View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 19:13



Reply to topic  [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next
Impact 60W - Sixten? 
Author Message

Joined: 21 Jul 2015, 12:14
Posts: 1226
Location: Vallentuna
Post Re: Impact 60W - Sixten?
"Masterkontrollen" sitter lite konstigt enligt min uppfattning, inom motkopplingsslingan och den är inte funtad som man lätt tänker att en volymkontroll "ska se ut". Det man kunde tänka sig vore ju att den satt mot gallret på "V3a" och inte mellan V3a och PI. Kopplingskondingen mellan V3a och själva PI är väldigt liten (0,002 µF enligt schemat), det blir lågfrekvens-dropoff väldigt högt upp i frekvens och det är inte jättebra att det händer inom motkopplingsslingan heller, fasvridningen kan orsaka instabilitet i lägre frekvensområdet. Det schema som du lade upp på första sidan hade ju ett annat (lite mer "klassiskt") utseende i hela den delen av stärkaren (drivsteg, PI, slutsteg).


11 Mar 2019, 22:01
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
lampuradio wrote:
Kopplingskondingen mellan V3a och själva PI är väldigt liten (0,002 µF enligt schemat), det blir lågfrekvens-dropoff väldigt högt upp i frekvens

PIs ingångsresistans är väldig hög, jag vet inte hur man räknar på det men man kan ha en väldigt liten konding innan det börjar rulla av i hörbar frekvens. När jag kör det i simulering(utan motkoppling) så ger det -3dB vid 2.9Hz. 1M poten sitter ju inte mot jord därav.

_________________
Johan Hansson


11 Mar 2019, 22:16
Profile

Joined: 21 Jul 2015, 12:14
Posts: 1226
Location: Vallentuna
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Jo, jag ser ju att "master" inte är jordad i någon ände. Ska jag vara ärlig förstår jag inte hur den är tänkt att funka, men det gäller hela delen runt PI iofs... Det är ju inte första gången jag inte förstår heller :shock: men det klarnar kanske. Om det låter bra så är det ju inte "fel" :D


11 Mar 2019, 22:33
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Sådana masterlösningar är för att få ett "hjälpligt" diststeg till ur en befintlig krets vid modifikation och har självklart en del brister och är väl inte så smart upplägg om man bygger något från grunden. Problemen är "inom motkoppling" och "inte möjligt att sänka volym till noll"

_________________
Johan Hansson


11 Mar 2019, 22:49
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Den här mastern verkar vara en ganska standardmässig lösning på concertina som jag uppfattat det. Jag lånade den från nån av Kevin O'Connors böcker, och man hittar den också i olika källor på nätet.
Att den sitter mellan drivsteg och PI är som sagt för att kunna använda drivsteget för dist utan att nödvändigtvis överstyra PI.

Det där med feedbackloopen tänkte jag inte på som ett problem då den är kopplad till föregående steg, men den kanske alltså inte funkar så bra med mastern?

Jag kanske tog i lite med kopplingskondingen till fasvändaren, det var lite "brute force"-metoden där.
Hade en väldig massa bas, och på t.ex Fender ser man kondingar ner till .001 på fasvändare.

EQ på distkanalen har jag nu gjort om till en mer Fender-liknande variant, så det händer mer när man rattar nu.

Men som sagt jag är lite skeptisk till drivsteget, alltså V3A, som distgenerator i dess nuvarande utförande.
220K på katod, oavkopplad 1.6K på katod plus ingång för feedbackloop är knappast helt optimalt för ändamålet.
Man skulle väl vara friare i att modda det steget utan feedbackloop.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


12 Mar 2019, 16:51
Profile

Joined: 21 Jul 2015, 12:14
Posts: 1226
Location: Vallentuna
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Tack för info om "mastern".

Vad gäller motkopplingen så är det ju ingen nödvändighet att ha sådan. I det här fallet är det nästan bättre att eliminera den (koppla ur). "Normalt" sett är ju motkoppling till för att minska distorsionen (inom den del som återkopplingsloopen omfattar) och göra slutseger lite mindre känsligt för mismatch av lasten. Vill man experimentera "inom loopen" är det lika bra att inte ha nån återkoppling.


