View unanswered posts | View active topics It is currently 19 Mar 2024, 08:17



Reply to topic  [ 7 posts ] 
NGD Gibson Trini Lopez -66 
Author Message

Joined: 26 Oct 2009, 22:18
Posts: 252
Location:
Post NGD Gibson Trini Lopez -66
Äntligen hemma, har inte köpt någon gitarr på flera år. Sist så köpte jag en Gibson goldtop och en månad senare dök det upp en vintage Gibson Trini Lopez till salu, och sedan dess så tycker jag att det är den ultimata gibsonguran och utseendemässigt väldigt egen bland gibsonmodellerna. Den är som en 335:a fast mycket snyggare. Det är en 65:a eller 66:a så grattis till min 50 -åring :D

Image

Image


18 Feb 2016, 20:09
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 17 Jul 2012, 16:29
Posts: 2815
Location: Gamlestan
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
Oerhört snygg, envy envy :mrgreen:

Såg Sven Zetterberg för några år sen med en sån där runt halsen här i Gbg, bland det göttaste soundet jag hört, torrt, träigt, blues in i själen!


18 Feb 2016, 20:23
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
Jävlar...


18 Feb 2016, 20:44
Profile
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
Jävlar vad najs! En av mina absoluta favorit-Gibsons*. Men de är så jäkla dyra, så har fått nöja mig med att bygga ihop en byggsatsvariant istället.

Köpte du den i Sverige? Privat?



*Ihop med Barney Kessel-modellen, och den Trini Lopez-modell som är mix av den du köpt och en Barney Kessel. En sån (Trini Lopez Custom) såldes av Hurricane Gilbert i höstas nån gång. Jag var sugen men backade ur - den kostade väl typ 39 papp tror jag.


19 Feb 2016, 11:18
Profile ICQ WWW

Joined: 26 Oct 2009, 22:18
Posts: 252
Location:
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
Jag köpte den av http://justgreatguitars.com/ , alltså U.K.
Jag har haft råkoll på de Trinis som varit till salu både i Europa och Usa under flera år
och ja, de kostar och köpa från Usa är ju bara att glömma, man får lägga till typ 30% i skatt och tullavgift om man köper något utanför EU, tack för det EU.

Det har funnits tre till salu i Eu de senaste tre åren, jag har missat två p.g.a. ekonomin.
Halkan hade en till salu för någon månad sedan, tror inte den var helt original men han är helt kass på att uppdatera sin hemsida så den missade jag också.

Kan säga att jag är sjukt nöjd, perfekt justerad, lättspelad och låter helt fantastiskt :mrgreen:


19 Feb 2016, 18:34
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 14 Mar 2011, 21:18
Posts: 2521
Location:
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
piotr770 wrote:
Kan säga att jag är sjukt nöjd, perfekt justerad, lättspelad och låter helt fantastiskt :mrgreen:

Roligt att höra, går själv och drömmer om något liknade - grattis!


19 Feb 2016, 19:13
Profile ICQ YIM WWW
User avatar

Joined: 31 Oct 2004, 23:23
Posts: 4429
Location:
Post Re: NGD Gibson Trini Lopez -66
piotr770 wrote:
Jag köpte den av http://justgreatguitars.com/ , alltså U.K.
Jag har haft råkoll på de Trinis som varit till salu både i Europa och Usa under flera år
och ja, de kostar och köpa från Usa är ju bara att glömma, man får lägga till typ 30% i skatt och tullavgift om man köper något utanför EU, tack för det EU.

Det har funnits tre till salu i Eu de senaste tre åren, jag har missat två p.g.a. ekonomin.
Halkan hade en till salu för någon månad sedan, tror inte den var helt original men han är helt kass på att uppdatera sin hemsida så den missade jag också.

Kan säga att jag är sjukt nöjd, perfekt justerad, lättspelad och låter helt fantastiskt :mrgreen:

Tack för info! De Trinis du pratar om är bara Standard (med 335-kroppen) va? Inte Deluxen med Kesselkroppen?

(Hur "EU" skulle kunna beskyllas för tull- och momskostnader förstår jag dock inte. Snarare har du väl EU att tacka för att samma sak inte drabbade dig på gitarren du köpte från UK...)


20 Feb 2016, 01:33
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 7 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 7 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.