View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 23:04



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Gratis bilradio 
Author Message
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Hmm, har en Blaupunkt liggande som jag plockade ur Cherokeen (en sån där med keycard), kommer bara inte ihåg hur det är med kablaget, får kolla det ikväll och återkomma. Kassett och radio är det, CD får man inte gratis [:D]! Frakt betalar jag inte heller för att bli av med den [:D]!

edit: Modellen heter Pasadena DJ, den har RDS-radio. Inga kablar utan bara kontakter bak och det är ISO, jag kopplade nog bara ur den och monterade den nya stereon med samma kontakter så du kanske behöver en ISO -> Toyota adapterkabel i så fall?

Micke


16 May 2008, 13:55
Profile ICQ WWW
User avatar

Joined: 19 Nov 2002, 12:11
Posts: 3087
Location:
Post 
Josh D Ztorsion wrote:



Den skulle nog passa mumma den där! CD behövs ju egentligen inte, radio är viktigare och när det gäller radiomottagare så är ju Blaupunkt enligt min erfarenhet i särklass. Då lär jag ju få in P1 i Sörmlandsskogarna och det räcker gott och väl för mig

Om du orkar packa ihop den och skicka den så ta jag den gärna, självfallet betalar jag frakten[:)]

ImageThe beat goes on and I´m so wrong



Visst, ska kolla efter en kartong, det lär bli 140:- i frakt med posten om det är ok? Tror inte det blir så mycket billigare med bussgods längre, dom verkar ha höjt priserna rejält. Maila över din adress så kommer burken. Vad jag minns så funkade den ok men jag ville ha CD i Cherokeen så det blev en billig rackare. Radiomottagningen vet jag inte hur den är, motorantennen hade klappat ihop (halvvägs upp) redan när jag köpte bilen så jag har lite lagom brusig mottagning med den nya billiga skräpenheten. Som du säger har ju Blaupunkt bra radiomottagare annars. Själv lyssnar jag i princip aldrig på radio längre.

Jag antar att det inte är någon kod eller så när det är keycard till stereon? Det är ju själva kortet som är istället så vitt jag vet. Den ser också helt ok ut utseendemässigt och monteringsramen finns också med.

javelin70[at]hotmail.com

Micke


17 May 2008, 15:51
Profile ICQ WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 13 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.