View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:03



Reply to topic  [ 10 posts ] 
Kändispållar 
Author Message

Joined: 10 Dec 2013, 04:14
Posts: 34
Post Kändispållar
Det var inte så länge sen Snowy Whites gamla goldtop var ute till försäljning. Nu verkar Richie Sambora tröttnat på sin:
http://www.vintageandrare.com/product/G ... urst-42246
Och den som kom över Gary Moores/Peter Greens pålle vill hitta en ny ägare:
http://www.vintageandrare.com/product/G ... URST-48776
Den sistnämnda har väl mojo så det räcker och väntas väl dra in snuskigt mycket stålar trots en halslagning.


03 Feb 2015, 16:00
Profile
User avatar

Joined: 29 Apr 2010, 13:47
Posts: 2614
Location: Sthlm
Post Re: Kändispållar
Med autograf? Jag känner till många musiker men kände inte till Richie Sambora. Jag bedömer att en snygg Gibson Les Paul 1959 är betydligt mer berömt som företeelse än vad Richie Sambora är, så jag tänker att den korkade autografen sänker värdet rejält istället för höjer.

Men vad vet jag. Kanske kan man tvätta bort autografen?


03 Feb 2015, 16:20
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Kändispållar
lpstd wrote:
Med autograf? Jag känner till många musiker men kände inte till Richie Sambora. Jag bedömer att en snygg Gibson Les Paul 1959 är betydligt mer berömt som företeelse än vad Richie Sambora är, så jag tänker att den korkade autografen sänker värdet rejält istället för höjer.

Men vad vet jag. Kanske kan man tvätta bort autografen?



Många som reagerat på det , han kladdar tydligen ner allt han säljer och tycker väl han förhöjer värdet , men någon borde talat
om för honom att är tvärtom

_________________



03 Feb 2015, 16:58
Profile ICQ WWW

Joined: 24 Jul 2010, 12:15
Posts: 1791
Location: Röven
Post Re: Kändispållar
Att john squire (stone roses) ägt den känns mer relevant än R.S.
i min bok iaf

_________________
-Var felet ligger här, vet jag inte, men det är någonstans i rättssystemet.


03 Feb 2015, 17:55
Profile
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Kändispållar
botox2 wrote:
http://www.vintageandrare.com/product/G ... URST-48776
Den sistnämnda har väl mojo så det räcker och väntas väl dra in snuskigt mycket stålar trots en halslagning.

Jag hade just plockat fram plånboken när jag läste detta:

NO LONGER FOR SALE A 1959 Gibson Les Paul Standard previously owned by Peter Green of Fleetwood Mac and Gary Moore. Richard Henry Guitars recently brokered the sale of this guitar now owned by Kirk Hammett of Metallica. Please get in touch with us if you are looking for or have a late 50's sunburst Les Paul for sale. - See more at: http://www.vintageandrare.com/product/G ... E6kXL.dpuf


04 Feb 2015, 08:55
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Kändispållar
helmik wrote:
Jag hade just plockat fram plånboken när jag läste detta:

NO LONGER FOR SALE A 1959 Gibson Les Paul Standard previously owned by Peter Green of Fleetwood Mac and Gary Moore. Richard Henry Guitars recently brokered the sale of this guitar [b]now owned by Kirk Hammett of Metallica


Ja det fanns en tråd tom om detta , han hade den på scen på flera europaspelningar i höstas.

_________________



04 Feb 2015, 13:30
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 09 May 2006, 00:06
Posts: 1610
Location: Säter
Post Re: Kändispållar
Mike Leaf wrote:
helmik wrote:
Jag hade just plockat fram plånboken när jag läste detta:

NO LONGER FOR SALE A 1959 Gibson Les Paul Standard previously owned by Peter Green of Fleetwood Mac and Gary Moore. Richard Henry Guitars recently brokered the sale of this guitar [b]now owned by Kirk Hammett of Metallica


Ja det fanns en tråd tom om detta , han hade den på scen på flera europaspelningar i höstas.


Peter Greens LP på scen frambringandes kaninvibraton och surbendningar under det att diverse Metallica-låtar dånar ut till publiken. Det skär sig någonstans för mig. :mrgreen:


06 Feb 2015, 15:44
Profile
User avatar

Joined: 15 Mar 2008, 18:36
Posts: 4460
Location: Örsundsbro
Post Re: Kändispållar
Já fí fasen. ..den gitarren har hörts på de plattor som betytt mest för mitt gitarrintresse. Körk spelade tydligen bara Whiskey in the jar på PG/GM pållen...
Visst hade Bonamassa den ett tag på lån under sin Europa turné? Hade hundra gånger hellre hört och sett honom med just den gitarren än surKörk.

Matte

_________________
the older I get, the better I was


06 Feb 2015, 20:33
Profile
User avatar

Joined: 17 Dec 2009, 15:34
Posts: 593
Location: Norrlands huvudstad
Post Re: Kändispållar
Jag hade hellre hört och sett Anders Lundin med den gitarren än sett Metallica med vilket instrument som helst.


11 Feb 2015, 17:29
Profile
User avatar

Joined: 27 Dec 2007, 16:14
Posts: 14760
Location:
Post Re: Kändispållar
http://www.washingtonpost.com/blogs/sty ... ul-guitar/

54 Custom

Kul och intressant, gitarren marknadsförs som 'the holy grail' det är en LP Custom som 'nog' tillhört Les och varit kraftigt modifierad
därefter nedslipad , 'återställd' och omlackad, och sen moddad tillbaka till badkarsfräsning......

Allt detta utelämnades självklart i beskrivningen ...... Dessutom påstods den vara en 'prototyp' byggd av Gibson
vilket är helt obevisat och med tanke på vad Les gjorde med alla sina andra gitarrer i källaren.......... högts otroligt.

Vad är en sån värd?

2 miljoner $ gissade säljaren själv på , och fick massor av press i stora tidningar i USA pga detta.

Experterna skakar sina huvuden , men nu genom att i budgivning nått 275.000$ + 20% avgift så är det nya etablerade odiskutabla värdet
335.000 $. Köparen kände till allt detta och är ändå nöjd. Auktionshuset nöjda med sina 60k $, och säljaren troligen också nöjd, förutom att hans rykte naggats i kanten en hel del för att ha kört den osmakliga säljkampanjen.

_________________



20 Feb 2015, 14:54
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 10 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.