View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 16:16



Reply to topic  [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2
1991 fick man ett ´58 V för 9000 Pund 
Author Message
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: 1991 fick man ett ´58 V för 9000 Pund
rifle wrote:
En sak som jag upplever själv åtminstone är att ju äldre man blir desto längre bak i tiden går man rent musikmässigt. Började med tidig 80tals hårdrock som blev 90tals metall och sen från 00talet och framåt så går mi musiksmak bakåt i tiden. Nu är det mycket slutet 60tals rock. Det trodde jag aldrig skulle hända.

Melodymaker är kanongitarrer men för de flesta krävs moddar innan de blir rätt för det man spelar. Därför tror jag de inte blir så populära.


Det jag ville få sagt med det var att när man blir äldre dvs när tiden går så ändras även gitarrsmak i takt med att musiksmaken ändras.
Är nog väldigt få av oss som inte ändrat vare sig musik eller gitarrsmak under en 20 års period, eller?


21 Oct 2014, 09:31
Profile ICQ WWW

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: 1991 fick man ett ´58 V för 9000 Pund
rifle wrote:
rifle wrote:
En sak som jag upplever själv åtminstone är att ju äldre man blir desto längre bak i tiden går man rent musikmässigt. Började med tidig 80tals hårdrock som blev 90tals metall och sen från 00talet och framåt så går mi musiksmak bakåt i tiden. Nu är det mycket slutet 60tals rock. Det trodde jag aldrig skulle hända.

Melodymaker är kanongitarrer men för de flesta krävs moddar innan de blir rätt för det man spelar. Därför tror jag de inte blir så populära.


Det jag ville få sagt med det var att när man blir äldre dvs när tiden går så ändras även gitarrsmak i takt med att musiksmaken ändras.
Är nog väldigt få av oss som inte ändrat vare sig musik eller gitarrsmak under en 20 års period, eller?


Håller delvis med men bara delvis med och det beror mest på den estetiska aspekten för min del. Jag vill ha en kulturell helhet. Attityd, kläder och i förlängningen gitarrval måste gå hand i hand med hur det låter. Visst det funkar bra så länge man bara lyssnar på musiken men om jag går och ser ett band live vill jag att fler pusselbitar ska falla på plats för att jag ska bli helt nöjd.

Överlag så gillar jag allt, alla genrer och typer av gitarrer har något att erbjuda och det är inget som ändras genom åren, även om man lyssnar sönder vissa band.


21 Oct 2014, 13:00
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14761
Location:
Post Re: 1991 fick man ett ´58 V för 9000 Pund
rifle wrote:
Det jag ville få sagt med det var att när man blir äldre dvs när tiden går så ändras även gitarrsmak i takt med att musiksmaken ändras.
Är nog väldigt få av oss som inte ändrat vare sig musik eller gitarrsmak under en 20 års period, eller?


Jag tror många har en längre period när man provar massor av utrustning och söker sig fram, sen lugnar det ner sig
med åldern och man har ofta hittat instrument man gillar. Sen finns det dom som är rastlösa själar hela livet och söker konstant nya upplevelser , en del vill ha få liknande och bra instrument , andra har behov av att 'täcka in alla stilar'


Tycker inte min musiksmak ändrats speciellt på 20 år faktiskt.

_________________



21 Oct 2014, 15:54
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 33 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: Majestic-12 [Bot] and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.