View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:38



Reply to topic  [ 6 posts ] 
Musicmaster 66 i mint cond på Blocket 
Author Message

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
http://www.blocket.se/goteborg/Fender_1 ... ?ca=15&w=2

Hur vanligt är det att en så gammal gitarr dyker upp till salu, ospelad med originalsträngar egentligen?

Kan det vara nåt lurt med annonsen? Jag är inte spekulant men är nyfiken och tycker omständigheterna är spännande.


02 Jun 2016, 12:27
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
Helt sanslöst och MYCKET ovanligt med en sån billig studentgitarr som bara legat ospelad hur länge som helst.

_________________



02 Jun 2016, 20:00
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Oct 2015, 16:03
Posts: 141
Post Re: Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
Det är väll egentligen inte helt ovanligt att folk köper instrument och sedan inte spelar på dem. Att sen personen i fråga har haft gitarren i 60 år utan att sälja den måste dock vara sanslöst ovanligt. I det här fallet tror jag trots det att gitarren är äkta vara. Vem skulle lägga ner en massa tid och pengar på att fejka en musicmaster som i normalt slitage går för 15.000 sek, när man kan fejka en Tele eller starta som går för 10gr mer? Bara en lackning kostar ju ca 5000sek och sen skall det till delar osv. Men för att vara helt säker så skulle jag vilja se fler bilder och höra historik om den.

Oavsett så är det en häftigt gitarr.


03 Jun 2016, 20:14
Profile

Joined: 07 Sep 2009, 13:27
Posts: 7740
Location: Göteborg
Post Re: Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
Museet i Umeå borde köpa den. Det kan inte bli mer "museum piece" än så här! Brukar tycka att det är synd att gamla gitarrer inte får speltid men i det här fallet är det befogat!


04 Jun 2016, 11:57
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
Stratosphere wrote:
Det är väll egentligen inte helt ovanligt att folk köper instrument och sedan inte spelar på dem

Har följt Blocket dagligen sen det startade för 20 år sen, och detta är väldigt ovanligt i Sverige och med den gitarrmodellen.
Har sett ett eller två liknande annonser, men inte med en MM.

_________________



05 Jun 2016, 08:36
Profile ICQ WWW

Joined: 14 Oct 2015, 16:03
Posts: 141
Post Re: Musicmaster 66 i mint cond på Blocket
Mike Leaf wrote:
Stratosphere wrote:
Det är väll egentligen inte helt ovanligt att folk köper instrument och sedan inte spelar på dem

Har följt Blocket dagligen sen det startade för 20 år sen, och detta är väldigt ovanligt i Sverige och med den gitarrmodellen.
Har sett ett eller två liknande annonser, men inte med en MM.

Jag kanske var lite otydlig. Jag menade att folk generellt sett köper instrument som de ibland inte spelar. Kanske har de inte den tid de behöver, kommer inte igång med spelandet eller har andra gitarrer sen tidigare som passar dem bättre. Jag tänker främst på nya billigare gitarrer.
Själv har jag aldrig sett en annan vintage gitarr på blocket som legat orörd så länge, förutom denna.


05 Jun 2016, 13:51
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 6 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 19 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.