View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 07:16



Reply to topic  [ 5 posts ] 
Någon som sitter inne på denna gitarr? 
Author Message

Joined: 28 Sep 2017, 21:30
Posts: 2
Post Någon som sitter inne på denna gitarr?
Hej!
Jag är ute efter en sådan här gitarr, kan låta konstigt då det är en riktig skitgitarr fast ändå helt underbar.
Medlem 46821 hade en sådan och sålde de till någon här på forumet, men han vet inte vem.
Är det någon som har något tips vem det var? Eller är det någon som sitter inne på en sådan och vill sälja?


Attachments:
japan.jpg
japan.jpg [ 77.13 KiB | Viewed 1793 times ]
01 Oct 2017, 19:34
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Någon som sitter inne på denna gitarr?
Hertiecaster i Tyskland. Brukar finnas på ebay.de. Ofta för höga priser. I Sverige blir det Blocket eller Tradera. Svajarmen saknas ofta och de brukar vara dyra "original". Finns olika varianter både Japan och Korea.

Jag hade en tremickad koreavariant, Duke, komplett inkl kartong. Den flyttade med runt i södra Sverige och till slut tänkte jag kasta den. Av en slump såg jag en liknande på Blocket för tokpris. Jag fick 17-1800 kr utan prut för omkring 10 år sedan.


Några liknande:
https://www.ebay.de/sch/i.html?_odkw=he ... _sacat=619


02 Oct 2017, 14:21
Profile

Joined: 07 Nov 2008, 13:58
Posts: 1491
Location:
Post Re: Någon som sitter inne på denna gitarr?
Hittade baksidan !!


Image


02 Oct 2017, 19:27
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 28 Sep 2017, 21:30
Posts: 2
Post Re: Någon som sitter inne på denna gitarr?
Tackar tackar...hade ni problem med intoneringen på era?


02 Oct 2017, 21:14
Profile
User avatar

Joined: 18 May 2010, 19:48
Posts: 1633
Location: Halmstad
Post Re: Någon som sitter inne på denna gitarr?
Roach. Hade jag (nästan) glömt, men det var väl T-shirt, dekaler och posters? De annonserade även i motortidningar som var min grej. Gitarren följde bara med.

Stallet är en bockad plåt 90 grader mot strängarna. Jfr en Fender eller Gibson eller tom en senare svenskbyggd Hag så ger det en indikation. Jag hade min leftysträngad. Den stämdes någorlunda med hjälp av telefonen över några band som jag tänkte använda. Kan inte tänka mig att den stämde över hela halsen. Dessutom labbade jag lite med strängtryck över både stall och hals. Har glömt hur. Den där bockade plåten, 90 grader mot strängarna, var nog en usel idé. Spår i stall och nut filade jag med nagelfil. Filarna fungerar fortfarande hjälpligt. Internet och datorer fanns knappast så det var att prova sig fram.

Mitt roligaste minne av Duke gitarren var nog annars när en katt började leka och bita i strängarna. Inte min katt. Och så säljpriset förstås.

Mickarna vet jag inget om. Jag trodde länge att Superdistortion i en Hag Viking var det normala. Har omvärderat lite. PU kan nog vara vad som helst. Jag har några gamla SC kvar och de har magneterna undertill, som P90. På Ebay säljs de ibland som japanska P90. Jag tror mer att det var en billig konstruktion. Ska prova i framtiden.


03 Oct 2017, 00:00
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 5 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.