasten, men jag pallar inte med telefonljudet som de uppenbarligen inte klarat av att fixa efter 79 avsnitt. Den är helt enkelt olyssningsbar i mina öron, särskilt om man gör nåt annat samtidigt, sitter i ett fordon eller liknande. Upplägget är dessutom väldigt ostrukturerat och det är svårt att sortera bland avsnitten efter något som kunde vara intressant.
Om de får råd att köpa en mikrofon åt Skip och lär killen i studion att spela in ljudet från den så börjar jag gärna lyssna.


Tack Lynxtrap !
Nu är det säket 15-20 år sen, men tror inte det är så många som jag att prata med tekniker/utveklare på RIFA i över en timme.
Jag frågade om formatering och "hylltid" och diverse myter och jag har många gånger delat med mig av jag fick lära mig.
I den stund jag läste att skip säger Illinois koningar skulle vara bra, då förstod jag att han inte vet vad han pratar om och kör en försäljings model som är vanligt i USA = hitta kunder som inte vet bättre :)

_________________
Hälsningar
Owe Johnson


01 Oct 2021, 17:22
Profile

Joined: 23 Aug 2010, 18:49
Posts: 1197
Location:
Post Re: NAD - Pro rev. museiföremål.
När diskussionen förfaller till aggression.

Så känns det som om möjligheten att lära sig någonting kanske inte är aktuellt mera, utan det är personligt.


Dessutom vill jag inte ta bussiness ifrån någon.

Men, men era motargument kan direkt enkelt monteras ned.


Så nu lämnar jag denna diskussion.






























Men vi kan om ni vill...


02 Oct 2021, 11:40
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 74 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3  Next

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 21 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.