View unanswered posts | View active topics It is currently 29 Mar 2024, 09:28



Reply to topic  [ 1 post ] 
SÅLD Lone Star Strat USA 
Author Message

Joined: 28 Aug 2015, 10:12
Posts: 4
Post SÅLD Lone Star Strat USA
Hej!

Jag har väldigt svårt att skilja mig från denna men jag använder den alltmer sällan och det är dags att den kommer till lite mer användning, så jag tänkte kolla om den väcker intresse hos någon här.

Fender U.S. Lone Star Strat 1997. Detta är alltså inte samma gitarr som den nyare MIM-varianten, utan tillverkad i USA med allt vad det innebär. Bestyckad med en Seymour Duncan Pearly Gates humbucker och två Texas Special. 22 mediumjumboband och tvåpunktsstall. Färgen är Olympic White med plektrumskydd i tortoise. Jag köpte den begagnad i Tokyo 2006. Allt original så vitt jag vet, förutom svajskyddet på baksidan som saknas.

Skönhetsfläckar finns här och där (se bilder). Längs skunk stripen finns en spricka i lacken, som inte är helt ovanligt men som knappt känns och har inte förändrats under mina 12 år. Bandslitage orsakar visst skorr på några band, och den kräsne kan tänkas vilja ha en bandslipning men i sin helhet är gitarren i fint skick efter 21 år. Gediget kvalitetsbygge och fantastisk ton.

Den finns i Göteborg och jag tänker mig runt 7000 kr.

Jag är ute efter en stärkare typ Bassman men annat är intressant, gärna kombo 2x12:a alternativt en topp – så byten kan vara intressanta, men då krävs rätt förslag!

Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image
Image


28 Mar 2018, 14:49
Profile
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 1 post ] 

Who is online

Users browsing this forum: Bing [Bot] and 14 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.