View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:41



Reply to topic  [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next
Angående pristrender 
Author Message
User avatar

Joined: 26 Dec 2009, 12:48
Posts: 715
Location:
Post Angående pristrender
Här är kurvan på sålda objekt baserat på 42 på marknaden överkomliga modeller av Fender, Gibson och Martin:


Attachments:
CHART42INDEX2014.jpg
CHART42INDEX2014.jpg [ 145.31 KiB | Viewed 14672 times ]


Last edited by Wåhlin on 16 Feb 2014, 11:56, edited 1 time in total.

16 Feb 2014, 11:32
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Dec 2009, 12:48
Posts: 715
Location:
Post Re: Angående pristrender
Alltså - SUMMAN av snittpriser på :
Fender: 1952 Precision Bass (blond), 1952 Esquire (blond), 1953 Telecaster (blond), 1956 Stratocaster (sunburst), 1958 Jazzmaster (sunburst), 1958 Telecaster (blond), 1960 Stratocaster (sunburst), 1961 Jazz Bass (sunburst, “stack knob”), 1962 Jazz Bass (sunburst, three-knob), 1963 Telecaster Custom (sunburst), 1963 Esquire Custom (sunburst), 1964 Jaguar (Lake Placid Blue), 1964 Precision Bass (sunburst), 1966 Stratocaster (Candy Apple Red).

Gibson: 1952 ES-5 (sunburst), 1952 Les Paul Model, 1954 Les Paul Junior, 1958 EB-2 (sunburst), 1958 Les Paul Custom, 1958 ES-335 (natural), 1958 Super 400CES, 1959 Les Paul Junior, 1959 J-160E, 1961 ES-355, 1961 Les Paul SG, 1964 Thunderbird II (sunburst), 1965 EB-3, 1969 Citation (sunburst).

Martin: 1931 OM-28, 1936 00-28, 1935 D-18, 1944 000-28 (scalloped-brace), 1944 D-28, 1950 D-28, 1958 000-18, 1959 D-18. 1959 D-28E, 1962 D-28, 1967 GT-75, 1968 000-18, 1969 N-20, 1969 D-45

http://www.vintageguitar.com/price-guide/


16 Feb 2014, 11:33
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Står det något om antalet sålda instrument?

Om man ska gå efter ebay, Gbase, V and rare mfl så säljs det otroligt få instrument.
De flesta annonser och auktioner går om, år efter år.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


16 Feb 2014, 12:48
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Angående pristrender
Haraldrig wrote:
Står det något om antalet sålda instrument?

Om man ska gå efter ebay, Gbase, V and rare mfl så säljs det otroligt få instrument.
De flesta annonser och auktioner går om, år efter år.

Spela roll...

Dra ett streck från den första punkten till den sista så har du en tydlig trend. De BLIR DYRARE! 8)

Känn dig besegrad, ditt ålarens! :lol:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


16 Feb 2014, 14:38
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Forsman wrote:
Haraldrig wrote:
Står det något om antalet sålda instrument?

Om man ska gå efter ebay, Gbase, V and rare mfl så säljs det otroligt få instrument.
De flesta annonser och auktioner går om, år efter år.

Spela roll...

Dra ett streck från den första punkten till den sista så har du en tydlig trend. De BLIR DYRARE! 8)

Känn dig besegrad, ditt ålarens! :lol:



Det är inte det jag är intresserad av.
Att priserna ökat är väl utom tvivel.
Det jag är intresserad av är hur många instrument som faktiskt säljs och vilka variabler man utgår ifrån.
Utgår tex VPG från begärda priser eller faktiska säljpriser? Eller utgår de från sina egna prislistor?

Det är stor skillnad att sälja 1000 strator för 1000kr/st gentemot 2 för 10000kr/st.
Utbudet vintage är inte direkt dåligt. Jag letade lite löst och hittade nästan 50st PAF-LP som är till salu för tillfället (varav vissa varit till salu sedan 2007-2008). Utbudet är stort, ingen köper och då är frågan om marknaden fungerar.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


16 Feb 2014, 15:04
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 May 2008, 19:55
Posts: 1129
Location: Ösmo, 45 km söder om Globen.
Post Re: Angående pristrender
Vet inte om jag bara inbillar mig, men är det inte så att det finns en liten skara människor med väldigt mycket pengar som samlar och dammsuger marknaden på gamla värdefulla instrument?

Det är säkert som du säger att det inte finns speciellt många gitarrer i omlopp, de som har kommit åt godbitarna har ingen avsikt att sälja dem.

