View unanswered posts | View active topics It is currently 27 Sep 2026, 16:44

Reply to topic  [ 11 posts ] 
Telecaster-mickar köpes 
Author Message

Post Telecaster-mickar köpes
Jag skulle vilja köpa ett set Telecaster-mickar av vintagekaraktär.

Helst någon av dessa:

* Fender Custom Shop Nocaster 51
* DiMarzio Twang King
* Lundgren Tele Vintage

Skicka ett P.M om du har något kul! [:)]

22 Jun 2008, 00:48
Profile

American Vintage-mickar är rena ökenmickar...om man nu inte gillar en jäkla massa diskant vill säga...dock är halsmicken helt okej

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant,
och texter som inte ens Gud fader förstår."]</font id="pink">

22 Jun 2008, 02:42
Profile

Okej jag gillar väl kanske inte att få ont i öronen av diskant, men jag tycker ändå att en Tele ska ha lite sånt där ljud hehe. [:D]

Men jag är ju öppen för andra mickar också som sagt. [:)]

22 Jun 2008, 09:48
Profile

Jag skulle vilja köpa ett par Telecaster-mickar av vintagekaraktär(gärna ett par gamla överblivna från en American Vintage Tele eller liknande). Är mest intresserad av Fender, Lundgren, DiMarzio, Kinman och Seymour Duncan.

Skicka ett P.M om du har något kul! [:)]

Du har mejl!
Anders

22 Jun 2008, 21:44
Profile WWW

23 Jun 2008, 09:09
Profile

[:I] http://www.ljudbojen.com/bojen/topic.asp?TOPIC_ID=16490 [:I]

[url="http://www.theboogiecats.com/"]Image[/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant,

23 Jun 2008, 09:36
Profile

Jo jag läste lite reviews om de mickarna och vad jag förstår så är de lite hetare? Jag letar väl kanske mest efter "klena" mickar och då också gärna ett set. Men tack ändå! [:)]

23 Jun 2008, 09:46
Profile

Jo jag läste lite reviews om de mickarna och vad jag förstår så är de lite hetare? Jag letar väl kanske mest efter "klena" mickar och då också gärna ett set. Men tack ändå! [:)]

Well...inte faen är de heta inte...inte som jag uppfattar det i vart fall...då är broadcasters, Duncans Donahue och min T-Bear 53:a klart hetare...möjligt att den har mer fjong än en spinkig original, men inte är den het...vet inte ifall detta säger något, men mätte tåtarna med en Ohmmeter och fick värdet 7.68

23 Jun 2008, 09:55
Profile

Okej jag vet inte som sagt, känner inte till så mycket om det märket men bland omdömena nämndes ju typ ord som "minihumbucker" och P90 m.m. så man får ju intrycket av att de är aningen fetare iallafall. Hade tidigare ett set Texas Specials i Telen som jag inte alls gillade, och efter det har jag fått lite fobi för hetare mickar hehe.

23 Jun 2008, 09:59
Profile

Okej jag vet inte som sagt, känner inte till så mycket om det märket men bland omdömena nämndes ju typ ord som "minihumbucker" och P90 m.m. så man får ju intrycket av att de är aningen fetare iallafall. Hade tidigare ett set Texas Specials i Telen som jag inte alls gillade, och efter det har jag fått lite fobi för hetare mickar hehe.

Jaja...jag vet inte alls vart du har läst det...men inte kan man jämföra den med nån P-90 eller minihumbucker eller liknande...den/de som har skrivit det har inte koll på detta...däremot är den inte så "skrikig" som en traditionell telemick...men den låter absolut som en tele utan diskantpikarna...jag påstår att denna mick låter näst intill som en Duncan Five-Two...bara lite mer

Hur som haver...Texas Special är välan egentligen inte heller så särskilt heta...de har om jag har förstått det rätt, en massa mellanregister som iofs kan uppfattas som heta..

Lycka till med mickletandet...är oftast roligt och oftast dyrt innan man träffar rätt [:D]

23 Jun 2008, 10:06
Profile

Jaja...jag vet inte alls vart du har läst det...men inte kan man jämföra den med nån P-90 eller minihumbucker eller liknande...den/de som har skrivit det har inte koll på detta...däremot är den inte så "skrikig" som en traditionell telemick...men den låter absolut som en tele utan diskantpikarna...jag påstår att denna mick låter näst intill som en Duncan Five-Two...bara lite mer

Hur som haver...Texas Special är välan egentligen inte heller så särskilt heta...de har om jag har förstått det rätt, en massa mellanregister som iofs kan uppfattas som heta..

Lycka till med mickletandet...är oftast roligt och oftast dyrt innan man träffar rätt [:D]

Hehe jo jag känner på mig att det kan bli en dyr historia om man är på jakt efter de ultimata mickarna. Egentligen är jag väl mest ute efter något bättre än de Fender Mexico-mickar som sitter i nu, så de mickarna jag nämnde högst upp på sidan skulle nog göra susen för gitarren.

Men jag får tacka för ditt erbjudande iallafall, det verkar vara en bra mick om man är ute efter den typen av mick. [:)]

23 Jun 2008, 10:32
Profile
Reply to topic   [ 11 posts ]