12 Mar 2019, 17:57
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
lampuradio wrote:
Tack för info om "mastern".

Vad gäller motkopplingen så är det ju ingen nödvändighet att ha sådan. I det här fallet är det nästan bättre att eliminera den (koppla ur). "Normalt" sett är ju motkoppling till för att minska distorsionen (inom den del som återkopplingsloopen omfattar) och göra slutseger lite mindre känsligt för mismatch av lasten. Vill man experimentera "inom loopen" är det lika bra att inte ha nån återkoppling.


Jo jag tyckte ju att den funkade ok utan loop också, så jag tror att jag kopplar bort den och går löst på tredje steget i stället för att se om det går att få lite trevligare distljud.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


12 Mar 2019, 23:17
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Learning by doing var det, men måste säga att jag så här långt mest lärt mig vad som inte funkar, men det är väl bra det också.
Ändå känns det som att det finns någon faktor jag förbiser här.

Tre gainsteg, en EQ, en gainpot och en mastervolym. Att få till en hyfsat ljudande leadkanal med de ingredienserna borde inte direkt vara raketvetenskap.
Men varenda förändring jag gjort hittills har resulterat i att det börjar låta ännu sämre :?

Det är givetvis en sak att titta på scheman och kurvor och tänka sig hur det funkar i teorin, nåt annat att göra det i verkligheten.
Och utan oscilloskop har man ingen aning om vad som egentligen händer på olika ställen i kretsen, det är ett ständigt gissande.

Hade varit enkelt att ha en existerande krets som man vet låter bra att kopiera. Å andra sidan lär man sig mer genom att experimentera sig fram.

Så. Ville bara ventilera min frustration :wink:

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


15 Mar 2019, 20:49
Profile
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Learning by doing var det, men måste säga att jag så här långt mest lärt mig vad som inte funkar, men det är väl bra det också.
Ändå känns det som att det finns någon faktor jag förbiser här.

Tre gainsteg, en EQ, en gainpot och en mastervolym. Att få till en hyfsat ljudande leadkanal med de ingredienserna borde inte direkt vara raketvetenskap.
Men varenda förändring jag gjort hittills har resulterat i att det börjar låta ännu sämre :?

Det är givetvis en sak att titta på scheman och kurvor och tänka sig hur det funkar i teorin, nåt annat att göra det i verkligheten.
Och utan oscilloskop har man ingen aning om vad som egentligen händer på olika ställen i kretsen, det är ett ständigt gissande.

Hade varit enkelt att ha en existerande krets som man vet låter bra att kopiera. Å andra sidan lär man sig mer genom att experimentera sig fram.

Så. Ville bara ventilera min frustration :wink:


Det finns hyfsat billiga skåp på ebay, ibland även på tradera.
Detta inkluderar en probe ( fast probar dvs mätprobar finns på ebay)
https://www.ebay.com/itm/Oscilloscope-H ... SwYnhcZCFG

Jag skulle rekommendera ett analogt skåp typ detta ( eller tektronix ) Undvik usb skåp.

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


15 Mar 2019, 22:02
Profile WWW

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Jag blev varnad från att köpa allt annat än ett gammalt analogt oscilloscope som i sig klarade full spänning. Jag frångick den varningen och köpte ett billigare digitalt scope plus en 100:1 probe. Proben är nyckeln. Still going strong. Gillar speciellt alla olika IRL mätningar man kan ha igång som visas på skärmen som peak och rms osv plus hög låg och bandpassfilter. Det blir mer störningar med 100proben men dessa filtrerar man lätt bort när man mäter med 1kHz. När jag mäter i lågspänningskretsar byter jag bara till den proben som följde med scoopet. Det är inte så knussligt dock om man bara ska felsöka i audiokretsar. Precis som man kan köpa ett billig skitmultimeter till detsamma.

_________________
Johan Hansson


16 Mar 2019, 09:27
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Efter mycket experimenterande har jag landat med nåt som får duga åtminstone för tillfället.

MEN. Två nya konstigheter dök upp när jag kontrollmätte allt.

Tidigare låg anodförlusten kring 25W som mest, med anoderna kring 490V.
När jag nu mäter strömmen över 1 ohms resistorerna landar jag på ca 9W.

För att testa minskade jag på motståndet till jord på B- för att få ner biasspänningen ytterligare.
Och anodspänningen följer med. Nu senast med biasmatning på minimum drogs anoden ner till 440V. Så då kunde man tro att röret går väldigt varmt.

Men ändå mäter jag 29mA över resistorerna, vilket alltså ger knappt 13W.