Skitsamma för min del, jag skulle aldrig köpa en gura för en miljon oavsett om jag hade en miljard på kontot, det är inte bättre instrument på något sätt. Bara gamla. Trä och lite metall är vad det är. Resten sitter i fingrarna... och kanske lite prylar till som förstärkare kanske... :lol:

_________________
"App, app, app!!! Spela inte så fort... Du tappar känslan då!!!"


16 Feb 2014, 15:21
Profile WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Forsman wrote:
Vet inte om jag bara inbillar mig, men är det inte så att det finns en liten skara människor med väldigt mycket pengar som samlar och dammsuger marknaden på gamla värdefulla instrument?

Det är säkert som du säger att det inte finns speciellt många gitarrer i omlopp, de som har kommit åt godbitarna har ingen avsikt att sälja dem.

Skitsamma för min del, jag skulle aldrig köpa en gura för en miljon oavsett om jag hade en miljard på kontot, det är inte bättre instrument på något sätt. Bara gamla. Trä och lite metall är vad det är. Resten sitter i fingrarna... och kanske lite prylar till som förstärkare kanske... :lol:


Jo det finns faktiskt en himla massa gitarrer i omlopp! Om man med det menar att dom är till Salu , men det är ju inte detsamma som att säljas.
Som tur är så fattar inte gemene ma n det utan tror/tycker att begärt pris på Ebay är det som 'gäller' oavsett om det säljer eller ej.

Om Du med 'gamla värdefulla instrument' menar värdefulla som Du sen skriver 'gura för en miljon' , så visst är det ganska få privatpersoner i dom
prissegmenten , men de allra flesta vintagegitarrer ligger ju betydligt lägre i pris , det är ju bara att kolla vad som producerades flest av.

Dessutom är det många handlare som har instrument i lager , då är de ju del av en lagerstock och blir inte så vansinnigt mycket pengar , några miljoner
kanske totalt för det som hänger på väggen.

Jämför det med en mindre bilhandlare med kanske 50-100 bilar i lager till ett värde av 100-200 tkr i snitt eller mer.

_________________



17 Feb 2014, 10:10
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Haraldrig wrote:
Det jag är intresserad av är hur många instrument som faktiskt säljs och vilka variabler man utgår ifrån.
Utgår tex VPG från begärda priser eller faktiska säljpriser? Eller utgår de från sina egna prislistor?


VGPG utgår från aktuellla försäljningar i butik + på Ebay av anslutna handlare , sammanställt
från 1 år tillbaka.

Exakt hur många det handlar om går säkert att få reda på, men det är säkert väl tillräckligt för att säkerställa
någon form av trend. Eg är det ju ganska enkelt, alla 'Collectibles' följer den rådande trenden i ekonomin

Jämför kurvan ovan med Usas ekonomi så stämmer det nog ganska bra

Stämemr med min uppfattning i alla fall, tog rejält fart runt 2005 och kollapsade hösten 2008 , därefter försiktig återhämning på
senaste tiden.

De enda som behöver bry sig är ju de som äger ett större lager eller samlingar , på den enskilda gitarren kan det ju variera åt vilket håll.

Jag TROR många handlare i USA och Sverige håller i sina högre priser och helt enkelt försöker vänta ut en stigning, under tiden överlever man på
att sälja smått och billigare gitarrer. Det är väl när moms och sånt ska betalas in man som kund ska lägga in ett bud om man vill ha något som hänger där.

_________________



17 Feb 2014, 10:16
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 28 Feb 2003, 11:15
Posts: 4128
Location:
Post Re: Angående pristrender
http://www.di.se/artiklar/2014/2/15/git ... iger-igen/


17 Feb 2014, 16:49
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 14 Mar 2003, 14:36
Posts: 2333
Location: Varberg
Post Re: Angående pristrender
rifle wrote:
http://www.di.se/artiklar/2014/2/15/gitarrpriserna-stiger-igen/


Här får man lära sig att dyraste elgitarren någonsin var Bob Dylans för $965000 och näst dyrast var Claptons för $969000. Svårt att få det att gå ihop. :?

_________________
"'scuse me, while I kiss that guy"


17 Feb 2014, 21:20
Profile

Joined: 20 May 2003, 23:28
Posts: 2794
Location: Sollentuna, Stockholm
Post Re: Angående pristrender
Marshall wrote:
rifle wrote:
http://www.di.se/artiklar/2014/2/15/gitarrpriserna-stiger-igen/


Här får man lära sig att dyraste elgitarren någonsin var Bob Dylans för $965000 och näst dyrast var Claptons för $969000. Svårt att få det att gå ihop. :?

