Ljudbojen.com
http://ljudbojen.com/

Missad chans…
http://ljudbojen.com/viewtopic.php?f=1&t=96564
Page 1 of 1

Author:  Granis67 [ 04 Sep 2014, 18:45 ]
Post subject:  Missad chans…

Här var det tidigare en annons där jag annonserade ut en Gibson Les Paul Tribute 1952 för 16000 kr. Jag önskar intressenter lycka till med att hitta en för detta pris. Behåller ett tag!

Fasiken så bitter jag låter... :wink: :D

Author:  Granis67 [ 04 Sep 2014, 20:20 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:

Vilken vettig människa skulle överväga att delta i ett sådant stolleprov, eller? I så fall snackar vi om trakterna kring 470-475 kr. Synpunkter, funderingar, hiss eller diss tack på förhand. :D

Author:  Mappa [ 04 Sep 2014, 21:20 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:

Author:  Granis67 [ 05 Sep 2014, 07:27 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mappa wrote:
LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:


Stringent! :D

Author:  Mike Leaf [ 05 Sep 2014, 08:44 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.

Author:  Urban [ 05 Sep 2014, 14:30 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.


Fast just den här gitarren har ju varit till salu till och från ganska länge nu?
Eller låg den bara på diskantforum kanske?

Author:  Granis67 [ 05 Sep 2014, 15:18 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Inte ska jag behöva dra denna i LOTTO-träsket… :wink:


Trodde Du den skulle sälja inom 2 timmar?

Tar tid att sälja lite dyrare gitarrer, om man inte tokrear bort dom.


Nej, jag trodde nog att det skulle ta lite längre tid än så. (se smiley)
Tokrea är inte aktuellt. Det vore helt fel i detta läge.

Author:  snutstrut [ 05 Sep 2014, 15:20 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Är serienumret helt borta från huvudet?

Author:  Mike Leaf [ 05 Sep 2014, 16:32 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Ursäkta en dum fråga , men om det finns bilder på hur det ska se ut, är det inte bara att ta en silvermärkpenna och återskriva nummret från COA´t ?
Eller begår man en dödssynd då?

Det är ju ganska uppenbart att det är en sån modell , då den har distinkta 'features' andra reissues inte har.

Author:  Granis67 [ 05 Sep 2014, 17:08 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

snutstrut wrote:
Är serienumret helt borta från huvudet?


När jag tog upp gitarren hemma vred och vände jag på den. Märkte plötsligt något silversmetigt på handen. Insåg att ser# var uppluckrat, smetade så fort man råkade komma mot. Kontaktade affären som bekräftade att den mycket riktigt hade polerats/torkats med någon gitarrsmörja av dem innan leverans. :( Jag torkade av de smetiga resterna, nu är det inga spår av silverpenna.

Image

Author:  Granis67 [ 05 Sep 2014, 17:23 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mike Leaf wrote:
Ursäkta en dum fråga , men om det finns bilder på hur det ska se ut, är det inte bara att ta en silvermärkpenna och återskriva nummret från COA´t ?
Eller begår man en dödssynd då?

Det är ju ganska uppenbart att det är en sån modell , då den har distinkta 'features' andra reissues inte har.


Inte alls någon dum fråga. Har själv tänkt i dessa banor men det har inte blivit av och på sätt och vis har händelsen blivit en del av historien kring just detta exemplar "2006A". Jag skulle definitivt kunna skriva dit det igen, någon annan skulle kanske tycka att det är BIG NO NO. Beror nog på vem man frågar om det kan anses vara en dödssynd. Väl formulerat Mike, gitarrmodeller har distinkta features andra reissues inte har.

Author:  Granis67 [ 05 Sep 2014, 17:25 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Nu har vi hamnat något ur kurs… :wink:

…för min del är det helt ok! :D

Om man nu ska rea, när är det reanivå på priset för den här?

Author:  storis [ 05 Sep 2014, 20:30 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mappa wrote:
LOTTO....nä tack, vill man inte köpa den, vill man inte vinna den :roll:


Jag är förmodligen dum i huvet eller något men VA? Får inte ihop den meningen riktigt, kanske en drömgura men man har inte ekonomi för för kunna köpa den, då är väl möjligheten till att kunna vinna den för en struntsumma en ypperlig chans att få äga sin drömgura, eller är jag helt jävla puckad nu?

Author:  Granis67 [ 06 Sep 2014, 10:42 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.

Author:  Mike Leaf [ 06 Sep 2014, 14:35 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Granis67 wrote:
Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.


Tycker det är synd på en sån limited gitarr, finns andra kandidater i så fall, speciellt om du kommer vilja sälja.
Du får MINDRE för den efter den behandlingen.

