View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 09:55



Reply to topic  [ 1 post ] 
Akustiska gitarrer 
Author Message

Joined: 09 Feb 2017, 15:54
Posts: 7
Post Akustiska gitarrer
Dags att banta utbudet av gitarrer här hemma.

Aranjuez Stage Nouveau Black MK II
Ett konstverk i gitarrform. Enligt min smak den vackraste nylonsträngade som finns. Låter bra gör den också. Fin inbyggd elektronik. Väldigt lite använd och i nyskick. Spelat i kanske 2 timmar på den och i övrigt haft den som en fin prydnad. Första jag gjorde då jag fick hem den från butiken var att rigga den med en uppsättning riktigt fina Savarez-strängar, så den väntar nu bara på en ägare som tar sig tiden till att faktiskt spela gitarr. Nypriset var ca 11000 kr, men såg nu att de gått ner runt 500 spänn. Min är ändå märkbart billigare och kan provspelas innan köp. - 7500 kr

Cort MR730FX NAT
Stålsträngad akustisk gitarr med Fishman-elektronik. Låter skitsnyggt! Den var inte tillräckligt lättspelad för mig. Skickar med en mjuk gigbag. - 2000 kr

Ibanez EW20ASE NT
Stålsträngad akustisk gitarr med Ibanez-elektronik. Köpte denna direkt efter Corten för att denna var väldigt mycket lättare att spela på. - 2700 kr

Enda eventuellt intressanta bytet skulle vara mot en trevlig PRS-gitarr med passiva mickar. Exempelvis en Custom24 SE. +- lite cash.

SKICKAS INTE! Gitarrerna kan provspelas i Järna. Eller så kan jag ta med dem till exempelvis Södertälje eller på vägen in mot Stockholm City någon dag.


08 Apr 2018, 23:11
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 9 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.