Är detta nåt slags mätfel, eller kan det finnas något annat som orsakar fenomenet?

Det andra konstiga är att jag har 434V på fasvändarens anod och 5V på katod. Innan var det 350V respektive 106V.

Vad är det som händer?

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


17 Mar 2019, 01:27
Profile
User avatar

Joined: 20 Mar 2013, 21:57
Posts: 1429
Location: göteborg
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Efter mycket experimenterande har jag landat med nåt som får duga åtminstone för tillfället.

MEN. Två nya konstigheter dök upp när jag kontrollmätte allt.

Tidigare låg anodförlusten kring 25W som mest, med anoderna kring 490V.
När jag nu mäter strömmen över 1 ohms resistorerna landar jag på ca 9W.

För att testa minskade jag på motståndet till jord på B- för att få ner biasspänningen ytterligare.
Och anodspänningen följer med. Nu senast med biasmatning på minimum drogs anoden ner till 440V. Så då kunde man tro att röret går väldigt varmt.

Men ändå mäter jag 29mA över resistorerna, vilket alltså ger knappt 13W.

Är detta nåt slags mätfel, eller kan det finnas något annat som orsakar fenomenet?

Det andra konstiga är att jag har 434V på fasvändarens anod och 5V på katod. Innan var det 350V respektive 106V.

Vad är det som händer?

Kolla ditt instrument, t.ex med ett batteri

_________________
Välljud med garanti www.tubular-well.se


17 Mar 2019, 01:40
Profile WWW
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Nåt är skumt med själva mätningen i varje fall. Mäter resistansen över 1 ohms motstånden och ena mätaren visar 1,4 och andra 1,9 :roll:

Så i stället mäter jag nu spänningsfall och resistans över OT.
Hur tillförlitligt det är vet jag inte. Men jag får i varje fall resultat som liknar de jag mätt tidigare i förstärkaren vad beträffar anodförlust i förhållande till anodspänning.
Dvs med ca 495V ligger man nånstans kring 25W.

Lade också i de gamla Philips-rören igen. Om inte annat så är de bra mycket bättre "matchade" än de sprillans nya rör som jag köpte, och brummar därför mindre.

Nytt schema följer inom kort när jag landat med en rimlig bias och kollat övriga spänningar igen.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


17 Mar 2019, 18:02
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
I alla fall, slutrören ligger nu kring 24W.

Kretsen blev så här. För att börja nånstans bestämde jag mig för att EQ ligger i slutet, innan en "normal" mastervolym.
För att gör historien kort: på det här sättet genererar man en helsikes massa dist.
Det gäller att dämpa kretsen på välvalda ställen, och nu gjorde även 10K på katod comeback.
I detta fall försökte jag också voica kretsen så att Treble och Bass kan vara högt ställda. Dettta eftersom:

EQ är ju en otrolig gainsugare. Labbade med allt möjligt i termer av gain och impendans, och så här slutade det.
Problemet blev ju fasvändaren inte har förutsättningar för att driva slutsteget tillträckligt. Några 60W är det inte här, långtifrån.
Men detta var det närmaste jag lyckades gära-

Ljudet då, tja allt från county till SRV funkar i rena kalanel.
Leadkanalen startar väl från SRV och slutar med deathmetal.

Attachment:
Impact 60_TF_rev2.jpg
Impact 60_TF_rev2.jpg [ 234.05 KiB | Viewed 12811 times ]

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


18 Mar 2019, 01:29
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Dagens uppenbarelse: Anoden på V2A är väg till jord för signalen från V3A.
Hur kan man ha läst litteratur och häckat på olika forum i 10 år och undgått någon som helst information eller diskussion om att det kan funka på det här sättet. Men onekligen logiskt. Men ändå. Såna här mixermotstånd är ju vardagsmat i förstärkare.
M.a.o inte bara tonstacken som suger upp signal här.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


19 Mar 2019, 22:14
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
En mixer måste vara aktiv för att inte äta signal. Finns ingen väg runt det vad jag vet.

_________________
Johan Hansson


19 Mar 2019, 23:07
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Dagens uppenbarelse: Anoden på V2A är väg till jord för signalen från V3A.

Jag kan förstöra det ytterligare för dig och berätta att det inte ens är det relativt stora värdet på anodresistorn som suger din signal utan utgångsresistansen vid anoden i sig vilket är flera ggr lägre i 30k-ish domänen. Sen kan låga värden på kopplingskondingen förstöra din frekvensrespons på andra kanalen för att inte nämna koppla in en eq på andra kanalen som du gjort.

