toandfro wrote:
Okej jag vet inte som sagt, känner inte till så mycket om det märket men bland omdömena nämndes ju typ ord som "minihumbucker" och P90 m.m. så man får ju intrycket av att de är aningen fetare iallafall. Hade tidigare ett set Texas Specials i Telen som jag inte alls gillade, och efter det har jag fått lite fobi för hetare mickar hehe.
Jaja...jag vet inte alls vart du har läst det...men inte kan man jämföra den med nån P-90 eller minihumbucker eller liknande...den/de som har skrivit det har inte koll på detta...däremot är den inte så "skrikig" som en traditionell telemick...men den låter absolut som en tele utan diskantpikarna...jag påstår att denna mick låter näst intill som en Duncan Five-Two...bara lite mer
Hur som haver...Texas Special är välan egentligen inte heller så särskilt heta...de har om jag har förstått det rätt, en massa mellanregister som iofs kan uppfattas som heta..
Lycka till med mickletandet...är oftast roligt och oftast dyrt innan man träffar rätt [:D]
[url="http://www.theboogiecats.com/"]

[/url]<font color="pink"><i>Nej, indie ska det vara med skräpgitarrer och gnizzeldiskant,
och texter som inte ens Gud fader förstår."]</font id="pink">