View unanswered posts | View active topics It is currently 18 Apr 2024, 04:33



Reply to topic  [ 4 posts ] 
Fender Jaguar MIJ '95 
Author Message

Joined: 04 Oct 2009, 11:02
Posts: 38
Location:
Post Fender Jaguar MIJ '95
Så, som rubriken lyder säljer jag en japansk jaguar från ca 95'

Har varit i min ägo i snart sex år. Andra saker dyker upp som gör att den inte får den speltid den förtjänar så nu känner jag att det är dags att låta den gå vidare.

Saker som är gjorda med gitarren:

CTS pottar, switchcraft switchar och tygklädd kabel runt om. (Förutom minipottarna i rytmkretsen, de är original).

Seymour Duncan Antiquity II mickar, fruktansvärt välljudande mickar, ljusår bättre än originalmickarna.

Moddad så att mickarna går att köra i serie, i det läget där de annars båda är avstängda.

Staytrem stall, sadlar och svajarm. Eliminerar de flesta problemen många har med jaguarer och dess svajsystem. Stallet stannar där man ställer in det, strängarna hoppar inte gärna ut, och svajarmen stannar där man lämnar den.

Switchar & rattar utbytta mot vita. Original svarta följer med, de switcharna är ju dock original japanskrot och jag skulle rekommendera att köpa switchcraft svarta om man nu vill byta tillbaka. Följer ej med svarta tumhjul.

Vill även tillägga att detta ändå är en drygt 20 år gammal gitarr, så förvänta er inte helt perfekta bandstavar till exempel. Mycket liv kvar i dem men gropar börjar synas.
Finns en hel del dings, repor och så vidare runt om. Inget att bry sig om kan jag tycka men detaljbilder kan skickas vid förfrågan.

Pris Såld?

Finns i Piteå.
Säljs utan case, skulle kunna skicka om jag fixar fram någon lämplig kartong, med rätt emballage brukar det ju gå bra.
Lokala köpare prioriteras, kan eventuellt möta upp inom rimligt avstånd från Piteå.

Image


Last edited by AlbinLundin on 03 Apr 2017, 20:34, edited 3 times in total.



13 Feb 2017, 07:06
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 Oct 2009, 11:02
Posts: 38
Location:
Post Re: Fender Jaguar MIJ '95
Prisbump


27 Feb 2017, 23:57
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 Oct 2009, 11:02
Posts: 38
Location:
Post Re: Fender Jaguar MIJ '95
liten bump


18 Mar 2017, 15:00
Profile ICQ YIM WWW

Joined: 04 Oct 2009, 11:02
Posts: 38
Location:
Post Re: Fender Jaguar MIJ '95
Såld


27 Mar 2017, 20:10
Profile ICQ YIM WWW
Display posts from previous:  Sort by  
Reply to topic   [ 4 posts ] 

Who is online

Users browsing this forum: No registered users and 15 guests


You cannot post new topics in this forum
You cannot reply to topics in this forum
You cannot edit your posts in this forum
You cannot delete your posts in this forum
You cannot post attachments in this forum

Search for:
Jump to:  
cron
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group.
Designed by ST Software.