Inte alls om man räknar i SEK, relativt växelkurs, gärna också KPI-indexerat :lol:


17 Feb 2014, 23:17
Profile
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Angående pristrender
Följer prisutvecklingen på svenska bostäder ganska bra :roll:


14 Mar 2014, 08:48
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
SLA wrote:
Följer prisutvecklingen på svenska bostäder ganska bra :roll:


Går inte att diskutera bostadspriser så generellt , det beror på var Du befinner dig exakt i Sverige samt vilken typ av bostad det
handlar om.

För tex bostadsrätter på Södermalm i Stockholm pekar kurvan rakt uppåt , 64000 /kvm snitt på 3.8 MKR /bostad

I Flen rev dom 4 hyreskåkar då ingen ville hyra.

_________________



14 Mar 2014, 09:50
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Angående pristrender
Tycker det funkar ganska bra och menar inte mer generellt än gitarrindexpriset, gäller ju inte oattraktiva gitarrer heller om man säger så.


14 Mar 2014, 09:56
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Enklast är att kolla butikernas sortiment på vintageguror.
Merparten av vintagegurorna snurrar runt mellan butikerna i olika bytesaffärer utan att bli sålda.
I höstas på frysen såg jag i stort sett samma gitarrer som jag sett där de senaste 7 åren.
Många hos samma ägare och många som bara snurrat runt mellan handlarna.

Samma sak i övriga Europa samt USA.

Jag undrar om det verkligen säljs grejor ofta eller om denna pristrendsmätning även inkluderar saker som blivit omsatta med byten till kunder andra butiker.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


14 Mar 2014, 10:47
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 18 Mar 2013, 08:59
Posts: 1441
Post Re: Angående pristrender
jo man undrar ju, generellt misstänker jag att priserna har droppat och då är det precis som med huspriserna att de som köpt dyrt inte gärna släpper sina objekt och tar en förlust om de kan undvika det, bättre att vänta och se om konjunkturen vänder igen. Sen detta med vintagegitarrer..vilken årgång köper dessa egentligen och har dragit upp priserna? 50-60-talister som börjar ha lite stålar efter att ungarna lämnat hemmet och blivit nostalgiska? Hur länge håller det i sig? Vilka gitarrhjältar har ungdomarna idag och vad kommer de sukta efter från sin "ungdom"... jaja man kan ju spekulera och man vet aldrig.. men vem fan samlar på frimärken nuförtiden eller tulpanlökar.. :lol:


14 Mar 2014, 10:56
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
SLA wrote:
jo man undrar ju, generellt misstänker jag att priserna har droppat och då är det precis som med huspriserna att de som köpt dyrt inte gärna släpper sina objekt och tar en förlust om de kan undvika det, bättre att vänta och se om konjunkturen vänder igen. Sen detta med vintagegitarrer..vilken årgång köper dessa egentligen och har dragit upp priserna? 50-60-talister som börjar ha lite stålar efter att ungarna lämnat hemmet och blivit nostalgiska? Hur länge håller det i sig? Vilka gitarrhjältar har ungdomarna idag och vad kommer de sukta efter från sin "ungdom"... jaja man kan ju spekulera och man vet aldrig.. men vem fan samlar på frimärken nuförtiden eller tulpanlökar.. :lol:



40-talister.
Det är de som växte upp med musiken som spelades på instrumenten som vill ha dem.
En enkel undersökning är att kolla hur många som är födda på 40-talet som vill ha en fiesta röd Strata gentemot hur många av de som är födda på 80-talet som vill ha det. 40-talisterna växte upp med Henke B. Marsvin som spelade på fiesta Strata. Det gjorde inte 80-talisterna.

För ett par år sedan frågade jag ca 120 17-åringar om de visste vem Jimi Hendrix var.
De hade aldrig hört talas om honom. SRV, Clapton, Page, Iommi, mfl var också totalt okända namn.
Hur stor är chansen att de ska ha en vit CBS-Strata med lönnbräda :mrgreen:
Själv som 70-talare hade jag aldrig hört talas om Peter Green innan jag började kommunicera med gubbar här på Ljudbojen :mrgreen:

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


14 Mar 2014, 11:35
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 18 Mar 2007, 21:58
Posts: 8742
Location: Uppsala
Post Re: Angående pristrender
HA, du frågade fel 17-åringar helt enkelt. :wink: Jag kan bara referera till mina egna söner och deras bekanta, klasskompisar m.m. Alla har riktigt bra koll på Hendrix, Clapton, SRV, Page m.fl. och speciellt Iommi och den musikstilen. Jag tror att det beror mycket på Guitar Hero generationen, kolla vilka låtar som ingår. Det mesta baseras på klassisk rock.