_________________
Johan Hansson


20 Mar 2019, 10:16
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Tubis wrote:
Sen kan låga värden på kopplingskondingen förstöra din frekvensrespons på andra kanalen för att inte nämna koppla in en eq på andra kanalen som du gjort.


Hur menar du?

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


20 Mar 2019, 11:26
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Tubis wrote:
Sen kan låga värden på kopplingskondingen förstöra din frekvensrespons på andra kanalen för att inte nämna koppla in en eq på andra kanalen som du gjort.


Hur menar du?

Eftersom signalen kopplas ner genom andra anoden så blir ju det hela frekvensberoende om dina kopplingskondingar opererar över hörbar frekvens. Du har gjort ett filter. Med en singel konding eller med en hel eq.

_________________
Johan Hansson


20 Mar 2019, 11:29
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Rita upp ett ekvivalent schema med den aktiva kanalen och vad utgången efter mixerresistor ser till jord så klarnar det nog. Där ska ju även den andra kanalens kondingar vara med.

_________________
Johan Hansson


20 Mar 2019, 11:33
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Det som ter sig mystiskt för mig är att det inte blir någon nämnvärd interaktivitet mellan kanalerna, vilket ju mixermotstånden ska förebygga.
Men hur som helst blir det väl att installera en brytare tills vidare för att minimera förlusten av förstärkning till slutsteget utan att behöva tänka om hela kretsen.

Med facit på hand borde man kanske ha fixat ett gemensamt ingångssteg och ett gemensamt steg innan fasvändaren. Jag var väl lite för inriktad på att inte möblera om i "infrastrukturen" och behålla två helt separata kanaler.
Eftersom jag helst inte skulle vilja installera några reläer/optokopplare såg jag det som mer praktiskt att ha två helt separata kanaler som kan väljas med A/B-pedal.

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


20 Mar 2019, 14:16
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Det som ter sig mystiskt för mig är att det inte blir någon nämnvärd interaktivitet mellan kanalerna, vilket ju mixermotstånden ska förebygga.

Det beror väl på hur korksniffig man är. Allt sköter sig vid lägre volym och vid lägre diskant på EQ. Men på max volym och max diskant har du ett antal dB avrullning på motsatt kanal på diskanten. Även vid lägre inställning men mycket mer subtilt men fortfarande där som att byta gitarrkabel och något väldig subtilt händer...Men givet många tillverkare inom just gitarr ser sådant som "good enough". Inom studio och hifi skulle man hellre ta strypsnaran än att släppa igenom det därav buffrar man bort sådant i kretsen.

_________________
Johan Hansson


20 Mar 2019, 17:44
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Kan du inte bara mixa in bägge linorna i V2A? Du bör få fullt sving från bägge kanaler in i fasvändaren vilket är mer än nog. Gången mixa in den rena kanalen högt och mixa in distkanalen lågt. Slutsteget ska ha typ 30-ish Vrms för 60W vilket du mer än nog bör trygga på bägge kanaler.

_________________
Johan Hansson


20 Mar 2019, 19:37
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Tubis wrote:
Kan du inte bara mixa in bägge linorna i V2A? Du bör få fullt sving från bägge kanaler in i fasvändaren vilket är mer än nog. Gången mixa in den rena kanalen högt och mixa in distkanalen lågt. Slutsteget ska ha typ 30-ish Vrms för 60W vilket du mer än nog bör trygga på bägge kanaler.


Det var den bästa frågan jag hört på lång tid :oops:
Jo det är uppenbart i all sin enkelhet. Min enda ursäkt är att jag måste ha snöat in helt på att konstruera en distkanal och bara lämna den rena kanalen i fred.
Och med detta blir det ju inte ens nån nämnvärd skillnad för den rena kanalen. Däremot kunde man experimentera lite friare med V3A utan att behöva låsa sig vid att maximera dess utsignal.

Det är väl knappt att man behöver mixa distkanalen speciellt lågt med tanke på mastervolymen.
Antar att man inte kan göra mycket mer än jobba med två resistorer för att minska interaktionen, även om man tar bägge signaler efter respektive volympot/EQ?
En gemensam resistor till jord som ytterligare spänningsdelare efter volympotarna blir man väl inte mycket gladare av?

