View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 18:22



Reply to topic  [ 1 post ] 
V-stack Classic BORTBYTT/EJ AKTUELLT 
Author Message

Joined: 04 May 2008, 20:17
Posts: 103
Location:
Post V-stack Classic BORTBYTT/EJ AKTUELLT
Eftersom jag nu har en riktigt grym Marshall blir det lite för mycket "kaka på kaka" med denna pedal. Det är en pedal som handbyggdes i Kanada (min är första versionen utan LED-indikator) och sedan sålde "uppfinnaren" det hela vidare till ett företag som heter First Act.

Jag vill byta den och kan lägga eller ta emot lite mellanskillnad beroende på vilket byte det blir till.

Jag är nog på jakt mer efter en OD-pedal/något lite enklare för att tighta till min Marshall istället för att ha en Marshall-emulator pedal in i den riktiga Marshallen så att säga.
Några pedaler som dyker upp/som jag tror skulle vara roliga byten: MXR Custom Badass, Visual Sounds Route 66 (verkar kul med en kompressor/OD-kombo), eller kanske något Tubescreamer-aktigt eller något Boss SD-1-liknande. Kom gärna med förslag, dock inte intresserad av fuzz/chorus/delay etc., kan dock vara intresserad även av EQ-pedal om du inte har något OD-liknande att byta med.

Det finns en del info på nätet, skickar några länkar till trådar som tar upp både folk som älskar den och folk som inte älskar den så mycket, lite om hur den kan användas etc.
Kan även tillägga att jag använt den som en preamp in i Torped Wall of Sound plugin (där jag aktiverat poweramp-simulering) med rätt så bra resultat, det är en pedal som kan användas till väldigt mycket, även direktinspelning. Lyssna gärna på klipp från "abergdahl" i en av länkarna nedan:

Skicka ett PM och kom med lite idéer/bytesförslag, bytesvärde på min pedal är runt 500 - 600 kronor tänkte jag, de kostade en rejäl slant när de kom ut men jag fick min hyffsat billigt och förväntar mig inga fantasisummor och kan som sagt lägga lite pengar emellan om du sitter på någon pedal jag är riktigt sugen på. Den kan eventuellt säljas också (för en femhunka) om någon är intresserad av ett köp! Pedalen finns i Gbg-området om någon vill byta till sig den eller köpa den lokalt, kan dock skickas också om det skulle behövas!

https://www.thegearpage.net/board/index ... ck.112445/

http://www.harmonycentral.com/reviews/p ... tor/573733

Slutligen två bilder på min pedal, skicket är bra och den fungerar felfritt men den har några små repor:

Image

Image


29 Oct 2017, 12:13
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 12 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.