|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|
| Author |
Message |
|
hawa
|
 .
.
|
| 11 Feb 2011, 20:19 |
|
 |
|
kjelle
|
Gibson Joan Jett Melodymaker i nyskick? 
|
| 12 Feb 2011, 00:15 |
|
 |
|
hawa
|
Tack för erbjudandet, men en sån är jag inte så sugen på.
|
| 12 Feb 2011, 00:20 |
|
 |
|
kjelle
|
Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)] En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste? 
|
| 12 Feb 2011, 01:25 |
|
 |
|
davidihse
|
kjelle wrote: Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)] En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste?  wow, den vill jag ha, har du ett pris? Om det nu inte händer ngt här... pm:a om jag ska ta bort detta. myspace.com/slackervillezoo
|
| 12 Feb 2011, 02:29 |
|
 |
|
hawa
|
kjelle wrote: Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)]
En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste?
[:D] Ha ha. Det tror jag säkert och visst skulle jag kunna tänka mig en sådan, men jag tror att Peaveyn har ett högre marknadsvärde och att den är en rejält mycket bättre gitarr. Skulle jag ha fel behåller jag Peaveyn för den är ruggigt bra. Blade har aldrig funnits på min karta alls, men om du har en bild på datorn får du gärna maila den. [:)]
|
| 12 Feb 2011, 10:17 |
|
 |
|
kjelle
|
davidihse wrote: kjelle wrote: Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)] En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste?  wow, den vill jag ha, har du ett pris? Om det nu inte händer ngt här... pm:a om jag ska ta bort detta. myspace.com/slackervillezoo Jag tar en konversation med hawa först, eftersom det är i den här tråden. PM:a mig, så har jag ditt mail om det inte blir affär i den här tråden. EDIT: Antog att det var Bladen du var intresserad av. När hawa PMade dig blev jag tveksam...? 
|
| 12 Feb 2011, 13:14 |
|
 |
|
kjelle
|
hawa wrote: kjelle wrote: Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)]
En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste?
[:D] Ha ha. Det tror jag säkert och visst skulle jag kunna tänka mig en sådan, men jag tror att Peaveyn har ett högre marknadsvärde och att den är en rejält mycket bättre gitarr. Skulle jag ha fel behåller jag Peaveyn för den är ruggigt bra. Blade har aldrig funnits på min karta alls, men om du har en bild på datorn får du gärna maila den. [:)] Skickar en bild efter dagens skidåkning.[:p] 
|
| 12 Feb 2011, 13:16 |
|
 |
|
hawa
|
kjelle wrote: davidihse wrote: kjelle wrote: Snobb! Det är en kvalitetsgitarr, låt vara avskalad. [;)] En Blade RH4, Omgjord till ren SC, Arnesenrenoverad, Honeyburst. Light swamp ash, ebenholzbräda, en av de tidigaste?  wow, den vill jag ha, har du ett pris? Om det nu inte händer ngt här... pm:a om jag ska ta bort detta. myspace.com/slackervillezoo Jag tar en konversation med hawa först, eftersom det är i den här tråden. PM:a mig, så har jag ditt mail om det inte blir affär i den här tråden. EDIT: Antog att det var Bladen du var intresserad av. När hawa PMade dig blev jag tveksam...? Äh, det var jag som läste slarvigt och trodde att han var intresserad av gitarren tråden handlar om eftersom han skrev här.
|
| 12 Feb 2011, 17:04 |
|
 |
|
kjelle
|
OK, då var det utrett. Skidåkningen och allt annat är fixat, så jag laddar upp ett par bilder. Jag kan ta mer och bättre, men det blir i morgon i så fall.   Den ursprungliga scratchplaten är mörkt lila, med spegelbotten. Blev lite väl mycket dansband för min smak, och sen ville jag ha den som en ren SC, för det rätta stratasoundet. Alla orginaldelar är bevarade. Jag tänker mig att avyttra den med Fender CS69 mikar. Låter bra med dessa, kan med fördel tweakas med t.ex. Lundgren Hot i stallet. Ebenholz greppbräda, kroppen är light swamp ash eller möjligtvis zen ash, Sperzel stämskruvar, ett filter med två lägen och bortkopplat i mittläget. Nu är det ställt som midboost i ena läget och superstrat i andra, d.v.s. boostad bas o diskant. Kan ställas efter behag. Detta filter brukas felaktigt beskrivas som aktiva mikar, vilket är fel. Filtret drivs av ett 9V batteri, men gitarren funkar utmärkt i mittläget om batteriet är dött eller borttaget. Bra svaj, som sitter på kroppen, men går ändå att svaja uppåt. Kort sagt en lättspelad strata med bra akustisk klang, supersnygg. Intresserad? Annarsw vet jag en som är det... 
|
| 12 Feb 2011, 20:52 |
|
 |
|
hawa
|
Sorry, men jag fick ingen GAS av den. Säkert en jättebra gitarr.
|
| 12 Feb 2011, 20:56 |
|
 |
|
kjelle
|
Då skiter vi i det. Tyckte Peaveyn var intressant, men har sansat mig också. Lycka till med byten! 
|
| 13 Feb 2011, 00:20 |
|
 |
|
daffyd
|
Jag fick GAS av din gura[:p]! Fan va läcker den va. Vill ha! Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.com
|
| 13 Feb 2011, 00:42 |
|
 |
|
kjelle
|
daffyd wrote: Jag fick GAS av din gura[:p]! Fan va läcker den va. Vill ha! Mvh Daffyd Call me black, call me white. Call me anything you like, just don´t call me late for a party! haraldhellstrom@hotmail.comPM:ar dig 
|
| 13 Feb 2011, 20:10 |
|
|
|
Page 1 of 1
|
[ 14 posts ] |
|