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


20 Mar 2019, 22:47
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:

Det är väl knappt att man behöver mixa distkanalen speciellt lågt med tanke på mastervolymen.
Antar att man inte kan göra mycket mer än jobba med två resistorer för att minska interaktionen, även om man tar bägge signaler efter respektive volympot/EQ?
En gemensam resistor till jord som ytterligare spänningsdelare efter volympotarna blir man väl inte mycket gladare av?

Du får betydlig trevligare känslighet på volymkontrollen om du justerar in den så du inte når 60watt efter en bråkdel av svepet. Nu vet jag inte exakt vad som behövs men säg att du tex i stället för 1 M pot sätter 680k resistor följ av en 220k och sedan mixermotstånd. Där är i alla fall interaktiviteten till den rena kanalen i stort eliminerad för du blockat eq med 680k samtidigt som 220k ger betydlig lägre utresistans än IM pot. Den rena EQ behöver nog dock full volym ut så dennes interaktion får du nog leva med. Distkanal mår inte lika dåligt av att tappa ett par dB på toppen kan till och med vara av godo. Dock upptäcker du att den rena kanalen når 60W tidigt på svepet så koppla ner poten där med.
Sen så om du själv inte hör eller lider av interaktiviteten så kanske inte lyssna på mig jag är perfektionist in absurdum

_________________
Johan Hansson


21 Mar 2019, 09:39
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
När det gäller ljudvolym mellan ren och distkanal så vid samma Vpeak signal låter distkanalen högre. Detta till viss del för den har högre Vrms. Så man får balansera ner distkanal mer om man ska få det att låta som man har någorlunda balanserade volymer mellan kanalerna.

_________________
Johan Hansson


21 Mar 2019, 09:50
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Tubis wrote:
Nu vet jag inte exakt vad som behövs men säg att du tex i stället för 1 M pot sätter 680k resistor följ av en 220k och sedan mixermotstånd. Där är i alla fall interaktiviteten till den rena kanalen i stort eliminerad för du blockat eq med 680k samtidigt som 220k ger betydlig lägre utresistans än IM pot.


Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar. En 680k resistor mellan EQ och en 220k masterpot?

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


21 Mar 2019, 14:38
Profile

Joined: 27 Dec 2007, 15:16
Posts: 7398
Location: Uddevalla
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Lynxtrap wrote:
Tubis wrote:
Nu vet jag inte exakt vad som behövs men säg att du tex i stället för 1 M pot sätter 680k resistor följ av en 220k och sedan mixermotstånd. Där är i alla fall interaktiviteten till den rena kanalen i stort eliminerad för du blockat eq med 680k samtidigt som 220k ger betydlig lägre utresistans än IM pot.


Nu hänger jag inte riktigt med på hur du menar. En 680k resistor mellan EQ och en 220k masterpot?
Ja precis jag skrev lite otydligt. Om man ändå ska sänka nivån så är det bättre att dela ner den via en resistor och lägre masterpot än att göra ett extra delningssteg med två resistorer.

_________________
Johan Hansson


21 Mar 2019, 17:38
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Då blev det så här.
Det resulterade framför allt i tre saker: distkanalen började låta både starkare och dessutom bättre, medan rena kanalen blev något svagare.
Man kunde kanske haft högre resistans på mixermotståndet på distade linjen. Men jag hade inget mellan 470K och 1M i lådan och stannade för "close enough" i stället för att börja serie- eller parallellkoppla resistorer :)
Rena kanalen med singlecoils, kanalvolymen på fullt och EQ rimligt inställd skickar ut en signal som ligger precis där slutrören vill börja dista lite.

Troligtvis blir det att göra ytterligare finjusteringar längre fram, bl.a är båda kanalerna onödigt "basiga".
Men tror att jag tar ut förstärkaren och testar den lite i spelsituationer först.

Attachment:
Impact 60_TF_rev3.jpg
Impact 60_TF_rev3.jpg [ 231.65 KiB | Viewed 12326 times ]

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


30 Mar 2019, 14:13
Profile
User avatar

Joined: 13 Jul 2010, 13:24
Posts: 2991
Post Re: Impact 60W - Sixten?
Spelade in lite ljud i går.
https://soundcloud.com/tom-forsman/impact-clean-rev3

_________________
"Hey mister turn it on, turn it up, turn me loose"


01 Apr 2019, 12:05
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 97 posts ]  Go to page Previous  1, 2, 3, 4  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.