Author:  Granis67 [ 07 Sep 2014, 11:39 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mike Leaf wrote:
Granis67 wrote:
Blir sugen på att göra total relic på denna… :P 8)

http://www.mojorelic.se/29855709?i=42714882

…skulle kosta ca. 5500 - 6500 kr.


Tycker det är synd på en sån limited gitarr, finns andra kandidater i så fall, speciellt om du kommer vilja sälja.
Du får MINDRE för den efter den behandlingen.


Nej för tusan, efter den behandlingen är den värd minst 21500kr (allt enligt C_L anno 2012-tråd, tidigare försäljning av samma modell + relic) förresten jag höjer priset direkt till 29995kr :wink:

Author:  Mike Leaf [ 07 Sep 2014, 13:05 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Granis67 wrote:
Nej för tusan, efter den behandlingen är den värd minst 21500kr (allt enligt C_L anno 2012-tråd, tidigare försäljning av samma modell + relic) förresten jag höjer priset direkt till 29995kr :wink:


Man kan alltid försöka få ut mer baserat på att det kostar en slant, men jag tror de flesta som köper en sån här gitarr som är numrerad
och 'Tribute' vill ha den 'oförstörd', tror inte man kan räkna hem kostnaden i alla fall.

Har själv ägt denna som Mojo Relic gjort, men jag betalade ju inte mer för den.

Image

Author:  Granis67 [ 07 Sep 2014, 13:35 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Shit, den där var ju snygg på riktigt! :shock: :P

Var det en total relic?

Author:  Granis67 [ 17 Sep 2014, 23:46 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Ett klargörande, gitarren är alltså INTE ollad, vill bara att det ska framgå med all önskvärd tydlighet. Fast visst kunde jag gjort en vanlig bump... :oops: :wink: 8)

Author:  evilgummi [ 18 Sep 2014, 19:46 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Hej!
Är den där strängad enligt bilden med strängarna över stallet i stället för under som en vanlig 52:a?
Helt j****a Assnygg LP ! Vill Ha. Har ev. något intressant byte. Mvh / Peter

Author:  Granis67 [ 19 Sep 2014, 17:09 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Tack vare modernare halsvinkel strängad över stallet.

Author:  Granis67 [ 21 Sep 2014, 12:36 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Beg pris i USA ligger någonstans runt motsvarande 20000 - 22000 SEK. Då tillkommer frakt m.m. I skenet av detta är mitt begärda kontantpris förhållandevis humant. Nåväl, vi rullar på ytterligare en kort tid, någon dag eller två… 8)

Author:  Mike Leaf [ 21 Sep 2014, 12:53 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Ja det är inget fel på priset ,

Nu har väl Gibson dock fått saker och ting om bakfoten ,
Tror dom att Les Paul designade gitarren 1952?


Though the original guitar he designed in 1952 has informed every Gibson guitar since, our engineers were inspired anew to handcraft a guitar just the way Les demanded it nearly 60 years ago. Never before has a Les Paul guitar been so completely designed to Les’ original specifications.

Author:  Granis67 [ 21 Sep 2014, 13:15 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Mike Leaf wrote:
Ja det är inget fel på priset ,

Nu har väl Gibson dock fått saker och ting om bakfoten ,
Tror dom att Les Paul designade gitarren 1952?


Though the original guitar he designed in 1952 has informed every Gibson guitar since, our engineers were inspired anew to handcraft a guitar just the way Les demanded it nearly 60 years ago. Never before has a Les Paul guitar been so completely designed to Les’ original specifications.


Har ingen anledning att betvivla det du skriver, möjligtvis menar Gibson att året för patentet då Les designade stallet är 1952 och att man från Gibson inte gör skillnad på när året för design alt. patentår, men vad vet jag?

Author:  Mike Leaf [ 21 Sep 2014, 16:21 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Granis67 wrote:

Har ingen anledning att betvivla det du skriver, möjligtvis menar Gibson att året för patentet då Les designade stallet är 1952 och att man från Gibson inte gör skillnad på när året för design alt. patentår, men vad vet jag?


Skulle snarare tro att den reklambyrån eller vem det är som formulerat texten inte har någon aning om hur det gick till och inte
bryr sig annat än att det ska 'låta bra' men det är ju en kraftigt felaktig version av sanningen, men det tar vi en annan tråd.

jag är rejält sugen på denna gitarr , men jag känner mig själv så pass att jag vet att den skulle bli 'reliced' och det tycker jag är synd,
så någon annan får kliva fram.

Author:  Granis67 [ 21 Sep 2014, 17:02 ]
Post subject:  Re: Gibson Les Paul Tribute 1952 GULDTOPP

Äh, ta den du Mike, du vet att du "behöver" den… :wink:

Page 1 of 1 All times are UTC + 1 hour [ DST ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/