Konstig syn på trenden på huspriser? I Sveriges tätorter, där merparten av befolkningen bor, blir man fullkomligt fartblind av prisökningen. Ser ingen stagnering, och har väl inte varit så, de senaste åren. Kommer inte att bli så heller, med den ränteprognos som gäller (oförändrad eller svagt sjunkande). Gitarrer finns överflöd och är inte livsnödvändigt (utom för ett fåtal av oss 8) ), bostäder i tätorter är en bristvara och en nödvändighet.

_________________
Image


14 Mar 2014, 12:01
Profile WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Givetvis finns det ungdomar som känner till Hendrix mfl.
Men, det är normalt inget tonåringar lyssnar på och därför kommer de aldrig att tillskriva
attributen de metavärden som den äldre genereationen gör.

Frågan är ju vad en gammal Macbook laddad med Reason, Cubase eller Logic kommer att kosta om 40 år :mrgreen:

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


14 Mar 2014, 12:48
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Denna diskussion är lika gammal som begreppet 'vintage guitar'.

Man sa i början på 80-talet att trenden skulle dö pga att det kom syntar in i musiken,
Yamaha DX7 skulle ta över alla instrument osv...

Sanningen är att ingen vet vad som kommer ske , det är bara spekulationer.
Och dessa spekulationer är 'part of the game' som Haraldrig är inne på.

Ska man gissa utifrån ett perspektiv och andra relaterade collectibles, så är det väl knappast troligt att
värdet kommer falla undan dramatiskt , men kanske inte stegra i samma takt heller.

Finns andra exempel också på nyare grejer där enskilda individer lyckats skapa en hype av något , och självklart äger dom själva instrument av
samma typ dom vurmar för, tänker tex på 'fullerton reissues'.


Nu är inte suget efter vintage en 'hype' utan det kom ju av att det tillverkades mindre bra serier av instrument under senare halvan av 70-talet,
åtminstone annorlunda än det som många eftertraktade. Därav blev det sug efter orginalen , och sedermera 'reissues'

_________________



14 Mar 2014, 12:52
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Mike Leaf wrote:
Denna diskussion är lika gammal som begreppet 'vintage guitar'.

Man sa i början på 80-talet att trenden skulle dö pga att det kom syntar in i musiken,
Yamaha DX7 skulle ta över alla instrument osv...

Sanningen är att ingen vet vad som kommer ske , det är bara spekulationer.
Och dessa spekulationer är 'part of the game' som Haraldrig är inne på.

Ska man gissa utifrån ett perspektiv och andra relaterade collectibles, så är det väl knappast troligt att
värdet kommer falla undan dramatiskt , men kanske inte stegra i samma takt heller.

Finns andra exempel också på nyare grejer där enskilda individer lyckats skapa en hype av något , och självklart äger dom själva instrument av
samma typ dom vurmar för, tänker tex på 'fullerton reissues'.


Nu är inte suget efter vintage en 'hype' utan det kom ju av att det tillverkades mindre bra serier av instrument under senare halvan av 70-talet,
åtminstone annorlunda än det som många eftertraktade. Därav blev det sug efter orginalen , och sedermera 'reissues'


Gamla syntar har börjat kosta.
Men, vitagegrejorna blev eftertraktade för att sena 60- och 70-tal var vedervärdigt skräp.
Idag är gitarrerna inte det. man behöver inte en gammal gitarr för att få en bra (eller ofta bättre faktiskt).

Sen har det med gitarristerna att göra också.
Min generation köper nog fler Jaguarer, Jazzmaster och Mustanger än gubbarna från 60-talet och bakåt.
Våra rockstjärnor spelade ju på de udda gurorna och därför har de ett större affektionsvärde än för tidigare generationer.

Men visst är det så att den som lever får se.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


14 Mar 2014, 12:58
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Ja för att en 17-åring ska hamna i samma ålder som de som är födda på 50-60 talet så hamnar vi ju typ 35 år framåt i tiden
så vem vet vad dom vill lägg apengar på då.

En orsak till oro avseende vintagitarrer är väl åldern , hur länge pallar en orginallack , eller ännu värre plastdelarna.
På de orginal 58-60 bursts som är kända är det snart inte många kvar som har sina orginal stämvred, på min 61 LP Standard så
har flera blivit angripna och en är uppäten helt.

