View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 15:16



Reply to topic  [ 1 post ] 
"Gibson Strata" såld! 
Author Message

Joined: 19 Nov 2002, 19:37
Posts: 154
Post "Gibson Strata" såld!
Pga att en av mina riktigt fina gitarrer mest står och samlar damm här hemma funderar jag på att byta bort den.

Objektet är en väldigt kul strata med två st Gibson P´90 mickar. Den är överlag en riktig kanongura med väl utvalda delar.

Kropp: Allparts eller Warmoth, detta är lite oklart men helt klart är det iaf att det är fint matrial. GULDlackerad med en vacker 50-tals pinuppa! Något tyngre än min USA Std men med massor av ton.

Hals: Samma sak här, jag vet ej säkert men tippar på Allparts/Warmoth. Lönn. Ganska fet hals, riktigt greppvänlig :-)

Mickar: Gibson P´90, två st

Stall och stämskruvar: Gotoh, de guldfärgade.

Plektrumskydd, rattar: Fender original, vet ej vad färgen kallas men det är typ vintagevit eller nåt.

Gitarren är som sagt kanon. Lite kul bakgrund är att han som satt ihop den har som mål i livet att bygga den perfekta stratan. Detta är ett av hans många försök och han kan verkligen sätta ihop sina strator. Allting funkar perfekt och du kan i princip göra vad som helst med guran utan att den stämmer ur sig eller börjar jävlas med dig. Hur låter den då? Jo, precis som du tror!.. Det ÄR en blandning av Gibson och strata och tonen är det verkligen inget fel på.

Skavanker: För tillfället saknar den sadel, men jag har en hemma som väntar på att monteras. Nionde band har ett litet jack som ibland gör att strängen fastnar vid bänds på b-strängen, detta jack minskar dock i takt med att du spelar och märks mindre och mindre.. Om inte annat är det lätt att slipa ner det, inte djupt mao. I övrigt är banden i fint skick. Gitarren har en lackskada, en ganska kraftig "ding" som dock inte syns så fruktansvärt mycket.

Vad vill jag ha då? Jo en strata så klart!

Fender, Squier JV eller SQ, Tokai
Amerikanskt eller Japanskt, väldigt gärna i den vackra färgen tvåtons sunburst. Lackskador och slitage inget problem, bara den spelar fint!

Bild finns upplagd på GMF:s säljplank!

Fler bilder kan mailas.

Pris 5000 kr/högst bjudande eller byte.

Hejhej!



/... 1... 2... 3... 4... ROCK!!

http://www.cheerleadersthlm.nu

Edited by - Rockard on 22 March 2003 16:52:48

Edited by - Rockard on 29 March 2003 20:05:15


22 Mar 2003, 13:14
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.