View unanswered posts | View active topics It is currently 28 Mar 2024, 11:27



Reply to topic  [ 1 post ] 
PRS Tremonti USA [SÅLD] 
Author Message

Joined: 27 Apr 2010, 13:20
Posts: 127
Location:
Post PRS Tremonti USA [SÅLD]
Jag blev blixtförälskad i denna förra sommaren men gitarrer ska bannemig inte stå i stället, hänga på väggen eller ligga kvar i sitt case så nu sonderar jag terrängen för den överlägset snyggaste guran jag ägt... Och däri ligger mitt problem; den är helt enkelt för fin (och bra?) för att jag ska använda den. Tydligen är jag obekväm med lyx och mångsidighet, en dyrköpt läxa genom alla gitarr- och förstärkarbyten hehe.

Hur som haver:
PRS Tremonti (eller SC250 med svaj :) ), tillverkad i USA 2013.
Justerad/intonerad hos Vendel Guitars i Karlstad för mindre än ett år sedan och spelar som smör. Ruskigt bra gura helt enkelt.

Mickarna som sitter på nu är Bare Knuckle Riff Raff i både stall och halsposition då originalen är alldeles för feta för min smak. Riff Raff är som halvheta, tighta, mer vintage med mer topp än botten, jämfört med Tremonti original som är heta och basiga. Kan skicka med samtliga men vill nog gärna ha ett litet påslag för Riff Raffs isf.

Byter av uppenbara skäl helst inte till någon gitarr i samma prisklass då jag bevisligen inte kommer att använda den heller...

Pris: 18500:- (20k inkl Riff Raffs?)

Image

Fler bilder på förfrågan.


21 Jul 2018, 14:53
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 16 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.