_________________



14 Mar 2014, 14:58
Profile ICQ WWW

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Mike Leaf wrote:
Ja för att en 17-åring ska hamna i samma ålder som de som är födda på 50-60 talet så hamnar vi ju typ 35 år framåt i tiden
så vem vet vad dom vill lägg apengar på då.

En orsak till oro avseende vintagitarrer är väl åldern , hur länge pallar en orginallack , eller ännu värre plastdelarna.
På de orginal 58-60 bursts som är kända är det snart inte många kvar som har sina orginal stämvred, på min 61 LP Standard så
har flera blivit angripna och en är uppäten helt.



En burst som varit till salu sedan 2008.
http://www.vintageandrare.com/product/G ... urst-18259

Det är inte direkt en unik situation.
Just nu finns det ett 50-tal 57-60 PAF-pållar till salu runt om i världen men de säljs inte. På ett år har jag endast sett en mekad och billig 58 Custom bli såld (ca 200k vilket är hälften mot vad som begärdes för den 2008).
Givetvis sker en del burst-affärer i hemlighet men då kan de knappast vara med i den officiella statistiken.

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


23 Mar 2014, 14:32
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 17 Jun 2009, 13:04
Posts: 674
Location: Göteborg
Post Re: Angående pristrender
Nån fransman köpte ju en ocirkulerad 59:a pålle i början på året, han gjorde en tråd om det borta på MLP...


23 Mar 2014, 18:51
Profile

Joined: 28 Apr 2008, 22:30
Posts: 8608
Location:
Post Re: Angående pristrender
Det var just det jag menade, att en del säljs "i hemlighet" och då är de inte med i statistiken.
Den lär ju varit betydligt mycket billigare än om Guitar Center hade haft den :D


Och som fransmannen skrev i en annan tråd "halva priset mot vad vintage-handlarna begärde".

_________________
Corruptissima re publica plurimae leges


23 Mar 2014, 18:58
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 26 Dec 2009, 12:48
Posts: 715
Location:
Post Re: Angående pristrender
Jag har köpt många guror i hemlighet. Inte ens frugan vet om alla... 8)


24 Mar 2014, 11:51
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Med 58-60 Sunbursts så är det ju så att de flesta är kända och har en historia.
Dom rätta exemplaren säljer ju även om priserna inte fortsatt skjuta i höjden.
De som tappat MEST är de som inte är så flammiga, blivit lagade etc.

Hur kul är det att köpa en omlackad gura för en miljon? dom som är i den prisklassen är petiga och betalar hellre 3-4 ggr mer för rätt gitarr.

Sen är det ibland så att vill Du köpa JUST den gitarren som en vintagehandlare har så kräver han att Du ska ta hennes fula kusin också i samma deal.
Det är en swimmingpool full av gamla hungriga hajar detta, vintagebranschens dyraste prylar.

Finns en hel del info också om gitarrer som ingen vågar nämna publikt, för att inte åka på en stämning eller värre än så.

_________________



24 Mar 2014, 15:59
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Haraldrig wrote:
Givetvis sker en del burst-affärer i hemlighet men då kan de knappast vara med i den officiella statistiken.


Bonamassa har själv köpt minst tre stycken senaste 2 åren.

_________________



24 Mar 2014, 16:02
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Angående pristrender
Haraldrig wrote:

Och som fransmannen skrev i en annan tråd "halva priset mot vad vintage-handlarna begärde".


Ja det är klart det går att göra en bättre affär privat med cash om man VET vad man håller på med.
Sen är ju prisjämförelsen svår , var den lika flammig som den som var dubbla priset?

Fanns ju en som inte sålde på auktion i UK för ett par år sen med öppningspris på 90.000 € vilket ansågs extremt lågt
men det visade sig att någon kännare hade rest tvivel mot den och det räckte för att döda intresset helt.

_________________



24 Mar 2014, 16:05
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 11 Feb 2010, 21:12
Posts: 3109
Location: Stockholm
Post Re: Angående pristrender
Och så Paul Stanleys "burst" Duchess som flera experter avslöjat som fejk bara på bilder, trots att andra experter bekräftat att den är äkta...

_________________
Rock and/or Roll:
http://open.spotify.com/artist/6G9vhEoxtetSTrcvLee14u
http://www.facebook.com/pages/Iron-Lamb/201720046525687
http://ironlamb.bandcamp.com/
https://www.youtube.com/channel/UC7vgsQ ... tIhcqXo9EQ


24 Mar 2014, 16:21
Profile WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 43 posts ]  Go to page 1, 2  Next

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.