View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 20:30



Reply to topic  [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2
Vintage - Nyare! 
Author Message

Joined: 06 Feb 2009, 18:15
Posts: 467
Location:
Post Re: Vintage - Nyare!
Mike Leaf wrote:
Sen förstår jag inte vad det har med tråden att göra , eller ens Telecaster men det kanske går att hitta en koppling, avr det Rockkryssning kanske?


Det var nog en veteranbåt med gamla vintage-mackor. :mrgreen:


29 Aug 2014, 13:16
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Vintage - Nyare!
Mike Leaf wrote:
holmis63 wrote:
Jag var med om motsatsen, eller nåt, på Stena båten, beställde en räksallad när jag kom på båten, när jag skulle hugga in så såg jag att salladen hade börjat odla skägg :shock: , gick tillbaks till disken och fick ett tillgodokvitto på fri mat och dryck för resten av resan :wink:


Ja då blir man ju sugen på deras övriga matutbud. NOT.
Skulle nog tagit en magborstare eller två istället.
Skämda skaldjur är inte att leka med, ta något hårdstekt nästa gång för säkerhets skull.

Sen förstår jag inte vad det har med tråden att göra , eller ens Telecaster men det kanske går att hitta en koppling, avr det Rockkryssning kanske?


Nä, det har inte ett skit med tråden att göra, jag bara hakade på Lpstds skinkmacka.
För övrigt så gick det fint, åt både rödspätta på utvägen och en skaldjurssallad på hemvägen, de ursäktade sig något oerhört för att den håriga räksalladen råkat bli kvar i disken sen förra skiftet, och jag betvivlade inte detta utan roade mig bara vidare :mrgreen:


29 Aug 2014, 13:20
Profile
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: Vintage - Nyare!
Jesperado wrote:
Mike Leaf wrote:
Sen förstår jag inte vad det har med tråden att göra , eller ens Telecaster men det kanske går att hitta en koppling, avr det Rockkryssning kanske?


Det var nog en veteranbåt med gamla vintage-mackor. :mrgreen:


Ja, salladen kanske hade kvalat in som vintage, definitionen är ju ganska öppen :mrgreen:


29 Aug 2014, 13:21
Profile

Joined: 23 May 2012, 18:12
Posts: 136
Location: STHLM
Post Re: Vintage - Nyare!
Ok. Jag förstår!


29 Sep 2014, 21:40
Profile

Joined: 14 Sep 2011, 13:47
Posts: 497
Post Re: Vintage - Nyare!
Därför ska man alltid ha en död kackerlacka med sig på budgetresan. Efter att ha masat sig fram på budgetmatställen kan en rehabilitering på nåt upmarket göra susen. När man efter förrätt och mer än halva huvudrätten diskret planterar den medhavda kackerlackan bra till på tallriken, lite halvdolt sådär, och börjar leva rövare så omkringsittande matgäster vaknar till, kommer en nervös hovmästare och lugnar ner stämningen genom att ebjuda gratis allt och -var det något annat ni önskar min herre?
Viktigt att man siktar tillräckligt högt på prestigeskalan så att personalen verkligen blir nervösa över kackerlackan.


05 Nov 2014, 14:13
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 35 posts ]  Go to page Previous  1, 2

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 10 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.